A GVH még 2018-ban indított vizsgálatot a Booking ellen, és az eljárás során feltárta, hogy a népszerű szállásfoglaló platform több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat – írja az Economx.
A hivatal kifogásolta például, hogy a Booking hangsúlyozza a szálláshelyek ingyenes lemondhatóságát, miközben a valóságban a lemondhatóság csak időben korlátozottan vehető igénybe, ráadásul sokszor magasabb áron, mintha „ingyenes lemondás” nélkül vennék igénybe ugyanazt a szállást. Problémája volt a hivatalnak a sürgető jellegű tájékoztatásokkal is, amelyek alkalmasak pszichés nyomásgyakorlásra. Ilyen, amikor „Hasonló nem foglalható”, „Kevés a szabad hely a kiválasztott napokon” és hasonló üzenetek jelennek meg. Végül a GVH szerint a Booking nem elégséges szakmai gondossággal járt el a SZÉP-kártyás fizetési lehetőségek megemlítésével kapcsolatban.
Mindezek miatt a GVH akkor 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki, és kötelezte a Bookingot a jogsértő gyakorlatok beszüntetésére.
Újabb bírságot kapott a szállásfoglaló platform
A hatóság a most véget ért utóvizsgálati eljárásában megállapította, hogy a platform nem teljesítette maradéktalanul kötelezettségeit. Az utolsó pillanatig folytatta ugyanis a pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas üzenetek megjelenítését, csak 2024. február 26-án hagyott fel velük. Az ingyenes lemondhatóságot egészen 2024. április 26-ig hangsúlyozta , ráadásul egyszerűen nem jelenítette meg a magyar felhasználók számára az olcsóbb, nem lemondható ajánlatokat. A vállalkozás csak az eljárás utolsó szakaszában vezette ki jogsértő gyakorlatait. Mindezek miatt a GVH 382,5 millió forintos bírságot szabott ki.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés