Azt a közhelyet már mindenki kívülről fújja, hogy a modellek egyre soványabbak és szerencsétlenebb a külsejük. De az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a divatszakemberek ezt még azzal fokozzák, hogy arra kérik a modelleket, vágjanak rettenetesen szomorú fejet és meredjenek a semmibe világfájdalommal a szemükben. A két lábon járó melankóliákkal talán az elithez való tartozást szeretnék kifejezni, hogy ugye az igazi rosszkedv csak keveseknek adatik meg.
Ennek tükrében nagyon sok olyan fénykép készül, amin rendkívül bánatos a modell. Miu Miu 2011-es kampányában a fiatal lány egyenesen öngyilkosjelöltnek van bemutatva. De a Love magazin idei címlapjai is nehezen lehetnének depresszívebbek. Különösen szívderítő látvány, ahogy könnycsepp gördül le a 14 éves Hailee Steinfeld babaarcáról.
Dolce&Gabbana reklámban Madonna pedig egyenesen a zsebkendőit szorongatja, nem igazán tudni miért, de mivel a berendezés Dél-Európára utal, arra kell gondolnunk, nem bírja a meleget. A divat leendő szakembereinek üzenjük: ha nem is szeretnének zokogó modelles divatfotókat alkotni, minimum követelmény a szomorúan oldalra billentett fej és a szemöldökráncolás.