Így kezdik a napjukat a világ legsikeresebb emberei

A siker kulcsa a megfelelő alapozás: ha jól indul a reggel, napközben végig könnyebben veszed az akadályokat és gyorsabban érhetsz célba.

Benjamin Spall, a My Morning Routine (Reggeli rutinom) című könyv társszerzője háromszáz sikeres embert – köztük olimpikonokat, topmodelleket, művészeket – kérdezett meg arról, hogyan indítják a napjukat. A legfontosabb tanulság, amit Spall a beszélgetésekből levont, hogy az igazán sikeres emberek sohasem bízzák a véletlenre a reggelüket – írja a Medium.

Alakítsd ki a számodra ideális reggeli rutint

Általános érvényű recept természetesen nincs – az a fontos, hogy mindenki megtalálja a számára leghasznosabb reggeli elfoglaltságot. Néhány tanácsot azonban érdemes megfogadni.

Fontos egy olyan állandó reggeli rutin kialakítása, ami segít energiát gyűjteni, összeszedni a gondolataidat, és megnyugtatni a lelked ahhoz, hogy felkészülhess a nap során várható kihívásokra. Ha tehernek érzed a kialakított rutin követését, változtass rajta. Nem feladatként, hanem élvezetes dologként kell megélned a reggeli teendőket.

Az interjúkban nyilatkozó sikeres emberek szinte mindegyike a korai kelésben hisz. Átlagban reggel 6 óra 27-kor ébrednek, de természetesen nem a pontos óra-perc számít, hanem az, hogy megtaláld a számodra legideálisabb időpontot. Kísérletezz, próbáld belőni, mikor a legmegfelelőbb számodra kikászálódni az ágyból.

Így indítsd a reggelt, hogy sikeres legyél
Így indítsd a reggelt, hogy sikeres legyélFotó: baona / Getty Images Hungary

Alkalmazkodj a körülményekhez

Az ideális reggeli rutin kellően rugalmas, képes alkalmazkodni az adott nap követelményeihez, hiszen változó, hogy mennyi és milyen típusú kihívások elé nézel. A rutin bizonyos részei állandóak, míg mások az aktuális helyzethez képest alakulnak. Előfordulhat, hogy a munkád miatt utaznod kell, ilyenkor fontos, hogy a változó körülményekhez igazíthasd a reggeli szokásrendedet.

A reggel az egész nap hangulatára kihat. Ha képtelen vagy kiengedni a gőzt és energetizálni magad, annak az elkövetkező órák látják kárát. Minden olyan reggeli tevékenység hasznos, amelyik segít abban, hogy kipihentnek, motiváltnak és energikusnak érezd magad. A testmozgás, az olvasás, a meditáció vagy akár csak a szeretteiddel töltött idő is hasznos lehet.

Kiadós alvás és zavartalan éjszakai pihenés nélkül azonban semmit sem ér a reggel. Minimum 7-9 órás szundítás szükséges ahhoz, hogy kellően kipihend magad. Ha reggelenként fáradt vagy, úgy érzed, leragad a szemed, és a legszívesebben visszafeküdnél az ágyba, nem aludtál eleget. Próbálj változtatni az alvási szokásaidon, többek között teremtsd meg az ideális körülményeket az állandó, kiadós éjszakai pihenéshez.

Nem kell mindenáron betartani

Az állandó rutint nem kell vasszigorral betartani. Nyugodtan hagyj ki néhány napot, amikor úgy adódik, a fontos, hogy utána sikeresen és gyorsan vissza tudj állni a megszokott rendhez. Ha épp nem érsz rá reggel edzeni, délután vagy másnap nyugodtan bepótolhatod, semmit sem veszítesz. Háromhavonta vagy félévente érdemes áttekinteni, mely dolgok működnek, melyeken kell változtatnod, hogy tényleg ideálisan induljon a nap.

Csupán egy kis fegyelemre és elhatározásra van szükség ahhoz, hogy hasznossá tehesd a reggeledet. A felkelést követő két óra alapvetően határozza meg a napot, ezért sem szabad a véletlenre bíznod, mi történik veled ilyenkor. Idegeskedés, rohanás és kapkodás helyett nyugodj meg, koncentrálj az előtted álló kihívásokra, töltsd fel magad energiával. A siker sokszor a megfelelő alapozáson múlik.

Mustra