Tudja, mennyit ártott a krokodilos botrány az Hermès-nek?

Zanza!

Az Hermès új kreatívigazgatója, Nadège Vanhee-Cybulski első kollekciója most kerül az üzletek polcaira, azonban a nemzetközi sajtó mostanában inkább a francia divatház krokodilfarmjain történő kegyetlenkedésektől hangos. A cég nemrég közzétette az első féléves eredményeit – ezekből kiderül az is, vajon mennyire érintette az eladásokat az állatkínzós balhé. Mint kiderült, semennyire: az Hermès 21 százalékos növekedést könyvelhetett el az említett időszakban – olvasható a Fashionista oldalán.

A 21 százalék valójában – a devizaárfolyamok ingadozásának pozitív hatását kiszűrve – "csak" 9. Talán nem meglepő, de a legjobban Japán teljesített (+20%) – Ázsia többi részén pedig 7 százalékot nőttek az eladások. Ez azért is dicséretes, mert a többi luxuscég eléggé szenved mostanában ebben a régióban. Kategória szerinti bontásban a legjobban (14%) a bőráruk (kézitáskák) teljesítettek, a ruhák és a kiegészítők ennél kicsit gyengébben (8%).

A konszolidált nettó profit 483 millió euróra (145 milliárd forintra) rúg – az előző év azonos időszakának adatánál ez 17 százalékkal több. Mindezek mellett az Hermès figyelmeztet, hogy a profitábilitás idén – szintén a devizaárfolyamok ingadozása miatt – alacsonyabb lesz a tavalyinál.

Fotó: Cindy Ord / Europress / Getty

Újdonság a Jane Birkin szálon

Emlékszik még arra, hogy – a krokodilos kegyetlenkedés miatt – Jane Birkin arra kérte az Hermès-t, hogy adjon új nevet a róla elnevezett daraboknak? A Bloomberg szerint tárgyalásokat folytatnak a színésznővel, ráadásul a farmot is ellenőrzik és szeretnék megmutatni Birkinnek, hogy a cég módszerei még így is jobbak, mint a többieké.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra