18

Csak felnőtteknek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet. Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését a gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

7 bevált szexpóz terhesség idejére

A várandósság időszaka alatt teljesen természetes, hogy ingadozik a vágy. A nők egy jelentős része csökkenő libidóról számol be az első és az utolsó trimeszterben, de határozottan erős vágyat észlel a második harmadban. Terhességed akármelyik szakaszában is vagy, ha kívánod a szexet, és orvosod szerint is minden rendben van, nyugodtan együtt lehetsz a partnereddel. Ahhoz, hogy komfortos is legyen a dolog, 7 bevált pózt ajánlunk nektek.

Mindketten benne vagytok? Remek! A szexualitásnak a terhesség során is kitüntetett szerepe lehet, és nagyon fontos az intimitás megőrzésében is. Férfiak és nők ugyanakkor egy sor alaptalan félelemmel, előítélettel küzdenek, és hátráltató tényező lehet az is, hogy a növekvő pocak kényelmetlenné tesz bizonyos pozíciókat. A Babycenter cikkében tippeket és képes útmutatókat találtunk: nézzük, melyek azok a testhelyzetek, amelyekben ebben az időszakban is kényelmesen lehettek együtt! 

1. Hagyományos misszionárius

Mikor jó? Elsősorban az első és a második trimeszterben, de ha nem érzed kényelmetlennek, a terhesség vége felé is bevethetitek. 

Miért jó? Ebben a pozícióban kényelmesen fekszel a hátadon, a munka oroszlánrészét a partnered végzi. Így jó lehet akkor is, ha nem mozogsz éppen fürgén vagy nem vagy olyan energikus, mint szoktál. Ebben a pózban ráadásul az intimitást is könnyű megteremteni: végig egymás szemébe nézhettek, a partnered meg is érinthet, simogathat közben. 

Kihívások? A harmadik trimeszterben lehet, hogy kicsit szédelgősen érzed majd magad, ha teljesen a hátadra fekszel. Ha ez a helyzet, párnákkal támasszátok meg kicsit a hátad, és legyél inkább félig ülő pozícióban. Arra is figyeljetek, hogy a partnered ne terheljen súlyt a pocakodra, addig csináljátok csak ebben a pózban, amíg a karjával kényelmesen tudja tartani a súlyát kétoldalt melletted. 

2. Kiskifli–nagykifli

Mikor jó? Bármelyik időszakban beválhat, de elsősorban a harmadik trimeszterben jelent könnyebbséget az, ha nem kell viselned a pocak súlyát. Ebben a pózban mindketten oldalt fekszetek és így simultok egymáshoz, partnered a hátad mögött van. Oldalt fekve a hasad kissé előreesik, ezért érdemes egy párnával alátámasztani, hogy teljes legyen a komfort. 

Miért jó? Ez a póz is nagyon intim, hiszen szeretetteljesen egymáshoz simulhattok, de arra is nagyon jó, hogy mivel a kezetek szabadon van, simogathatjátok is egymást, partnered a csiklódat is eléri. 

Kihívások? Ebben a pózban kevésbé mély a behatolás, ami lehet, hogy épp komfortos is neked a terhesség alatt. Ha esetleg nem így lenne, mert intenzívebben szeretnéd érezni a partnered, inkább más pózban próbálkozzatok. 

3. Lovaglópóz

Mikor jó? Mindhárom trimeszterben.

Miért jó? Azért, mert ebben a pózban (a partnered a hátán fekszik, te fölötte guggolsz/ülsz) te szabályozhatod a behatolás mélységét, és variálhatod is a testhelyzeted. Ameddig megy, támaszkodhatsz a partnered mellkasára, amikor már nem fértek el, akkor pedig hátradőlve a combjában, vagy az ágy támlájában is kapaszkodhatsz. Ebben a pózban az is jó, hogy nem kell túl nagy terpeszbe tenned a lábad, a partnered viszont simogathat és nézheti, hogy milyen szexi  vagy közben.

Kihívások? A guggolás a harmadik trimeszterben már megterhelő lehet, így inkább térdelj le a partnered két oldalán. 

4. Kutyapóz

Mikor jó? Minden trimeszterben jó lehet, de különösen a harmadikban, amikor sok más pózban már kényelmetlenül útban van a pocak. 

Miért jó? Ha a terhesség során csípőtáji vagy hátfájdalmakkal küzdesz, ez a póz (négykézlábra ereszkedsz, a partnered pedig mögéd térdel) segíthet csökkenteni az ezekre a testrészeidre nehezedő nyomást. Ebben a testhelyzetben partnered a csiklódat is ingerelheti, illetve kipróbálhatjátok azt is, hogy nem négykézláb támaszkodsz, hanem ebben a pózban párnákból épült tornyon nyugtatod a tested. 

Kihívások? Ha ízületi problémáid vannak, lehet, hogy nem esik jól, ha túl nagy súly esik a csuklódra és a térdere. Ebben a pózban ráadásul elég mély is lehet a behatolás, így nagyon fontos, hogy végig kommunikáljatok, és jelezd, ha valami nem jó. 

5. Olló

Mikor jó? Az első és a második trimeszterben. 

Miért jó? Nagyon intim póz (egymással szembefordultok az oldalatokon fekve, a lábak egymást keresztezik), amiben ölelkezni és csókolózni is tudtok – amíg a pocakod mérete engedi. 

Kihívások? Nem nagyon vannak, ebben a pózban ugyanis óvatos behatolásra van lehetőség. Az viszont lehet, hogy még kényelmesebbnek érzed majd, ha a hasad alá párnát toltok. 

6. Oldalnyereg

Mikor jó? Az első két trimeszterben biztosan, a harmadikban érzed majd, meddig esik jól.

Miért jó? Megint csak pihenős póz (partnered oldalt fekszik, te felhúzott térdekkel a hátadon, térded felhúzva, lábaid átvetve a partnered csípőjén) – legalábbis neked, partnered pedig mozoghat és a kezével a melledet vagy a csiklódat is simogathatja.

Kihívások? A hátadon feküdni teljesen egyenesen az utolsó trimeszterben okozhat szédülést vagy bizonytalan érzést. Ha nálad is fellép ilyesmi, érdemes oldalról megtámasztanod magad. 

7. Módosított misszionárius

Mikor jó? Az első és második trimeszterben biztos, a harmadikban pedig akkor, ha nem érzel szédülést a hátadon fekve. A misszionárius pózhoz képest annyit kell módosítani, hogy míg neked a fenekeddel az ágy széléig csúszva kell a hátadon feküdnöd, partnered a lábad közé térdel. 

Miért jó? Ebben a pózban megint a párodon a sor, hogy mozogjon, te viszont a lábadat a csípője köré tekerve szabályozhatod a behatolás mélységét és intenzitását

Kihívások? Maximum a háton fekvéssel lehet baj. Ha szédülsz, emeld meg kicsit a felsőtested!

Mustra