5 tipp, hogy ne hízz el decemberben

A zöld tea jó hatással van az anyagcserére, az étkezések utáni feketekávé az emésztést segíti, ahogyan a gyümölcs is, ha nem egyszerre élünk velük. A jolly joker pedig az ásványvíz. Íme a Dívány súlymegtartó tippjei a céges bulik és tartalmi együttműködéseket serkentő ebédek szezonjára.

Ahogyan azt már korábban megírtuk, a gyorsdiéták alkalmazása semmit nem ér, de ettől még nem kötelező felkapkodni extra kilókat decemberben. Nem kell lemondanunk az ünnepi finomságokról, elég, ha betartunk néhány apró praktikát.

Fontos: ez nem diétás, vagy fogyókúrás recept, csupán az ilyenkor fenyegető újabb plusz kilók felszedését akadályozhatjuk meg, de ha leugorna pár kiló, az nem a véletlen műve.

A Dívány súlymegtartó tippjei a céges bulik és tartalmi együttműködéseket serkentő ebédek szezonjára.

1.  Zöld tea

Reggel és este igyunk meg egy-egy csésze zöld teát! A zöld tea - néha túlságosan is jó- anyagcserét javító hatással rendelkezik, mert a koffein és a benne lévő antioxidánsok ezt segítik.

A zöld tea több zsírégető készítmény alapanyaga, többek közt a benne található katekin vegyületek hatása miatt. Ez a teafajta előmozdítja a zsírrétegek lebontását, ami növeli a bőr rugalmasságát, így kevésbé leszünk hajlamosak a cellulit (narancsbőr) kialakulására.

2.  Feketekávé

Étkezések után fogyasszunk feketekávét. A kávé segíti az emésztést, nem véletlenül fejezik be az olaszok is ezzel az étkezést. Egy jó presszókávé étkezés után fokozza a gyomorsav és az epeváladék termelését, ezzel is elősegítve az emésztésért felelős szerveink jobb működését.

Dietetikusunk tanácsa szerint kávét sose igyunk forrón, vagy éhgyomorra, mert úgy a gyomrot károsítja. A hírek – vagy az ügyes kávélobbi – szerint a kávéfogyasztásnak számos jótékony hatása van a már említettek mellett. Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának az esélyét, a Parkinson-kór és a májzsugor is megelőzhető vele.

3.  Ne vacsorázz későn!

Ha kiadós családi, vagy céges ebédekre vagyunk hivatalosak, nem kell visszafognunk magunkat, de próbáljunk meg aznap visszavenni a reggeliből, - de semmiképpen se hagyjuk el és még egy kisebb tízórai is belefér, például egy alma-  de leginkább a vacsorából.

Ha kevesebbet vacsorázunk, jobban tudunk aludni és még a rémálmok is elkerülnek bennünket. Bár a karácsonyi menüsorra ez nem jellemző, de a húsokhoz próbáljunk meg több hagyományos - de ne majonézes öntettel készült - zöldségalapú salátát fogyasztani, ez szintén segíti az emésztést. Lehetőleg ne vacsorázzunk túl későn!

4. Étkezés után kis idővel jöhet a gyümölcs

Az étkezések után egy kis idő elteltével fogyasszunk gyümölcsöt! Segíti az emésztést, és feldobja a klasszikus ünnepi menüsort is. Ihatunk facsart gyümölcslevet, narancslevet, almalevet. Mindkét ital élelmi rostokban gazdag, és jótékonyan szabályozza belső működésünket. Jó hatású lehet, ha az étkezés előtt isszuk, mert akkor már némileg eltelíti a gyomrunkat és kevésbé fogjuk túlenni magunkat.

5. Jolly joker: ásványvíz

Ne feledkezzünk el az ásványvízről!  Az ember jóllakva hajlamos mellőzni a folyadékfogyasztást, és ehhez az alkohol kiszárító hatása sem tesz jót a szervezetnek. Szinte már mindenki tudja az alapszabályt, hogy napi minimum másfél-két liter folyadékot kell fogyasztani, ami származhat vízből, ásványvízből, teából, gyümölcsléből.

A természetes szénsavtartalmuk miatt segítik az emésztést, energiát viszont nem tartalmaznak. A palackozott ásványvizekben oldott formában megtalálható ásványi sók könnyebben szívódnak fel, és hasznosulnak a szervezetben.

Sajnos a legtöbb ember nem fogyaszt elegendő folyadékot, pedig ez az egyszerű és alap dolog szintén nagyban segíti a fogyást és az anyagcserét. Ha nem iszunk elég folyadékot, a testünk visszatartja a vizet, és hamar ki is száradhatunk, anélkül, hogy észrevennénk. Egy egyszerű teszt annak eldöntésére, hogy iszunk-e eleget: milyen színű a vizeletünk, ha kezd sötétebbé válni és egyre kevesebb a mennyisége, akkor ideje felhajtani egy nagy pohár vizet.

szerző: TTibor

Mustra