Bridgeville-t az eBay-en hirdették meg árverésre, és végül több mint 1,7 millió dollárért kelt el. Ez a szokatlan eset nemcsak a vásárlók, hanem a világ figyelmét is az amerikai kisvárosra irányította.
Az árverés
Az eBay hirdetés nem mindennapi módon fogalmazódott:
„Az amerikai álmot kínáljuk – legyél egy egész város tulajdonosa!”
A különleges lehetőség rengeteg érdeklődő kíváncsiságát keltette fel, nemcsak az államokban, hanem világszerte is. Az árverés során a licitek gyorsan emelkedtek, végül egy helyi befektető, Bruce Krall, 1,78 millió dollárért szerezte meg a várost. Bár az első látogatása után elállt a vásárlás véglegesítésétől, az eladó maga is meglepődött az ügylet sikerességén, és a médiában gyakran nyilatkozott az eBay erejéről, amely lehetővé tette, hogy egy ilyen ritka üzletet nyélbe üthessenek.

Ki venne meg egy egész várost?
Egy város megvásárlása első hallásra talán abszurdnak tűnik, de a vevők számára számos kiaknázható lehetőséget jelentett. A Bridgeville-t megvásárló Krall úgy látta, hogy a város fejlesztésével új turisztikai központokat lehet létrehozni.
A város adottságai – a festői hegyek, a nyugodt környezet – lehetőséget adtak volna pihenőhelyek és szálláshelyek kialakítására.
Ugyanakkor az ilyen üzlet nem kockázatmentes. Bridgeville lakossága mindössze néhány tucat fő volt, a helyi infrastruktúra pedig erősen fejlesztésre szorult. Az új tulajdonosra hárult volna az utak karbantartása, az alapvető szolgáltatások biztosítása, és nem utolsósorban a gazdasági élet fellendítése is.
A városok árverésének vonzereje
A városok árverésre bocsátása különleges vonzerőt jelent azok számára, akik nagyban gondolkodnak. Az ilyen ajánlatok magukban hordozzák a lehetőséget, hogy valaki saját elképzelései szerint alakítson ki egy közösséget, vagy egyedi turisztikai attrakciót hozzon létre. A vevők számára az is csábító, hogy egy ilyen projekt világszerte figyelmet generál, és lehetőséget ad a kreatív kísérletezésre. Ezen kívül az online piacterek könnyen hozzáférhetővé tették ezeket az egyedi ajánlatokat, új célcsoportok elérését biztosítva, akik talán sosem gondolták volna, hogy egy egész települést is megvásárolhatnak.
Bridgeville története nem egyedülálló példa az online árverések extrém világában. Egy másik híres eset Buford, Wyoming apró városának eladása, amelyet 2012-ben árvereztek el szintén online, körülbelül 900 000 dollárért. Bufordnak mindössze egy lakója volt: Don Sammons. A települést egy vietnámi befektető vásárolta meg, aki
az amerikai álmot látta benne.
Buford fénykorában 2000 lakos élt, de az évek során a város létszáma folyamatosan csökkent. Sammons évtizedekig üzemeltette a helyi boltot és benzinkutat, míg végül úgy döntött, hogy eladja az egész települést. Az online árverésen Bufordot megvásárló vietnámi üzletember a várost kávékereskedelmi központtá kívánta alakítani. A vevő különleges célt látott az elhagyatott településben: Buford a vietnámi kávémárka, a PhinDeli promóciós központjává vált, amely új életet lehelt a városba, és egyedi példájává vált annak, hogyan lehet egy apró közösséget globális márkává formálni.
Az online aukció visszhangja
Bridgeville árverése demonstrálta, hogy az internetes piacterek nem csupán hétköznapi tárgyak adásvételére alkalmasak, hanem egészen extrém ügyletek platformjai is lehetnek. Az eBay-en keresztül lezajlott városeladás egy új korszakot jelzett, ahol már szinte bármi elérhető, ha van rá kereslet és persze kínálat is.
Az árverés a technológia erejét hangsúlyozta, és egyúttal emlékeztethet minket arra is, hogy az online tér váratlanul képes összekötni embereket, váratlan lehetőségekkel.

Hatalmas hír lett a város eladásából
Bridgeville árverésének egyik érdekes aspektusa a hatalmas médiafigyelem generálása volt. Bár az új tulajdonos tervei nem valósultak meg, a város hatalmas hírnévre tett szert világszerte. Később többen is úgy használták Bridgeville nevét, mint egyfajta különleges márkát, amely számtalan turistát vonzott, az egyébként jelentéktelen kisvárosba. Bridgeville árverése nemcsak az online kereskedelem innovatív lehetőségeit, hanem a modern kor marketingstratégiáinak létfontosságát is hangsúlyozza. Egy város, amely egykor csupán egy kis közösség otthona volt, az eBay-en keresztül vált nemzetközi zarándokhellyé.
Ha kíváncsi vagy rá, hogyan is adták el összesen 24 dollárélt Manhattant, figyelmedbe ajánljuk ezt a cikkünket is!

Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés