A nemrég kamu reklámfotóval reflektorfénybe kerülő Natalie Portman legújabb Dior szempillaspirál reklámját betiltotta az ASA (Advertising Standarts Authority), mert a konkurens L'Oreal vitatta a kampánykép eredetiségét. A L'Oreal szerint a divatház eltúlozta a termék hatását és digitális manipulációval látványosan megnövelte Portman pilláinak méretét – írja a vogue.com.
„Natalie Portman természetes szempilláit és annak sűrűségét digitális utómunkával megnövelték, és egységes hatásúra retusálták” – áll a brit ASA Diornak adott magyarázatában.
A Dior szerint a képet eredetileg egy rúzs reklámhoz akarták felhasználni, így a fotók már a szempillaspirál-kampány előtt készen voltak. A luxusmárka igazgatója elismerte, hogy a kép digitálisan retusált, ugyanakkor kijelentette azt is, hogy a 31 éves színésznő eredeti szempillákkal pózol a kamerának és retust kizárólag a fogyasztói elvárásokhoz igazodva, minimálisan végeztek a fotókon.
Az Asa azonban nem könyörült meg a speciális nano kefére hivatkozó divatházon és azzal az indokkal, hogy bár az ügyfelek részéről nem érkezett panasz, a reklám megtéveszti a vásárlót, a jelenlegi formában nem jelenhet meg többé a hirdetés. A médiát szabályozó független szervezet a közelmúltban hasonló okokból szüntette be a Channel 4-en futó 'My Big Fat Gypsy Wedding' reklámot, illetve a Virgin média és Lancome bőrápoló kampányát is.