Kiszámoltad valaha, mennyit költesz szőrtelenítésre? Mutatjuk!

Május és júliusban mindenki őrült módon szőrtelenít, pénz nem számít, csak sima lábak legynek.

2017 június és 2018 májusa között több mint másfél milliárd forintot hagytak ott a magyar nők a boltokban szőrtelenítőszerekre. A Nielsen kutatása szerint Budapesten és környékén a legcsupaszabbak a nők, az értékbeli eladások majdnem fele ugyanis itt történik, jellemzően drogériákban. Ha a kutatást röviden össze szeretnénk foglalni, akkor arra jutnánk, hogy egyre több pénzt költünk a szőrmentes életre, de nem csak drágábban vásárolunk, hanem többet is, vagyis logikusan ez erőteljesen megkérdőjelezi, hogy vajon mennyire hatékony a befektetett pénz. 

Gyantacsík a favorit

16 százalékkal többet költöttek a magyarok a tavaly júniusi és idén májusi időszakban gyantára, gyantacsíkra, szőrtelenítő krémre, mint egy évvel korábban. A gyantacsík a nagy kedvenc, 520 millió forintot költöttünk rá, értékbeli forgalma egyötödével haladja meg az előző évi forgalmat. 450 millió forintot tesz ki a különböző szőrtelenítő krémek forgalma, míg a hagyományos gyanta forgalma értékben 12 százalékkal, mennyiségben 7 százalékkal nőtt. 

shutterstock 369824744
Fotó: Shutterstock

Májusban beindul a borotvaszezon

Májusban jön el a női borotvák Kánaánja, az eladások szerint, ugyanis az éves eladás több mint egyharmada májustól június végéig tart. Tavaly nagyjából 350 milliót költöttünk rá, 9 százalékkal többet mint az előző időszakban. Úgy tűnik, hogy az az általános vélekedés, hogy minél több a penge, annál jobb, ugyanis a hárompengés verzió mellett egyre többen keresik az ötpengés változatot is, ez az összforgalom 36 százalékát teszi ki, összességében pedig a hagyományos, mozgatható fejű borotvákat keressük. A borotvák 56 százalékát drogériákban vesszük, de sokan vásárolnak hipermarketekből is. 

A főváros borotvanagyhatalom

Budapesten és környékén ütik nyélbe a borotvabizniszek több mint felét, a délnyugati régió viszont valószínűleg máshogyan oldja meg a kérdést, az összforgalom mindössze 10 százaléka zajlik itt. Egyébként a márkás borotvákat keressük, ezek adják ki az összforgalom 70 százalékát, de egyre többen bíznak a sajátmárkás borotvák szőreltüntető képességében, és valószínűleg kedvezőbb árában is. 

Mustra