Egy napig kényeztették az üzletasszonyokat

Olvasási idő kb. 3 perc

„A Designers' Lounge olyan, mint egy női klub. A magyar divattervezőket, magyar kreatív elmét hivatott bemutatni, megismertetni őket szélesebb körben. Közben zene szól, a vendégek egy kávé mellett mellett beszélgethetnek, megismerhetik az aktulis trendeket, és a hazai divat képviselőit személyesebben. Bepillantást engedünk a divatfotózásokba is, mert a vendégek között a rendezvény modelljei a kiállítók ruhakreációit, kiegésztőit felveszik, profi sminket kapnak, és pózolnak a megjelent divatfotósoknak- foglalta össze a javarészt menedzserassszonyok számára létrehozott, hétvégi esemény lényegét Zeisky Ákos, a szervezők egyike. A Corinthia Grand Hotel Royal oldalszárnyában havi rendszerességgel rendezett, egynapos iparművészeti vásár első látásra úgy tűnt, mintha a WAMP-ot látnánk üzletasszonyok igényeihez igazítva, ahol kosztümöket, kis és nagyestélyiket szerezhetnek be, és árukra a hangszóróból ömlő jazzkíséretre alkudhatnának.

 

A szervező szerint a célközönségük valóban a 25-50 közötti közép és felsővezető nők, akik egy helyen szeretnének ruhákra, cipőkre és kiegészítőkre találni, miközben találkoznak egymással is. Zeisky Ákos a minőség szót a lehető leggyakrabban hangsúlyozta, bár amikor körülnéztük, többé-kevésbé magunk is láttuk az erre tett kísérleteket. Az egész napos rendezvényből a délutáni órák voltak a legkevésbé forgalmasak, de a teljes rendezvény alatt 380 vendéget láttak a negyedik Designers' Lounge-n (DL).

„Ez a sorozat tavaly októberben úgy kezdődött, hogy a szervezőink egyike hazánkba rendszeresen utazó külföldieknek szerette volna bemutatni a magyar divattervezők munkáját. A második alkalommal már kibővült a rendezvény, hazai, divatérzékeny nőknek szerveztük meg a rendezvényt, akik nem a plázák kínálatából szeretnék felújítani a ruhatárukat, hanem méretre szabott ruhákat keresnek. Az itt megjelent tervezőknek ez egy lehetőség arra, hogy személyesen találkozzanak az irántuk érdeklődőkkel,  sokuknak ugyanis nincs saját üzlete”- mondta Zeisky. DL-re minden hazai divattervező jelentkezhet, de a szervezők megszűrik a mezőnyt. Ezen a kiállításon többek közt Abody Dóra, Engi Xénia Petronella (EXP), Keintz Regina, Karattur Katalin, az AIAIÉ, a Laoni, Sárossy Zsuzsanna és Tóth Zoltán, Orosz Réka és a Nati 100% Pure Idea vettek részt.

Az esemény leginkább látványos eleme volt az a csaknem teljesen áttetsző EXP fekete csipke koktélruha, amelyet a modell csupán egy tangával viselt, de a decens fiatalasszonyokból álló célközönséget elnézve nem éppen erre a ruhára csaptak le a legnagyobb örömmel. Gyulai Natália divattervező elmondta, az ő standján kifejezetten alkalmi ruhákat kerestek, Orosz Réka kollekciójából pedig egy darab poncsót vásároltak meg a rendezvény napján. „Egy héthónapos terhes nő vette meg, miután elmondta, kinőtte minden kabátját, és mivel nőni fog még a hasa, gondolni kell a jövőre”- mondta Orosz Réka. A jövőről alkotott elképzelései Zeisky Ákosnak is határozottak. „Szeretnénk a rendezvényt a határokon túlra is kiterjeszteni, a szomszédos országok nagyvárosaiban, hogy ott is megismerjék a magyar dizájnt, a tervezők munkáit, de ezek egyelőre tervek.”

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek