Mei Hojo japán étteremkritikus szerint a japánok továbbra is figyelnek arra, hogy egészségesen étkezzenek, de az évek során kialakult bennük egy, a sok lemondásból született habzsolási vágy. „Az emberek ebben az országban nincsenek jóllakva, ezért ez a hatalmas kereslet a laktató, főleg az amerikai ételek iránt. Ezért őrülnek meg a krémes fagylaltokért és fánkokért. Áprilistól itt megint lehet majd kapni a McDonald’s négyszintes hamburgerét is, amit már sehol máshol nem árulnak. Valószínűleg az emberi psziché felelős ezért a reakcióért, hiszen nem lehet egy életen keresztül csak a kalóriákat számolni”- nyilatkozta.
Szakértők szerint az is közrejátszik, hogy a japánok köztudottan szeretnek mindent, ami divatos. A Hakuhodo nevű agytröszt kutatói szerint semmi garancia nincs arra, hogy ez a trend maradandó lesz a japánok körében. „Látták a tévében, hogy nyílik a Krsipy Kreme, tudják, hogy új és sokan beszélnek róla. Ráadásul szinte minden hollywoodi filmben szerepel egy fánkos doboz. Ki nem akarná megkóstolni? De az, hogy ez maradandó-e, majd csak évek múlva fog kiderülni”.
A Krispy Kreme persze mindent elkövet azért, hogy a siker maradandó legyen. A cseresznyefa virágzós időszakban volt speciális cseresznyés fánk, és a cukiság mánia is visszaköszön rengeteg termékükön. (Forrás: AP)