A The Room Tejvajon is beharangozott, múlt pénteki partiján a Merlinbe érkező vendégek ruháit elnézve meg kellett állapítanunk: a legnépszerűbb szín egyértelműen a fekete volt.
A magazin talpig feketébe öltözött főszerkesztőjét és stylistját, a képen látható Tóth Alit ezért többek között az általa is kedvelt színről kérdeztük:
A fekete mindig is része volt a divatnak. Maga a "kis fekete", mint intézmény, egy külön műfaj. De az elmúlt szezonokban és az elkövetkezőkben is azt érzem, hogy a fekete szín a divat részévé vált. Nem válik le egy-egy szezon után, mint bizonyos trendek. Szezonok jönnek-mennek, de ez a szín mindig marad.
Az itthon is egyre jobban érzékelhető világválság már most érezhető a kollekciókon. A nagy divatházak mind a túlélésre hajtanak és idáig kevésbé fontos szempontok kerülnek most előtérbe a ruhák tervezésénél: egyre nagyobb hangsúlyt kap az, hogy a cégek hordható és ezáltal eladható darabokat készítsenek. Az örök szín pedig, Tóth Ali szerint egyértelműen ilyen, hiszen mindenkinek jól áll, karcsúsít és jövőre is ugyanolyan jó lesz.
De nem csak a színválasztásnál érezhető a válság hatása:
A cégek arra fókuszálnak, hogy olyan kiegészítőket és olyan ruhákat állítsanak elő, amelyeket az emberek évek múltán is hordanak. Ez picit visszájára fordítja a fogyasztói társadalmat, tükröt mutat annak. A milánói divathéten sok helyen ezt lehetett érezni, hogy nincs "imidzs-darab", nincs olyan kollekció, ami arról szól, hogy kápráztassuk el a sajtót, ugyanakkor a vásárló nem talál semmi hordhatót, de mégis velünk lesz tele az összes divatmagazin, mert olyan különleges darabokat csinálunk, amik hordhatatlanok ugyan, de fotón gyönyörűen mutatnak.
A tendencia tehát fordulni látszik, a divat egyre inkább a hordhatóságról szól. A jelenlegi helyzetet a Room főszerkesztője a 2001 szeptember 11-ét követő divat áramlatváltozáshoz hasonlította: a 2001 őszén bemutatott kollekciókból és az azokat követőkből ugyanis sorra eltűntek a military nadrágok és minden, ami a háborúhoz és az erőszakhoz köthető és látványosan felértékelődött a "szép". Most is hasonló a helyzet:
Mindenki arra vágyik, hogy szép legyen és nem arra, hogy extravagáns legyen és úgy nézzen ki, mintha egy divatlapból lépne ki: hogy gyakorlatilag haszontalan az, ahogy öltözködik. Ehelyett megint egy klasszikus szépségideál fog visszajönni az elkövetkező években. Ezt lehet most érezni a divatban.