Lassan sajnos vége a nyárnak, és egyre hűvösebb van, úgyhogy ideje azon is gondolkozni, mit fogunk a hidegebb évszakban viselni. A boltok is megtelnek a leárazott holmik helyett az új kollekciókkal, úgyhogy már körbe lehet nézni, miben lehet divatozni.
H&M és a svéd folklór
A H&M mint minden évben, idén is a párizsi divathét idején, Párizsban mutatta be őszi-téli kollekcióját, akárcsak a legnagyobb divatházak. Első ránézésre a kollekció vad, spanyolos benyomást kelt, de a márka vezetőtervezője, Ann Sofie Johansson elárulta a Vogue-nak, hogy a virághímzések és népies motívumok a svéd folklór világából kerültek a ruhákra. A kígyómintás csizmák nem kapcsolódnak olyan szorosan a svéd világhoz, mint például a hímzett ruhák és nagy fémes ékszerek. A Studio kollekció szeptemberben kerül a kiemelt boltokba és magasabb árkategóriába esik, mint a szokásos H&M darabok, így ne lepődjön meg, ha egy ingen 40 ezer forintos cetlit lát, viszont a dizájn is egyedibb!
Gas és az olasz farmer
A Gas minden évben leszállítja a tőle megszokott, magas minőségű farmereket és azokhoz illő kabátokat, ingeket, cipőket. A pufidzsekik 2016 őszén is divatban maradnak, de a steppelt farmerkabát is megjelenik a kollekcióban, a helyenként felbukkanó neonszínek pedig remek kontrasztot képeznek a sötét szürkés színekkel. Nők és férfiak egyaránt találnak maguknak jól kihasználható darabokat a kollekcióban, mely lassan boltokba kerül.
Van Graaf és a márkás kollekciók
Többek közt Valentino, Marc Cain és Calvin Klein kiegészítőkkel és ruhákkal találkozhatunk ősszel a multibrand üzletben, melynek szakemberei ismét könnyen beazonosítható alcsoportokra osztották a kollekciókat, így ha puha, kötött ruhákat, buklé kabátokat és lágy esésű anyagokat látunk, akkor a "Silent Luxury" kategóriával van dolgunk, ha elegáns, de mégis lezser, kicsit hippis, de határozott szabású ruhákat vásárolunk a Van Graafban, akkor a "Fe-male attitude" stílusba sorolt darabokkal van dolgunk. A férfiak "Warm indigo tweed" ruhákban, azaz jersey zakókban, chino nadrágokban és gyapjúpulcsikban lazíthatnak, vagy "Stylish outsider" stylusban, azaz kapucnis pulcsikban, pufikabátokban és kockás ingekben divatozhatnak.
F&F és a bomberdzsekik
A Tesco ruhamárkájánál is tarolnak a hímzett bomberdzsekik, ráadául nagyon szépek és az áruk is rendben van, 10 ezer forintból kijön egy szép darab – reméljük, a hazai hiperekbe is jut belőlük. Van hozzájuk illő hímzett ing is 6900 forintért, de persze sima, romantikus, bordó csipkeruha és kötött pulcsik is lesznek az F&F-nél, hasonlóan jó áron, mint a dzsekik.
Springfield és az iskolakezdés
A Springfield továbbra is főként az egyetemisták és fiatal irodisták ruhatárát alakítaná lazára, illetve elegánsra, alaklomtól függően. A bordó bársonyruha remek választásnak tűnik egy buliba, de a szürke szövetkabát is sokáig hordható, klasszikus darab. Ezek mellett ígérnek még skótkockás ruhákat, ballonkabátokat, vicces felvarrókat, midi- és maxiszoknyákat. Plusz a Sprinfieldben a szürke az új fekete, mely remek keretet ad a fekete vagy fehér felsőknek.
Calzedonia - Intimissimi - Tezenis: vagyány és szexi fehérneműk
A Calzedonia három harisnyakollekcióval készül a hideg évszakra, a Dark Romance stílusban fekete tüllös, vagy bársonyos, csipkés, mintás, de alapvetően darkos harisnyák, az Urban Street trendben csillagok, vicces minták, érdekes szálvezetések, a Glitter kollekcióban pedig a névhez illően a teljes csillogás szellemében született harisnyák.A legnagyobb trend a borvörös lesz, illetve a legújabb "Isko" farmerek, melyek új technikával készültek, szabadalmaztatott farmeranyagból, mely kényelmes és alakformáló egyszerre.
Az Intimissimi "újraértelmezi az ősz szellemét egy felejthetetlen, költői szépségű fehérnemű kollekcióval, amelyben messzi, titokzatos vidékek képei olvadnak eggyé az ősi, éteri nőiesség romantikájával" – áll a sajtóközleményben. Faleveles, növények és tollak sziluettjei, bordó, őszies és fáradt pasztellszínek köszönnek vissz a fehérneműkön ennek megfelelően. Az Intimissimi "Oriental Express" kollekciójában sok a hímzett, keleties stílusú minta, a szatén és kaphatók kimonó ihletésű köntösök is. Természetesen télire vannak szexis, fekete fehérneműk és elegáns, csipkés, nagyon nőies szettek is, mint mindig.
A Calzedonia Group harmadik, fiataloknak szóló márkája, a Tezenis szintén több kollekcióval rukkol elő, vannak a télies melegítőfelsők és műszőrmék, illetvea fekete alapszínű, sötét darab, de ha ez nem jön be, még mindig vehet csillogó lurex anyagú vagy flitteres fehérneműket, felsőruházatot, ékköves, foltos farmereket, vagy folkos, hímzett ruhákat (melyek a Folk Law fantázianevű kollekció részét képzik). A 70-es évek is menő, jönnek a harangujjak, és lesznek sportcuccok által inspirált darabok is, pamut, mikroszálas és tüll anyagok kombinációival a Tezenisben "Joga Rock" néven.
Pandora: rózsaarany árnyalatok és vintage őszre
A Pandora ismét romantikus télre készül és egyik nagy ünnepről sem feledkezik meg. Őszre a meleg, rózsaarany árnyalatú "Pandora Rose" kollekcióval készülnek, melyben az újszerű, rózsás csillogás mellett a népszerű motívumok és a klasszikus Pandora modellek átdolgozásával találkozhatunk. A "modern emlékek" kolelkcióban üvegbe zárt kis charmokat látunk, melyek különleges kidolgozása egészen újszerű, olyan az összhatás, mintha apró üveggömbök lógnának a karkötőnkről. Ezek mellett nagy kedvencünk a "vintage" kollekció, melynek köralakokkal kevert rombusz alakjai igazi alkalmi kiegészítői lehetnek bármilyen szettünknek.
Hershcel Supply: új márka a láthatáron
A Herschel Supply Co a világ egik legnépszerűbb hátizsák-, táska és kiegészítő márkája, mely teljesen érthetetlen, hogy miért csak most, de végre megérkezett Magyarországra is. A 2009 óta működő Herschel Supply Co nevét arról a kanadai kisvárosról kapta, ahová az alapító testvérpár, Jamie és Lyndon Cormack dédnagyszülei az 1900-as évek elején kivándoroltak Skóciából, és ahol a családjuk 3 generációja felnőtt.
A Herschel Supply stílusos és praktikus táskákat és kiegészítőket gyárt, ötvözik a klasszikus formákat a modern funkcionalitással és a legújabb technológiákkal, mondhatni igazi hipszter márka. Egy átlagos hátizsákjuk 25-30 ezer forint, a legtechnikásabb vagy trendibb modellek azonban akár 60 ezer forintba is kerülhetnek. A brand kínálatában a hátizsákok mellett táskák, bőröndök, pénztárcák, technikai tokok és sapkák is megtalálhatóak.
Biztos emlékszik még, hogy pár hónapja az Index írt az öngyógyító hátizsákról: az is a Herschel terméke, a különleges Sealtech anyagból készül, de várhatóan nem lesz Magyarországon kapható. Magyarországon 2016 júliusától 5 forgalmazónál találhatóak meg a márka termékei: PIG Shoes, The Mayfair Selection, Poster Store, WonderLab, Mountex és iStyle üzletek.
A Herschel Supply Co a 2016-os őszi szezonban is folytatja szezonok óta tartó együttműködéseit, most a Coca-Colával és a Disney-vel, utóbbi táskákat a PIG Shoes és az iStyle üzleteiben lehet majd megvenni.
Tomcsányi x Tisza: előremutató retro
Tomcsányi Dóri egy jól ismert magyar márkával, a nagy múltú Tisza cipővel működött együtt a szezonban és 4 cipőt tervezett nekik, melyek remekül mennek az ő saját őszi-téli kollekciójához. A lábbelik már előrendelhetők, mindegyik limitált szériás, azaz színenként összesen 100 darab készült belőlük. Két fekete és két fehér alapszínű modell készült, egy pár 35.900 forintba kerül és valószínűleg hamar el fog kelni az összes magasnak tűnő ár ellenére, mert szuperül néznek ki! Ha az előrendelésről lemarad, a Tisza boltokban és a The Garden Studióban szerezheti meg azt a párat, amit kinézett.