Migrációra, lakáshiányra és természeti katasztrófákra keres megoldásokat az Építészeti Biennále

A 15. Velencei Építészeti Biennálét az idei Pritzker-díjas chilei építész, Alejandro Aravena rendezte “Reporting from the Front” címmel. Az idei kiállítás fő témái között többek között olyan sokakat érintő és megoldásra váró kritikus témák szerepelnek, mint a szegregáció, a külvárosok problémái, a csatornázás, a természeti katasztrófák, a migráció, a lakáshiány, a bűnözés, a forgalom, a hulladék illetve a közösségi tevékenységek. Nézze meg Instagram fotókon keresztül, milyen látnivalókat vonultattak fel a 37 országból érkező kiállítók a november 27-ig tartó kiállításra!

Az Arsenáléban látható az indiai építész, Anupama Kundoo prototípus háza, melynek érdekessége, hogy mindössze hat nap alatt húzta fel a Lego-szerű blokkokat. A ferrocementből készült alkotást indiai kőművesek és német mérnökök együttes erővel állították fel.

A kuvaiti pavilon kurátatorai, Hamed Bukhamseen Kuvaitból és Ali Karimi a Perzsa-öbölben található kis szigetországból, Bahreinból, akik egy közös területi projektet hoztak létre “Kelet és Nyugat között: a Gulf" címmel. A projekt célja, hogy az érintett országok között elindítson egy békés, vallástól és politikától mentes beszélgetést arról, mit lehetne kezdeni a közös területekkel.

 

A dél-afrikai pavilon tulajdonképpen egy 2014-ben elindított projekt, a "Cool Capital: The Capital of Guerilla Design Citizenship" folytatása. Az úgynevezett DIY (Do It Yourself – Csináld magad) gerilla biennále célja, hogy bárki hozzátehessen valami kreatívat a Dél-Afrikai Köztársaság közigazgatási fővárosához, Pretoriához; legyen az a lakosok által létrehozott művészeti alkotás, közösségi kert vagy építészet. A kezdeményezés elég sikeresnek mondható, mivel több mint 1000 aktív résztvevője van a projekteknek és eddig már mintegy 150 gerillaszerű megmozdulásra került sor.

“A 2011 március 11-én történt japán földrengés miatt keletkezett veszteség következtében a japán társadalom jelenleg egy hatalmas fordulópont előtt áll. A boldog családi lét, a nagyvárosok által létrehozott modern állam fogalma szétesett, helyette létrejött egy új közösségi szemlélet és életmód. Felmerült a kérdés, hogyan változzanak az építészeti szokások úgy, hogy beilleszkedhessenek ebbe az új korszakba” – olvasható a japán pavilon leírásában.

#biennalearchitettura2016 #reportingfromthefront #Japan #japanpavilion

Una foto publicada por Ranuccio Sodi (@ranuccio.sodi) el

Az új-zélandi pavilon a Palazzo Bollaniban kapott helyet, a kiállítók fő témája pedig a “Future Islands” azaz a jövő szigetei voltak.

Az Arany Oroszlánt nyert paraguay-i Gabinete de Arquitecture a Central Pavilionban mutathatja meg, hogy mit lehet kihozni két olyan könnyen hozzáférhető forrásból, mint a tégla és a képzetlen munkaerő.

#venezia #biennalearchitettura2016 #venice #compression #vault #terracotta

Una foto publicada por Arnaud De Meyer (@arnauddemeyer) el

Könyvtárszoba és olvasóterem az Arsenáléban.

#reportingfromthefront: Commissioner Matevž Čelik and MAO * Muzej za arhitekturo in oblikovanjeare honoured to invite you to the opening of the #HomeatArsenale, a curated #library addressing the notions of home and #dwelling, curated by Tina Gregorič and Aljoša Dekleva of Dekleva Gregoric architects. [Home at Arsenale] responds to Biennale Architettura 2016 La Biennale di Venezia curator Alejandro Aravena’s title ‘Reporting from the front’ by addressing the topics of home and dwelling as current critical social and environmental issues. The curators conceived a 1:1 spatial structure, an abstract home performing as a curated library that operates as a platform for exploring the concepts of home and dwelling during @labiennale and beyond. More at www.archilovers.com #archilovers #architecture #architexture #architectureporn #igdaily #instacool #instamood #iphonesia #white #design #popular #picoftheday #biennalearchitettura2016

Una foto publicada por archilovers (@archilovers) el

A nigériai építész, Kunle Adeyemi lebegő iskolájával nyerte el az Ezüst Oroszlánt. A “Makoko Floating School” néven futó projekt az árvízveszélyes régiókban folyamatban lévő kutatások részeként jött létre. Az eredeti, Lagosban található iskola sajnos a heves esőzések miatt összeomlott, egyelőre nem tudni pontosan mi történt, csak azt, hogy az épület, ami 100 diáknak és tanáraiknak adott helyett, használhatatlanná vált.  A velencei iskolaépület felépítését a Biennálé alatt mérnökök felügyelték, hogy a szerkezet megfeleljen a velencei éghajlati viszonyoknak. 

Armadillo Vault hihetetlenül vékony, mindössze öt centiméter vastag és érzékeny munkája, amihez semmiféle rögzítést és habarcsot nem használt.

A cseh és szlovák pavilon alkotói a Szlovák Nemzeti Galéria mását készítették el piros színből, mellyel arra a társadalmat kettéosztó problémára keresték a választ, miszerint felújításra vagy bontásra vannak-e ítélve az ország szovjetkori építészeti remekei. Az ország kommunista korszakának egyik legismertebb szimbólumát egyébként Vladimír Dědeček tervezte a hatvanas-hetvenes években.

Mustra