A Tübingeni Egyetem kutatója szerint a szülők gazdasági helyzetétől és a gyerekek intelligenciahányadosától függetlenül jobban teljesítenek később azok a diákok, akik felelősségteljes, szorgos kis nebulók voltak a gimiben – írja a Science Daily.
Az eredeti, 1960-as felmérés után 50 évvel is leellenőrizte egyébként a pszichológus, hogy teljesítenek épp a még elérhető tesztalanyok, igaz egy fél évszázaddal az eredeti felmérés után már csak a diákok töredéke állt a rendelkezésére.
1960-ban 346.660 diák kognitív képességeit, viselkedési szokásait és családi hátterét vizsgálta egyébként meg egy kutatóintézet, ami után először 11 év múlva, majd még egyszer, 50 évvel később is megvizsgálták, hogyan teljesítenek a diákok.
Az eredmények alapján pedig úgy tűnik, az intelligenciahányadosuktól és a diákok személyiségét jellemző általános jellemvonásoktól függetlenül, csak a szorgalmuk alapján is megjósolható, hogyan teljesítenek majd később a gimisek.
Összességében persze az érdeklődő és az iskolára fókuszáló kis buzgómócsingok iskolai végzettsége az, ami meghatározó a későbbiek szempontjából. A szorgosabb, jobb írás- és olvasáskészséggel rendelkező diákok ugyanis természetesen az egyetemen is jobban teljesítettek, ami nagyobb presztízzsel rendelkező állások és tartósan magasabb keresetek formájában öltött testet a későbbiek folyamán.
Nem túl meglepő persze, hogy a gimisek hozzáállása és szorgalma meghatározó a karrierjük szempontjából, az azonban a tanulmány szerzőjét is meglepte, mennyire szoros kapcsolatban áll egymással néhány specifikus, gimis magatartási forma és a felcseperedő pedálgépek keresete.