Erotikus, szenvedélyes és virtuális. Ez kell a nőknek!

Kijöttek a PornHub 2017-es statisztikái. Elképesztően sok pornót néztünk, és a növekedés még csak meg sem torpan. Hájlájtoljuk az adatokat.

Ahogy az elmúlt években már megszokhattuk, január első napjaiban idén is nyilvánosságra hozza előző évi látogatottsági statisztikáinak egy részét a PornHub. A jelenlegi legnagyobb pornóoldal elemzői in medias res egy 28,5 milliárdos adattal  indítanak - 2017-ben az internet népe épp ennyiszer tévedt arrafelé, ez pedig csaknem a negyedével több az egy évvel korábbi forgalomnál. A látogatók többsége persze nem zárta be azonnal a böngészőt, ők egy év alatt 3732 petabájtnyi (vagyis csaknem négymilliárd gigabájtnyi) pornót töltöttek be az oldalon. Ennyi adattal az elemzők szerint egyébként a világ összes jelenleg használatban lévő iPhone-jának memóriáját meg lehetne tölteni. A kimeríthetetlen választék érdekében az eddig elérhető mintegy 10 millió videó mellé további 4 milliót sikerült feltölteni tavaly, a játékidőt tekintve 68 évnyi pornót. Ha tehát most leülnénk, hogy korrektül és lelkiismeretesen A-tól Z-ig végignézzük az összes tavaly feltöltött anyagot, korántsem biztos, hogy mindannyian a végére érnénk (2086-ig kellene ehhez élni).

kép
Fotó: Shutterstock

A nők éve

Az oldalról évek óta elmondható, hogy nagyságrendileg minden negyedik látogatója nő (Magyarországon egyébként néhány éve még 27 százalékkal a világátlag fölött volt a női felhasználók részaránya), ez az arány pedig tavaly sem változott jelentősen - annak ellenére is megmaradt viszont, hogy közben az összlátogatottság csaknem a negyedével lett több.

Erősebb adat, hogy az oldalon használt kereső kifejezések közül a nőknek szóló pornó (porn for women) erősödött a legnagyobbat: 14-szer annyian kerestek rá, mint egy évvel korábban. Dr. Laurie Betito, a PornHub szexuálterapeutája ezt a valóban óriási növekedést a nők szexuális öntudatra ébredésével magyarázza, ami egyébként nem különösebben valószínű, hiszen a kifejezés még így sem fért be a top 25-keresőszóba, de még a nők körében legnépszerűbb top15-be sem. Belefért viszont jó néhány dolog, ami azt mutatja, hogy a szexuális öntudatra ébredt nők nem valószínű, hogy a PornHub keresőjétől várják a választ arra, mi való nekik.

A népszerűségi listát természetesen  leszbikus videók vezetik, az élbolyban azonban simán ott van a hentai, a masszás vagy éppen a durva (rough) szex. Ez utóbbi egyébként csaknem kétszer olyan népszerű a nők mint a férfiak körében, csakúgy, mint a hardcore és a gangbang. Ha egyébként a PornHub keresőjébe bemásoljuk a kifejezést, kiderül, hogy az 'erotikus', a 'szenvedélyes', a 'romantikus', valamint az 'érzéki szex' címkékkel fémjelzett pornó való a nőknek, ami bár valóban igen népszerűa köreikben, a teljes kép azért jóval öszetettebb ennél. 

VR

Nagyot ment tavaly a még mindig különleges technikai újításnak számító virtual reality (VR) is. Az elképesztően élethű és valószerű vizuális élményt nyújtó anyagok egy speciális szemüveg segítségével élvezhetők, melyre úgy tűnik, nagyon is nagy kereslet mutatkozik. Bár a pornó mai elterjedtsége kétségkívül könnyű és egyszerű hozzáférhetőségének köszönhető (az adatforgalom kétharmadát például tavaly is okostelefonról bonyolították), a VR-ra valószínűleg mint egyfajta prémium kategóriára egyre inkább számíthatunk majd. Ami azonban már ma is biztos, hogy a tavalyi év 16., férfiak körében a 11. legnépszerűbb keresőkifejezése a VR volt.

Ázsia

A korábbi évekhez képest tavaly meglepően keresettek voltak az ázsiai (szereplőkkel forgatott) videók. A top25 keresőkifejezés között két helyet előrelépve 8. a 'japán', 14. az 'ázsiai', de ötvenhat, illetve negyvenhét (!) helyet javítva odafértek még a 'koreai' és a 'kínai' keresőszavak is. Kategóriaként a 'japán' 66, az 'indiai' 57, a 'koreai' 39 százalékot erősödött. Az ázsiai pornó népszerűségének ugrásszerű növekedése a többi ország adatait is figyelembe véve valószínűleg főként az ázsiai felhasználóknak köszönhető (Dél-Korea például 49 helyet javított a legtöbb látogatást jegyző országok rangsorában is). Ez persze korántsem lenne újdonság, hiszen a "hazai anyag" preferenciája világszerte megfigyelhető: a legnépszerűbb keresőszavak toplistája csaknem minden országban ezzel kezdődik.

Nem ez azonban a helyzet a szintén ázsiai gyökerű műfajjal, a hentai-jal, mely figyelemreméltó sikereit - hat helyet előrelépve éves szinten a második legkeresettebb kifejezés volt tavaly - korántsem csak az ázsiai felhasználóknak köszönheti. Mi több, a top10-ben volt például az Egyesült Államokban, Kanadában, Németországban, Ausztráliában, Olaszországban, Brazíliában, Mexikóban, Oroszországban és Spanyolországban is. Érdekes továbbá, hogy a hentai mint kategória mindkét nem kedvencei között megjelenik (a férfiaknál a 7., a nőknél a 10. legnépszerűbb kategória).

Akárcsak tehát korábban, a pornó tavaly is igen kelendő volt. A már korábban is elképesztő számok még tovább növekedtek, és úgy tűnik, a bővülés nem is fog megállni. A globális pornófogyasztásból egyre nagyobb részt vállaló fejlődő országok, a bővülő és modernizálódó háttértechnológia, a nők mint fogyasztói csoport kiszolgálása továbbra is könnyen járható utat jelentenek a műfaj terjeszkedésének.

Blogmustra