Egyre több vezető divatcég épít a környezettudatosságra, így nem lepődtünk meg, amikor a Gucci 2010-ben bevezette öko-programját, mellyel a környezetre gyakorolt káros hatásokat kívánja csökkenteni. A 100 százalékban újrahasznosítható anyagból készült csomagolóanyagok mellett a divatház megreformálta gépjárműparkját és üzletei energiafelhasználását is.
A 2004 óta Vállalati-Társadalmi Felelősségvállalás tanúsítvánnyal rendelkező olasz márka nemrég piacra dobta új, környezetbarát bőrből készült táskakollekcióját is, melyek mindegyikéhez, még a legendás 'Jackie', 'Hobo' és 'Tote' névre keresztelt darabok etikus változatához is külön The Gucci GCC Útlevél jár, melyben lekövethetjük a táska történetét a táskára került állatok születésétől a végtermékig – írja a dailmail.co.uk.
„Ez a minőségi és hiteles divatmárkák jövője. Figyelembe kell venni a felelősséget az ellátási lánc elejétől a végéig. Azt hiszem, ez egy csodálatos dolog” – mondta Colin Firth felesége, Livia a The Guardiannak. A színészfeleség 2009-ben alapította Green Carper Challenge nevű márkáját, mellyel célja, hogy kizárólag olyan brazil tanyákon nevelt szarvasmarhákkal foglalkozzanak, amik nem veszélyeztetik a gyorsan eltűnő Amazonas esőerdőt. A rohamosan fogyó vidékből ugyanis 30 000 négyzet kilométernyi tűnt el mindössze egy év alatt.
Brazília, mely jelenleg a legjelentősebb cserzettbőr exportőr a világon, termékei mintegy 10 százalékát küldi Olaszország olyan gyáraiba, ahonnan a végtermék már „olasz bőr” védjeggyel kerül ki a piacra. A zsíros brazil szarvasmarhák bőréből készült pirosas színű táskákért borsos árat kell fizetni a Guccinál. Az új darab 1810 fontba, 638 ezer forintba, egy ikonikus Jackie öko-változat pedig 1550 fontba, 546.400 forintba kerül a luxus üzletekben.
„Örülünk, hogy olyan legendás designer márkák, mint a Gucci az állatok védelmére kelt. A magas színvonalú tervezéshez hozzá kell tartozzon a magas színvonalú állattartás is, aminek fontosságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a tudatos vásárlás évek óta növekvő tendenciát mutat” – mondta a World Society amerikai kommunikációs vezetője az öko-táskákról, melyet természetesen már beszerzett a Gucci tulajdonosa, Francois-Henry Pinault felesége, Salma Hayek is.
„Reméljük, hogy úttörő szerepünket más márkák is követik majd. Tisztában vagyunk azzal, hogy a fogyasztóink változnak. A vásárlók már nem elégszenek meg azzal, hogy amit megvesznek, az szép. Azt is tudni akarják, hogy honnan származik és hogyan készül” – mondta a jelenségről Diana Zanetto, a Gucci ügyvezető alelnöke a WWD-nek.
Ön fizetne többet azért, hogy öko ruhát kapjon?
A luxusmárka mögé egyébként számos nemzetközi sportmárka is beállt, akik nyomon követhető, jó minőségű bőrrel dolgoznak. 2005-ben a Nike, az Adidas és a Timberland is megalapította saját 'Leather Workin Group' névre keresztelt csoportját, melynek keretében a víz-, az energiafelhasználás és a környezetszennyezés szerint sorolják be termékeiket.
De hasonlóképpen gondolkodik még az Ikea, a Puma, a Dr. Martens, a Louis Vuitton vagy a H&M is. Ön költene többet egy cipőre vagy táskára csak azért, mert jó körülmények között nevelt állatok bőréből készültek? Esetleg nem hinné, hogy a divatházak élén csupa környezetbarát ember áll és úgy gondolja, hogy ez is csak a pénzszerzésről szól?