Mit eszik a világ legfittebb nője?

GettyImages-942557190

Sok szénhidrát és fehérje adja meg a kellő energialöketet a négyszeres CrossFit-világbajnok súlyemelőnőnek, aki megosztotta táplálkozási szokásait a Medium olvasóival.

A Medium Insider blog Tia-Clair Toomey 27 éves ausztrál súlyemelőt kérdezte, hogyan táplálkozik egy átlagos napon, miközben edzésben van. Az 58 kilós, 163 cm magas Toomey 2017 óta megszakítás nélkül négyszer volt a CrossFit-világbajnokság női első helyezettje, és ezzel elnyerte a világ legfittebb nője címet. Most a 2021-es megmérettetésre készül éppen.

„Meglepően sokat kell ennem ilyenkor, hiszen a testemnek rengeteg energiára van szüksége a felkészülés során” – magyarázza a korábbi olimpikon, aki reggelente 7.30 körül ébred, és azonnal nekilát a reggelijének.

Reggeli

A reggeli kb. 455 kalóriából áll: egy nagy tál zabkása (kb. 128 g) áfonyával (kb. 40 g) és mézzel, illetve egy banán. „Ez a kedvenc edzés előtti kajám – mondja Toomey. – Finom, jólesik, és épp a kellő mennyiségű energiával tölt fel az első tréninghez.” A reggeli után következik a nap első része, a kardioedzés.

Tízórai

Nem sokkal déli 12 előtt Toomey újabb energialöketet vesz magához, hogy folytathassa a szigorú edzésprogramot: a kb. 640 kalóriát tartalmazó tízóraihoz elfelez egy bagelt (vagyis lyukas zsemlét), aminek az egyik felét tükörtojással és avokádókrémmel, a másikat mogyoróvajjal vagy szederlekvárral fogyasztja el. Olykor egy kis pulykát és bacont is hozzátesz ehhez – mint mondja, általában inkább a magas zsír- és alacsonyabb szénhidráttartalmú étrend híve, az edzés során azonban fontos számára, hogy megfelelő mennyiségű fehérjét és szénhidrátokat fogyasszon.

(Est)ebéd

A kardio végeztével Toomey belevág a súlyemelésbe, melynek során a gyakorlatok közben két fehérjeitalt is elfogyaszt, majd délután következik a kiadós, nagyjából 950 kalóriát jelentő (est)ebéd, amely az indiai konyha közkedvelt egytálételéből, a dahlból áll. A dahl egy bármilyen hüvelyesből elkészíthető – Toomey a vesebabot preferálja – változatos, egészséges és tartalmas fogás, aminek az elkészítése is rendkívül egyszerű. Toomey az ebédhez is megiszik két fehérjeitalt, egyébként a nap során rengeteg tiszta vizet és BCAA-aminosavval dúsított vizet, illetve növényi eredetű táplálékkiegészítőt is fogyaszt.

Vacsora

A napi edzés végeztével Toomey nekilát a vacsorának, mely elsősorban a fehérjére koncentrál – míg napközben az energiához inkább szénhidrátra van szükség nagyobb mennyiségben, ezúttal a regenerálódáshoz a sok fehérje kell. Az 598 kalóriát tartalmazó vacsora főfogása sült lazac (esetleg más hal- vagy húsétel, a lényeg a sok fehérje), köretnek rizs, sült zöldségek és cékla, desszertként pedig egy zabszelet és egy csésze tea.

Oszd meg másokkal is!
Mustra