Ha valaki városi motorozásra adja a fejét, akkor a haja csapzott lesz, a blúza átizzadt, nem fog szandiban tipegni, a többi motoros szeretni fogja, és az autósok motoros része is. (A másik része viszont nagyon nem.) Innen szívás, onnan csupa élvezet.
Nagymotoroztam, és sok év kihagyás után ültem vissza, fel se merült, hogy ne vegyek jó minőségű, zárt bukósisakot, gerincvédőt, térdvédőt, dzsekit és kesztyűt, pedig ezekből egyik se kötelező, bukóból is elég a nyitott és az olcsó. Egyszer hagytam itthon ezekből a dzsekit és a kesztyűt, egyrészt a motoros haverok rögtön letoltak, másrészt rosszabbul éreztem magam, mintha nem kötöttem volna be a kocsiban magam.
Azokat most hagyjuk, aki robogón szandiban és szoknyában tolja. Szíve joga, amennyiben a Sartorialiston blogposztra pályázik, de ha elesik, talán soha többet nem engedi magát lefényképeztetni. De a fene se akar itt moralizálni, inkább adunk pár tippet, hogyan lehet a legcsinosabban felöltözni motorra ezer fokban. Nem lehet, de küzdeni attól még illik.
A haj
Reménytelen, ha rövid, ezért még idejében elkezdtem növeszteni. A hosszú elviseli a bukót, de akinek beszárítós frizurája van, felejtse el vagy a frizurát, vagy a motort. Hajápoló szerek, zselék, pláne waxok felejtősek, mert a sisakot egy hónap alatt undorító ragaccsá változtatják, tegnap attól hisztiztem, hogy bográcsolás után hogyan húzom a kajaszagú fejemre a bukót. Ezt a problémát jó sminkkel lehet kompenzálni. Nagyon jó sminkkel, azt nem keni szét a motor, -kivéve alapozó, az tabu- ráadásul a visszapillantótükörben megállás után remekül lehet igazítani, rúzsozni. Ennek általában lelkes közönsége akad, akármilyen drámai szénakazal a hajunk. Probléma megoldva.
A felső
A dzseki és a gerincvédő az iszonyat a nagy melegben. A gerincvédő hónaljban bevág, hiszen úgy marad csak a helyén, ott a blúz átizzad. Pontosabban a blúz a hátán és a derekán is átizzad. A legjobb megoldásnak eddig a top+gerincvédő+dzseki tűnik. Nyakbaakasztós kis izék, már annak, aki nem bögyös, az farmerrel is szexi. Jók még a fehér színű ingek, azon nem látszik annyira az izzadságfolt. A dzsekivel is lehet élvezkedni, a fehér jól látszik, visszaveri a napsugarakat, lehet rá hülyeségeket hímeztetni.
A nadrág
Mert a szoknya kuka. Talán a cicanadrág+szoknya+térdvédő elmegy, de a cipő úgyis trampli, nem adja ki az összeállítás. Farmer jó, zsebes, szűk szárú, a fenének se hiányzik, hogy egy lobogó szár bajt csináljon. Lehet színes, csinos, tapadós, az nem baj.
A cipő
A strandpapucsos speedmotorosokat mindig megcsodálom, de motoroscsizmát azért én sem fogok városba venni. Megteszi egy veszkó, az legalább megy a farmerhez, színesben még szép is, és egy jófajta bőrtalpú negyven fokban is elviselhető. Pontosabban negyven fokban már úgyis dráma minden, tehát mindegy, mi van a lábunkon, akkor legalább legyen stabil lábbeli.
A napszemüveg
Motorra muszáj, itt lehet élvezkedni, egy jó szemüveg kicsit helyrebillentheti a fenti sérelmeket, és a bukó szétcsapta hajba is bele lehet nyomni helyesbítésképpen. Persze bukóba kevés napszemüveg jó, érdemes azzal menni vásárolni, a linken megírtam, hogyan. A szemüveg helyett úgyis csináltatni kell kontaktlencsét, így nem kell dioptriás napszemüvegekkel kínlódni.
Sok cécó, meg öltözködés, vetkőzés, ráadásul amíg vannak robogók százezerért, egy normális felszerelés rögtön kétszer annyi. A mamához átugrani a Babettával nem is kell így felöltözni, de ha már hetvennel húzom a robogónak, és lehet neki, talán nem bringázásnak kellene képzelni.