Íme a 20 legmenőbb designer weboldal

A divat világában alapkövetelmény az új és egyedi megjelenés, így nem meglepő, hogy sok divatház a közösségi oldalak mellett igyekszik honlapját is innovatívvá és látványossá tenni. Mivel nagy a harc a kattintásokért, egy oldal nyitólapja hasonlóan a cég modelljeihez, a márka arcaként tűnik fel az egyre nagyobb teret kapó online életünkben. A creativeoverflow.net szerkesztői összegyűjtötték a divatházak weboldalai közül a húsz legmenőbbet.

Prada

A virágmintákat koppintó márka weboldala a divat szerelmeseinek és az őket követő hipstereknek szolgál a legnagyobb meglepetéssel. A periódikusan változó futurisztikus főcímképen – ahol az avatarszerű modellek között az egyre népszerűbb Axente Vanessa is feltűnik – egy virtuális labirintus elevenedik meg, amit Steven Meisel fotózott a divatháznak. Az oldal bal felére eső navigáció egyszerű és logikus az idelátogatók számára.

Nookie

A 2003-ban alapított ausztrál márka oldalán egy központi képet helyeztek el a tervezők, ami slideshow-szerűen váltakozik, így lehetővé téve a vásárlóknak, hogy az oldal tetején található hagyományos, legördülő fülekre és a Nookie esztétikus, hordható termékeire koncentráljanak.

Free People

A retusálásban gyenge Free People divatosan pasztell árnyalatú oldalának figyelemfelkeltő központi képén egy divatpunknak öltöztetett modell ül a földön, akivel, ha tovább lépünk az oldalon, többször is találkozhatunk. Az oldal alsó részen található kisebb képek fifikásan kötik össze a márka fő vonalait és éppen aktuális katalógusait.

Shop Ecko

Marc Ecko honlapja kollázs-szerűen mutatja be a márka fő vonalát. A középre helyezett modellektől az egész oldal szép, tiszta megjelenést kap, annak ellenére, hogy kicsit zavaró a felső részen található blogajánló és az alulra tett képek a márka további munkáiról, mint a fiatalabb generációt megcélzó Batman vagy Star Wars kollekciók.

Paco Rabanne

Az Iggy Poppal parfümöt promotáló márka nyitóoldalán a divatház legutóbbi bemutatójának képei láthatóak, ami automatikusan elveszi a képernyő kétharmadát. A ferde vonallal elválasztott megmaradt rész bal oldalán egyszerűen tudunk kattintani az általunk keresett termékre. A kifutópálya előtérbe helyezése jó ötlet volt a tervezőktől, mivel sokkal drámaibbá sikerült varázsolni ezzel a honlap hangulatát, ami mindig bevált recept, ha divatról van szó.

Abercrombie & Fitch

A provokatív reklámjairól ismert márka kampányolt már zuhanyzó meleg párral is, ami alapján azt gondolnánk, hogy honlapja is hasonlóképpen megdöbbentő. Az A&F oldala azonban ízléses, a főlapon a márkától megszokott módon félmeztelen dögös modellek hemperegnek vagy simogatják egymást a fekete-fehér és színes slideshow képeken.

Armani

Az éjkék színekkel kísérletező olasz tervező oldalát is aktuális színeivel töltötte be, mely a gyönyörű modellel együtt uralja a képernyőt. A könnyen átlátható oldal látványra éles, merész, színes és figyelemfelkeltő, ahogy maga Armani is az.


Wrangler

A divat és a design élvonalában még mindig helyet kapó Wrangler weboldala is a márka egyszerűségéről és strapabíróságáról árulkodik. A márka fehér hátteret kapott főlapján egy letépett farmer zseb látható. Az oldalán régiók szerint választhatjuk ki a keresett termékeket.

Zovi

A márka oldalán – eltekintve a két divatjamúlt felsőtől – az első dolog amit észrevettünk, hogy viszonylag normálisan el van készítva a honlapja. A világoskék-szürke háttér egy idő után fehérre vált, majd a kisebb képek már pasztell színű háttérrel jelennek meg az oldalon, ami valóban felhívja az oldalra kattintók figyelmét a cég termékeire.

Oleg Cassini

Az oldalra érve kicsit elijesztett a továbbiaktól a Saint Martin stílusához közeli zenei világ, amit nem tudtunk azonnal megszüntetni. A kezdeti nehézségek után sem tűnt úgy, mintha a márka szeretné bevonzani az új ügyfeleket, sőt mintha inkább akadályokat állítana a vásárlók elé. Oleg Cassini főoldalán ugyanis a cirádásan kiírt nevén és a cég logóján kívül semmi egyebet nem találtunk. A látnivalókért a tovább linkre kattintva értünk el, ahol újabb néhány oldalnyi szöveg átrágása után juthattunk el a katalógusig és a gyönyörű menyasszonyi ruhákig. Furcsa, de hatásos oldal.

Myla

A fehérneműcég oldalán a felső szakaszon találhatók a legfontosabb információk a legújabb kollekciókról vagy ajándék tippekről. A középre helyezett képre kattintva pedig a teljes alakos képeken is megnézhetőek a különböző stílusú fehérneműk, amikben olyan A-listás celebnők domborítanak, mint Kate Moss, Nicole Kidman vagy Reese Witherspoon.

Enyce

Az Enyce főoldalán, fehér háttér előtt ácsorgó hátizsákos, tornacipős figura szájbarágósan adja tudtunkra, hogy mi a márka konkrét célközönsége. A középre helyezett trendi backstage videó pedig csak megerősíti a nyitóoldalon látottakat.

Lacoste

A Lacoste főoldala első ránézésre túl soknak hat, azonnal rengeteg információ zúdul az ide kattintóra a márkáról és a termékekről. Bár a divatháztól korántsem ilyen stílusú oldalt vártunk, a sok-sok kis kép mégis ízlésesen mutatja be a Lacoste múltját, jelenét vagy divatbemutatóinak hangulatát.

Lanvin

A 82 éves modellel kampányoló Lanvin nyitó oldalán külön ablak jutott a nőknek, a gyerekeknek és a férfiaknak is. Az egyszerűen,átláthatóan kezelhető oldal semmi trükköt vagy csicsát nem kapott, a képekre kattintva azonnal az aktuális katalógusokhoz jutunk és már vásárolhatunk is.

Helga Hot

A tervező oldalára kattintva elsőre elbizonytalanodtunk, hogy véletlenül egy művészeti galéria oldalára tévedtünk, de idővel megtaláltuk a bal felső sarokban búvó 'enter here' gombot, ami után már könnyű dolgunk az oldal kezelését illetően. A hatalmas nyitó kép a sziklát mászó ezüst ruhás modellről pedig még érdekesebbé teszi a márkát és az oldalt.

Vivienne Westwood

A shoppingálást környezetvédelmi okokból ellenző designer egy egyszerű fehér háttér elé állította nemesi családból származó modelljét, Stella Tennantot. A furcsa, mégis szemet vonzó képet leginkább egy avantgárd fotós weboldalára tudnánk inkább elképzelni, bárWestwoodhoz illik az oldalon látható kép hangulata és mondanivalója is.

Gucci

Az olasz divatház oldalán azonnal kapcsolatba kerülhetünk a márka termékeivel. A szép hátteret kapott weboldal érezhetően nem a modellekre, hanem a kiváló minőségű táskákra, csizmákra vagy gyerek cuccokra fekteti a hangsúlyt.

Urban Originals

A 2000 óta piacon lévő Ausztrál márka oldala majdnem olyan, mintha csupán a cég aktuális hirdetése lenne, nem pedig weboldal. A főlapon az Urban Originals erősségének számító színesebbnél-színesebb kiegészítők, táskák és pénztárcák váltják egymást, a termékeket mégsem a képekre kattintva lehet elérni, hanem a bal oldalon található utasításokat követve juthatunk el a márka webshopjáig.

Tom Ford

A tervező oldala csak a nyelvválasztás után enged be online birodalmába, ahol azonnal egy félmeztelen modell fogadja az oldalra kattintó ügyfeleket. Ford marketingfogásokban gazdag oldala a vásárláson kívül játékot és videót is ígér az ide látogatóknak.


Pierre Cardin

A hihetetlenül szórakoztató és egyedi menüvel előrukkoló Pierre Cardin csapata vizuálisan talán az egyik legjobb weboldalt készítette el a felsorolt húsz tervező közül. A fekete-fehér színt kapott oldalon, miközben tátott szájjal nézelődtünk mindent könnyen meg is találtunk. A futurisztikus fehér körben lépkedő modellek pedig még exkluzívabbá tették a tervező igencsak profin összeállított oldalát, melyen megtalálható a divatház múltja, jelene és jövője is.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek