Rebecca Sypin és Jane Bingham, akik a daganatos megbetegedésük, illetve az emiatt kapott kezelés hatására mindketten elvesztették a hajukat, tavaly decemberben létrehoztak egy Facebook oldalt "Beautiful and Bald Barbie! Let's see if we can get it made", azaz "Gyönyörű és kopasz Barbie! Lássuk, meg tudjuk-e csinálni!" néven. Az oldalnak jelenleg 157 ezer rajongója van, a célja pedig az volt, hogy felhívja a Barbie gyártójának figyelmét a hajukat vesztett, rákkal küzdő gyerekek problémájára.
A Mattel pedig most pénteken a Facebookon jelentette be, hogy hamarosan megkezdi a kopasz babák és a hozzá tartozó parókák, kalapok, sálak és egyéb divatos kigészítők gyártását. A baba a boltokban nem lesz kapható, kizárólag gyermekkórházaknak, a hajhullással járó kezeléseken átesett kislányoknak adományozzák majd.
A Bratz játékgyártó szintén kopasz babákkal jelent meg, a cég a True Hope (igazi remény) névre hallgató haj nélküli babák utáni bevételből a City of Hope rákkutatását támogatja.
Aubrey O'Day, az Egyesült Államokban népszerű énekesnő twittelte ezt a képet az egyik Bratz babával, hogy ezzel népszerűsítse a kezdeményezést.