Mit eszik a világ egyik legfittebb férfija?

noah-ohlsen-crossfit-athlete-3-credit-resurgence-documentary-162

Sovány fehérje és szénhidrátok – erre esküszik Noah Ohlsen világbajnok CrossFit-versenyző, aki megosztotta táplálkozási szokásait a Medium olvasóival.

A harmincéves, Miamiban élő Ohlsen a 2016-os CrossFit-bajnokságon elnyerte a világ legfittebb férfija címet, és azóta is folyamatosan a top 5 közé sorolják. A sportoló versenyidőszakban napi 3600 kalóriát fogyaszt el – számol be a Medium Insider blog hasábjain olvasható interjú –, és a makrotápanyagok mennyiségére és arányára is figyel: igyekszik mindennap 180 g fehérjét, 120 g zsírt és 500 g szénhidrátot bevinni a szervezetébe.

Reggeli

Ohlsen szerint a szénhidrátok elengedhetetlen energiaforrásnak számítanak egy sportoló számára, ezért már a reggelinél érdemes egy nagy adagot elfogyasztani belőlük. Miután reggel fél 7-kor felkelt, zuhanyozott és megsétáltatta hűséges edzőtársát, Maximus névre hallgató kutyáját, nekiáll a reggelinek, majd 9 körül a napi első edzésnek. A menü tojásrántotta kolbásszal, bagellel és kukoricakásával, hozzá alma és banán – a kiadós reggeli összesen kb. 150 gramm szénhidrátot és 1115 kcalt tartalmaz.

Ebéd, uzsonna

Az edzések közbeni ebéd- és uzsonnaszünetben Ohlsen csirkemellsonkás, avokádókrémmel megkent szendvicset készít teljes kiőrlésű kenyérből, hozzá desszertnek szőlőt vagy más gyümölcsöt. Ez 82 g szénhidrátot, 15 gr zsírt és 41 g fehérjét tartalmaz, és összesen 607 kcal.

Vacsora

Az este fél 8-kor elfogyasztott vacsora szintén a fehérje jegyében telik: a fogás általában csirkemell, de a forrólevegős sütőben készült lazac is Ohlsen kedvencei között van, illetve nem versenyidőszakban az édesburgonya-ravioli is nagy favorit. A csirkét legszívesebben rizzsel, édesburgonyával vagy salátába beledolgozva fogyasztja, a vacsora mellé is szeret friss zöldséget-gyümölcsöt enni.

Vacsora után

Olykor Ohlsen úgy érzi, a vacsorát követően is szüksége van még néhány kalóriára, ilyen esetben almaszószt, perecet vagy szintén gyümölcsöt lakmározgat. A saját bevallása szerint édesszájú CrossFit-bajnok olykor képtelen megállni, hogy a szigorú sportdiéta mellett ne egyen egy kis fagylaltot vagy süteményt – igyekszik visszafogni magát, de beismeri, hogy olykor több desszertet fogyaszt, mint amennyit megszabott magának.

Fontos megemlíteni, hogy Ohlsen egy szénhidrátokat, aminosavakat és elektrolitokat bőségesen tartalmazó táplálékkiegészítőt is fogyaszt az edzéshez, mellyel kiegészíti a felsorolt ételekkel bevitt tápanyagokat.

Oszd meg másokkal is!
Mustra