Az ősz ajándéka: 10 dolog, amiért érdemes diót fogyasztani

GettyImages-481114288

Az ősz egyik legértékesebb ajándéka a dió, amelynek számos, egészségünkre gyakorolt jótékony hatása van. Ebben a cikkünkben megmutatjuk azt a 10 legfontosabb dolgot, amiért érdemes diót fogyasztani.

  • Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. A dió nagyobb mennyiségben tartalmaz E-vitamint, B-vitaminokat, folsavat, káliumot, kalciumot, magnéziumot, cinket, vasat, rezet, de van benne még foszfor, nátrium és mangán is.
  • A dióban található kalcium viszonylag nagy mennyiségben és nagyon jól felszívódó formában van jelen, mely hozzájárul a csontok egészséges működéséhez, illetve az időskori csontritkulás megelőzéséhez is.
  • A dió kiváló fehérjeforrás. Mivel viszonylag nagy mennyiségben tartalmaz fehérjét (8,6 g/100 g), a növényi étrendet követők számára esszenciális nyersanyag, érdemes naponta fogyasztani belőle. 
  • A dióban többszörösen telítetlen zsírok, például ómega-3 zsírsavak találhatók, amelyek kedvező hatásúak többek között a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, csökkentik a koleszterin és rossz zsírok szintjét, valamint erősítik és rugalmassá teszik az ereket, és csökkentik a vérnyomást is.
  • A dióban lévő jó zsírsavak hozzájárulnak a szellemi frissességhez, támogatják az agymunkát, jót tesznek a koncentrációnak és javítják a memóriát is.
  • Ugyan energiatartalma viszonylag magas, zsírsavtartalmának köszönhetően akár fogyókúrázóknak is ajánlott a fogyasztása, hiszen nagyjából egy maréknyi mennyiség szuperül beilleszthető mondjuk egy uzsonnának, ráadásul magas tápanyagtartalmának hála, már pár szem dió is kellemesen eltelít és elűzi a nassolás utáni sóvárgást.
Kiváló nassolnivaló
Kiváló nassolnivalóMehmet Onur Bozkurt / Getty Images Hungary
  • A dióban lévő értékes antioxidánsok megvédik sejtjeinket az oxidatív stressz okozta károsodásoktól, illetve a korai öregedéstől is. Jótékony hatását már napi 1 maroknyi mennyiség elfogyasztásával a hasznunkra tudjuk fordítani.
  • Magnéziumtartalma jelentős, ezért a dió hozzájárul az idegrendszerünk, az immunrendszerünk védelméhez, emellett rendkívül jó stresszoldó is, valamint elősegíti az izmaink, a testünk ellazulását. Ha néhány szemet elropogtatunk lefekvés előtt, mélyen és pihentetően fogunk éjszaka aludni, és elkerülhetjük az álmatlan forgolódást.
  • Ugyan nem ez az első nyersanyag, ami a rostok hallatán beugrik, de a dió rosttartalma is jelentős. Éppen ezért napi fogyasztásával hozzájárul a rostokban gazdagabb, egészséges és minőségi táplálkozás kialakításához. 
  • Nemcsak a termése, de a dió levele is értékes. A diólevélből készített tea vértisztító, gyomorerősítő, használhatjuk hasmenés kezelésére, de magas vérnyomás esetén is javasolt a fogyasztása (körültekintően alkalmazva!).

*A cikk információi általános jellegűek, nem helyettesítik az egyéni dietetikai tanácsadást.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

 

„Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. 
Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.

Mentes Anyu szakácskönyve 2 ide kattintva már rendelhető!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra