Ebből az ötféle ételből kéne ennünk minden egyes nap a tökéletes egészségért

GettyImages-148460833

Mára már az élelmiszeripar is felismerte, hogy egyre több ember próbál életmódja szintjén odafigyelni az egészségére, így számos gyártó egészséges – vagy egészségesnek hitt – ételeket is elkezdett gyártani. Ezek valóban jobb hatással vannak a szervezetre, mint a cukorban, zsírban és tartósítószerekben úszó társaik, ám ennek ellenére mégsem lehet őket egészségesnek nevezni. És mi a helyzet a legjobbakkal? Már soroljuk is, miket kellene enned annak érdekében, hogy rajtad ne múljon az egészséged, vagy legalábbis annak a táplálkozásodhoz köthető része!

Az egészséges táplálkozás alapja a sok zöldség, gyümölcs és fehérjében, valamint rostban gazdag élelmiszer fogyasztása. Viszont sokan bedőlnek a „teljes értékű” vagy „teljes kiőrlésű” szavaknak, amikkel önmagukban semmi gond nincs, de érdemes elolvasni a többi összetevőt is. Hiába készül egészséges módon feldolgozott gabonából egy termék, lehet, hogy a cukortartalma már nem ilyen kedvező a szervezetnek.

5 kötelező étel, amit mindennap kellene fogyasztanod

A megfelelő tápanyagokkal való feltöltődés segít a leginkább az egészség megőrzésében. Az ideális étrend személyenként változik, de az biztos, hogy a változatos, tápanyagokban gazdag étrend a helyes út. Ha étkezésedbe beépíted a lenti tápanyagokat, az mindenképp hozzásegíthet a jó egészséghez: ha teheted, mindennap fogyaszd ezeket az egészséges ételeket!

Egészséges fogásokból soha nem elég
Egészséges fogásokból soha nem elégbeppeverge / Getty Images Hungary

Egyél halat az egészségért

A kék zóna kifejezés a National Geographicben jelent meg először Dan Buetter cikkében arról, hogyan éljünk hosszú és egészséges életet. Buetter beutazta a világot, és a hosszú élet titkait kereste azáltal, hogy meglátogatta azokat a helyeket, ahol az emberek a legtovább élnek. 

Észrevette, hogy a kék zónában élők közül sokan naponta fogyasztanak halat. 

Mitől olyan egészséges a hal? Rengeteg egészséges zsírt és fehérjét tartalmaz, ráadásul a halolajban található ómega-3 zsírsavak pozitív élettani hatásai régóta ismertek. 

Keresztes virágú zöldségek

Idetartozik a brokkoli, a kelbimbó, a káposzta, a fehérrépa, a retek, a kelkáposzta, a karfiol, a bok choy és a rukkola.

A növénynemzetség nevét négyszirmú virágaik alakjáról kapta, amelyek keresztre emlékeztetnek. Az egyetem kutatói azt találták, hogy a keresztes virágú zöldségekben található vegyületek „bekapcsolhatják” a daganatokat elnyomó géneket, valamint

csökkenthetik a rákos sejtek terjedési képességét.

Ezek az ízletes és egészséges zöldségek rengeteg esszenciális vitamint is tartalmaznak ráadásként.

Éljenek a bogyós gyümölcsök!

A Everyday Health szerint a bogyós gyümölcsök az egyik legegészségesebb élelmiszercsoport. A bennük található magas antioxidánsszint gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek megvédhetik szervezetet a betegségektől. A bogyós gyümölcsök segíthetnek a rák megelőzésében és a szív- és érrendszeri egészség támogatásában.

Szóval mit kell enni? Eper, áfonya, szeder, málna, avokádó… Jól olvastad, az avokádó egymagvú bogyónak számít a WebMD szerint.

Nem mindegy, hogy milyen étel kerül az asztalodra
Nem mindegy, hogy milyen étel kerül az asztalodraWestend61 / Getty Images Hungary

Ezt az ételt nem lesz nehéz megszeretned: étcsokoládé

Lehet, hogy nem gondolsz a csokoládéra, ha az egészséges táplálkozásról van szó, de valójában egy kevés ebből az édességből mindennap sokat segíthet. A Hopkins Medicine szerint az étcsokoládé számos módon javíthatja az egészséget: segíthet a szív egészségének támogatásában, erősítheti az immunrendszert, javíthatja az agyműködést és csökkentheti a stresszt. 

Ne feledd, hogy nem minden csokoládé egyenlő; találhatsz egészségesebb változatokat is.

Keresd a magasabb kakaótartalmat, és a legjobb egészségügyi előnyöket a legalább 70 százalékos kakaótartalmú csokoládéban.

És a magvakkal hogy állsz?

Az Eat This Not That azt javasolja, hogy naponta fogyassz dióféléket, például mandulát, diót, pisztáciát és kesudiót. A dió sok szívbarát zsírt, rostot és növényi fehérjét tartalmaz. Ráadásul jóllakottnak érzed magad tőlük, ami kiváló módja annak, hogy egy kicsit fogyni is tudj a segítségükkel.

A dió éppen úgy néz ki, mint a test azon része, amelyiknek a legtöbb hasznot hozza: az agy! A Nutrition szervezet szerint a dió fontos táplálékokat tartalmaz, amelyek fokozhatják az agyműködést, például ómega-3 zsírsavakat és polifenolokat.

Három szakácskönyv ingyenes szállítással!


Mentes Anyu szakácskönyveit azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

MOST INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁSSAL!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra