Legkevésbé sem voltunk meglepve az American Apparel legújabb reklámképein, melyek természetesen azonnal felbőszítették a brit reklámfelügyeleti testületet, az ASA-t. A kaliforniai márka legutóbb kamaszlányokról lőtt pornográf képeket, korábban idős hippiasszonyról, ezúttal pedig rögtön két, nyíltan szexuális tartalmú fotóval próbálnak hírnevet szerezni ruháiknak – írja a styleite.com.
„Indokolatlannak találjuk, hogy ilyen képpel reklámozzák a kötött holmikat. Azt is figyelembe kell venni, hogy a modell arckifejezése milyen üres, amiből azt feltételezzük, hogy nem volt tisztában azzal, hogy mit vállalt el és mennyire sebezhető” – áll az ASA közleményében.
A szexuális szolgáltatások hirdetéseire hajazó képeken ezúttal egy kötött pulóvert reklámoznak „Találkozz Trudyval” szlogennel, a második fotón pedig szintén egy ágyon hancúrozó modell mutogatja különböző szuggesztív pozíciókban harisnyás lábait, amit támadó jellegűnek és nem odaillőnek talált a felügyelet.
Hogy tetszik a kampány?
„Mi hiteles, őszinte és emlékezetes képeket készítünk a saját ügyfélkörünknek. Ilyen jellegű problémáink a kínai piacon nincsenek" – védte meg magát a márka, mely valószínűleg több kártérítést fizet majd a reklámokért, mint amennyi bevétele lesz a termékekből.
Ráadásul hiába mindig a reklámos felhajtás, már 2010-ben a csőd szélén állt az American Apparel, melynek vezetőjét többen vádolták szexuális erőszakkal. A vezető, Dov Charney viselkedését tekintve pedig még kevésbé vonzó a fáramászós fehérneműreklám, a véletlennek álcázott reklámos bimbóvillantás, és a segges plakátok. Ön szerint botrányos a sok szexista reklám, vagy inkább unalmas a cég stratégiája?