Celebmentesíti címlapját egy brit női magazin

A brit Essentials magazin illetékesei úgy döntöttek, hogy száműzik a hivatásos modelleket és a hírességeket a címlapról, és ezentúl csakis átlagos, hétköznapi nők szerepelnek a nyitóoldalon – írja a Daily Mail.  Az októberi szám címlapján tíz teljesen hétköznapi nő szerepel majd, és a tervek szerint egyetlen rovatban sem szerepelnek majd sztárok, és modellek.

A magazin összesen ötezer nő véleményét kérte ki, és háromnegyedük azt állította, hogy a hétköznapi nők fotói sokkal ösztönzőbben hatnának rájuk, mint a celebek képei. A megkérdezettek 72 százaléka egyetértett abban, hogy a hírességek miatt sokkal nagyobb nyomás nehezedik a nőkre.

article-0-0AFC8C48000005DC-84 634x430

Az októberi címlapon szereplő nők konfekciómérete és életkora is változó. A legfiatalabb alkalmi modell 34 éves, míg a legidősebb 70 éves, a legkisebb mérettel rendelkező hölgy 36-os ruhákat hord, a legnagyobb konfekció mérettel rendelkező pedig 46-osat.

Ön is száműzné a magazinokból a modelleket és a celebeket?

  • Igen 353
  • Nem 107
  • Nem tudom 34

Az egyik címlaplány, Sarah Benham, 34 éves, két gyermek édesanyja, és általában 44-46-os méretű ruhákat hord. Elmondása szerint korábban nem volt elégedett önmagával, de ez a feladat csodálatos élmény számára, és sokkal magabiztosabb lett. A 70 éves Jan Spooner alig hiszi el, hogy ő is felkerült a címlapra. „Nagyon büszke vagyok arra, hogy én is szerepelek a címlapon a sok fiatal nő között. Csodálatos ötlet, hogy valódi nőket kérnek fel modellkedni” - tette hozzá.

Az utóbbi pár hónapban több magazin döntött úgy, hogy nem vagy alig retusálják a hasábjaikon szereplő celebeket és modelleket, esetleg a sminket is elhagyják, de még kevesen vannak azok, akik átlagos nőkkel helyettesítik őket. Egy évvel korábban a német Brigitte magazin jelentette be, hogy a szupersovány modellek helyett igazi nőket kívánnak alkalmazni. „Éveken keresztül kellett kicsit nagyobbra retusálni a modelleket. Főleg a dekoltázsukat és combjukat kellett feljavítani. Ez meglehetősen zavaró és perverz dolog” – nyilatkozta 2009-ben Andreas Lebert főszerkesztő. Karl Lagerfeld, a Chanel vezetőtervezője akkor negatív kritikával illette ezt az elképzelést, de az utóbbi időben mintha az ő véleménye is kezdene megváltozni, bár még van hova fejlődnie.

A magazinokon kívül egyébként különböző szépségipari és ruházati cégek is próbálnak azzal kedveskedni a vásárlóiknak, hogy hozzájuk hasonló nőkkel reklámozzák termékeiket. Ott van például a Dove vagy az Ultimo.

Mustra