A republikánus alelnökjelölt, Sarah Palin milliós kampányruháiról már megemlékeztünk, most következzen a demokraták lehetséges First Lady-jének, Michelle Obamának a ruhatára, mely szintén állandó beszédtéma tárgyát képezi a világsajtóban. Kifinomult ízlése miatt Mrs. Obamát gyakran hasonlítják az ikonikus Jackie Kennedy-hez, így az sem véletlen, hogy már második éve tartja helyét a Vanity Fair "Legjobban Öltözött Emberek" listáján. A múlt hétfői The Tonight Show-ban Barack Obama felesége egy sárga összeállításban jelent meg, amit a műsor legendás házigazdája, Jay Leno úgy 60-70.000 dollárosra saccolt. Michelle Obama erre persze nagy büszkén elárulta, hogy az összeállítás valójában J. Crew és így legfeljebb pár száz dollár lehet, ellentétben a republikánus alelnökjelölt méregdrága ruháival. Az okos ruhaválasztásért biztosan kaptak egy jó nagy pirospontot az Obama stáb stylistjai és tanácsadói ezúttal is, hiszen nyáron is láthattuk már Mrs. Obamát stratégiai fontosságú, olcsó ruhában, akkor éppen H&M-ben.
Michelle Obama azon is viccelődött Leno-val, hogy időhiány miatt kénytelen néha lemondani a vásárlás eufóriájáról és előfordul, hogy online veszi ruháit. Obama felesége, akinek a ruhatára egy-két kivételtől eltekintve azért jellemzően nem H&M-ből és J.Crew-ból áll, Leno kérdésére nagyon kulturáltan mégsem kezdte el a műsorban gyalázni Palin-t. Azért persze rendesen fényezte a demokratákat, mondván, ők mindig is fontosnak tartották, hogy maguk vásárolják a kampányruháikat.
A múlt hétfői Jay Leno show óta nem meglepő módon igencsak megugrott a J. Crew forgalma, a honlapot 64%-kal többen nézik azóta. Ha az oldal keresőjébe pedig beírjuk a "Michelle" és "Obama" szavakat, akkor egyből a műsorban látott összeállítás ugrik elő, mely egyébként 338 dollárba, azaz körülbelül 70 ezer forintba kerül. A New York Magazine újságírói szerint lassan az összes manhattani J. Crew üzletből elfogynak a Michelle Obamán látott sárga kardigánok.
Ami Barack Obama lelkes támogatóit illeti, ők egy sor amerikai tervező és celebritás Obama-imádattal átitatott ruhái és kiegészítői közül szemezgethetnek a demokraták webshopjában. Olyan nagy nevek terveztek ide, mint Marc Jacobs, Narciso Rodriguez, Zac Posen, Derek Lam, Diane von Furstenberg, Proenza Schouler, a nálunk is említett Vera Wang vagy mint Russell Simmons, Jay-Z és felesége, Beyoncé.
Ezeknek a tervezőknek a zöme jelentős pénzadományokkal is támogatja a kampányt, Vera Wang például csak az elmúlt egy évben több, mint 17 ezer dollárral tömte a demokraták kampányperselyét. Vaskos pénzkötegek mellett sok tervező saját kreációit is gyakran felajánlja hírességeknek, személyes szimpátia helyett azonban sokkal inkább üzleti érdekek által vezérelve. Ahogy azt a sárga J. Crew összeállítás ékesen bizonyította, egy First Lady-jelölt kiváló reklámhordozó. Ennek fényében Palin orbitális ruhashoppingja különösen elbénázottnak tűnik: hiszen Mrs Obama ugyanezt a saját pénzén teszi vagy ingyen, ráadásul divatosan.