Egy olvasónk osztotta meg történetét a Dívánnyal kálváriájáról, mely a nemrég átalakult betegirányítási rendszernek köszönhető. A budapesti kórházban, mint számára kiderült, nem elég, ha az időpontjára érkezik, a betegirányítási rendszer sajátosságai miatt lehet, hogy lekési azt.
Olvasónk endokrinológiai szakrendelésre jár rendszeresen a Péterfy Kórház-Rendelőintézetbe, félévente kell kontrollon megjelennie, így az elmúlt évek során végbement változásokat testközelből követhette nyomon. Az elmúlt hónapok alatt többször is változott a rendszer, volt, amikor havonta egyetlen alkalommal lehetett személyesen időpontot kérni. Erre már e-mailben és telefonon is van lehetőség, igaz, csak 30 napon belül, így van, hogy napokig kell próbálkoznia.

Az időpontra érkezve is lekéshető a rendelés
„Eleinte a rendelés végén, egy ablaknál adtak új időpontot a kontrollra, majd ez megváltozott. Egy időben egy iskolapadban ülő munkatárstól lehetett minden hónap első munkanapján foglalni, egy papírfecnin kaptuk meg, hogy mikor kell legközelebb mennünk − mesélt nekünk a korábbi nehézségekről. − Most ugyan mindezt megtehetem telefonon és online is, de sok rendelésre vagy vizsgálatra csak 30 napon belülre adnak vizsgálati időpontot. Ha mind betelt, akkor másnap, harmadnap, amíg nem sikerül, újra és újra telefonálni kell."
Mint mondja, december környékén változott az ellátási rendszer is, a korábbi betegirányítást automatizálták egy sorszámhúzóval, ami nemcsak a betegek, de a kórházi dolgozók életét is megnehezíti. A betegirányító pult három ablaka mögött ugyanis az összes szakrendelésre és ambuláns ellátásra érkezőnek egyaránt sorba kell állnia, de előtte sorszámot kell kérni az automatából.
„Vannak, akik már reggel 6-kor letáboroznak a bejárat előtt, hogy időben bejussanak, főleg a korai rendelésekre. A kórház 7-kor nyit. Én ma háromnegyed 7-re érkeztem, így jutottam be az egy órával későbbi időpontomra, de
volt, aki a betegirányítás előtti várakozás miatt lekéste az előre kapott időpontját,
mert olyan sokan várakoztak a sorszámukkal a regisztrációra, sokan nem is készítik elő a papírjaikat, így rengeteg idő elmegy azzal, hogy bejelentkezhessünk az időpontunkra − mesélte.
Mint mondta, az általa látogatott rendelésen is azt mondták, hogy ez bizony megnehezíti a munkát, hiszen sokan nem érkeznek meg időben a rendelésre, hiába hitték azt, hogy időben vannak.
„Kinek jutna eszébe egy órával hamarabb megérkezni, ha nem tudja, hogy a sorszámhúzás miatt hosszabb várakozásra kell készülnie?“ − tette fel a kérdést olvasónk, aki szerint az esetleges hosszabb regisztrációval kapcsolatos tájékoztatás − már az időpontfoglalás alkalmával − segítene a gördülékenyebb ellátásban, hiszen akkor mindenki előre tervezhetne az érkezésével.

Megjelent a kormányrendelet a szakrendelésekre történő időpontfoglalásról.
Tovább olvasom
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés