A férfiak jobban keresnek, mint a nők, akkor is, ha ugyanazt a munkát látják el - de ezt már tudjuk. Elég igazságtalan, nem igaz? Különösen úgy, hogy a kenyér ára nem változik attól, hogy ki veszi, a lakás, az autó fenntartása nem lesz attól olcsóbb, hogy valaki nőnek született. Pedig ha már a fizetésben ilyen aránytalanságok vannak, simán kompenzálhatná ezt a társadalom a kiadások oldalán. Fiktív nőnapi reklámjában az Amazon már pedzegette ezt a kérdést, de egy amerikai cégtulajdonos, Elana Schlenker most meg is valósította: modern műtárgyakat árusító pop-up boltjában a nők valóban olcsóbban, 76 százalékos áron vásárolhatnak. A szlogen: "Less Than 100 - Pay What You're Paid", azaz "Száznál kevesebb - Annyit fizetsz, amennyit keresel".
“Elképesztő, ahogy a mély, tudattalan előítéletek még mindig mennyire befolyásolják azt, ahogy a nőket és a férfiakat értékeljük” - mondta el Schlenker a Women’s Health magazinnak. “Remélem, a bolt árképzése felhívja a figyelmet erre az örökölt méltánytalanságra, és elgondolkodtatja az embereket, hogy vajon miért létezik még mindig ez a keresetbeni eltérés.”
Local pop-up @LessThan100Shop takes a stand for women on #EqualPayDay in Pittsburgh: http://t.co/44OKcMBwW2 pic.twitter.com/mygS2CVhWm
— WPXI (@WPXI) 2015. április 14.
LessThan100 nevű boltjában Schenker egyébként leginkább olyan független művésznők műtárgyait árulja, akik a tulajdonossal egyetértésben szívesen támogatják a nemek közötti egyenlőtlenség elleni harcot. A bolttulajdonos azt tervezi, hogy boltjával körbeutazza az országot, és mindenhol az adott átlagos árrés alapján képzi árait (a StillLessThan100 nevű Tumblr oldalukon az is követhető lesz, épp merre járnak). Most épp Pittsburghben várja a látogatókat, ahol a nőknek szóló 24 százalékos kedvezmény jól tükrözi a helyi viszonyokat, de New Orleans-ban például 44 százalékkal vásárolhatják majd meg olcsóbban termékeit a nők.