Grace Kellyként vagy nőiesített Magnumként róhatjuk nyáron az utcákat

Miközben vészesen közeledik a karácsony, a Tesco prémium kategóriás ruhamárkája, az F&F már a tavaszt és a nyarat kívánja megidézni. Most azonban nem egy nagyszabású divatbemutató, hanem egy családiasabb hangulatú szeánsz keretében ismerhettük meg a következő szezon alapdarabjait. A szemle során megállapítottuk, hogy a fesztiválszezonban menő lesz hippinek öltözni, többek közt újra divatos ugyanis a trapéznadrág, ami pedig a nyári vakációt illeti, a hawaii mintás ingeket a nők is nyugodtan viselhetik, és a maxiruhákat továbbra sem kell a szekrény hátsó részébe hajítani. Aki pedig elegánsabb cuccokra vágyik, Grace Kelly vagy Bianca Jagger stílusát vegye alapul, esetleg a második Szex és New York filmből is tájékozódhat.

A kollekciókat bemutató kártyákból kiderült, hogy a tervezők alaposan tanulmányozták a nagyobb divatházak kollekcióit, és vannak olyan darabok, amik kísértetiesen hasonlítanak egy Marc Jacobs-, egy Louis Vuitton- vagy egy Pucci-ruhára. Katerina Modra, a brand marketing  management közép-európai régiójának vezetője a Velvetnek elmondta valóban tőlük merítenek ihletet az F&F tervezői, de a divatházak nem csinálnak ebből különösebb problémát. Állítása szerint tisztában vannak azzal, hogy  a célközönség, a vásárlókör nincs átfedésben egymással, tudják, hogy a divatheteken más, alacsonyabb árkategóriába tartozó márkák képviselői terepszemlét tartanak, és jó pár részletet átemelnek saját kollekcióikba.

Klikk a F&F új kollekciójáért!

Makány Márta is valami hasonló vonalon indult el, amikor az F&F egy korábbi bemutatóján kérdeztük arról, hogy szerinte mi hiányzik az általunk csak ipari ruhatermelésnek nevezett ágazatból. "Ez arról szól, hogy azok a halandó emberek is divatosan és jó hangulatban tudjanak öltözködni, akiknek nincs sok pénze erre a célra. Itt kiemelték a trendekből azokat az elemeket, amik könnyen beazonosíthatóak, amik boldoggá teszik az embereket" – nyilatkozta a magyar tervezőnő. Katerina Modra is megjegyezte, hogy mivel a divat mulandó, ezért aki a legutolsó trendek szerint akar öltözködni, annak szezononként alaposan be kell vásárolni, tehát ilyen szempontból megéri kedvezőbb árkategóriájú darabokat venni. Persze aki megengedheti magának, nyugodtan vásároljon a nagy divatházak üzleteiben, ő lehet, hogy akkor sem tenné meg, ha valamivel tehetősebb lenne, hiszen nem ésszerű kiadni egy csomó pénzt egy olyan holmiért, amit kétszer vesz fel életében. A tartós használatra szánt kiegészítőknél persze más a helyzet.

Az F&F ruhákat, kiegészítőket egy nagy tervezőcsapat álmodja meg, külön designrészleg van a nőknek és a férfiaknak szánt termékek számára, és nemcsak nemenként, hanem almárkánként külön csoportok dolgoznak. Egy-egy szezon kollekcióin már egy évvel korábban elkezdenek dolgozni, felmérik a trendeket, a 12 hónappal később érvényes divatirányzatokat, majd jöhet az érdemi munka. Állítólag a következő őszi/téli kollekciók már félkészek. Mint megtudtuk, a Nagy-Britanniában kapható kollekciók nem egyeznek meg teljesen azokkal, amiket a mi régiónkban lehet kapni. Ez főként azért alakult így, mert a szigetországban máshogy viszonyulnak a nők a divathoz, mint mi. Az angol nők állítólag nagyon szigorúan követik a divatot, igazi, fanatikusok, igazából az sem érdekli őket, ha a trendi és menő holmik abszolút nem állnak jól nekik. A közép- és kelet-európai nők azonban megpróbálják figyelembe venni, hogy a testalkatuknak mi felel meg. Egyúttal az is kiderült, hogy ebben a régióban külön üzletekben is árulják majd a F&F márkát. Prágában már meg is nyílt az első butik, Magyarországon egyelőre még keresik a megfelelő helyet.

Blogmustra