50 év felett sem kell unalmasan öltözni!

Nemcsak a teltkarcsú nőkre és plus-size modellekre terelődött nagyobb figyelem az elmúlt években, hanem az idősebb modellgenerációra és ezzel együtt az ötven feletti divatrajongókra is. A téma olyannyira népszerű a tervezők körében, hogy a most zajló londoni divathéten megtartották az első Fifty Plus Fashion Week (Ötven felettiek divathete) nevű rendezvényt, melyen olyan veterán modellek mutatták be a JD Williams és a London College of Fashion diákjai által tervezett ruhákat, mint a 63 éves Marie Helvin vagy az Egyesült Királyság egyik legelső modellje, a 87 éves Daphne Selfe.

A javarészt monokróm, szürke, fekete, kék és fehér színpalettán mozgó kollekciót bemutató tíz modell életkora együttesen 700 évet tett ki – számol be a történelmi eseményről és a speciális kollekcióról a DailyMail.co.uk, mely arra is felhívja a figyelmet, hogy a ruhadarabokat kifejezetten ötven felettieknek készítették, így a dizájnerek természetesen figyelembe vették az öregedéssel járó fizikai változásokat és a témában készült piackutatási eredményeket is a tervezés során.

A londoni divathét előestéjén megtartott rendezvényen összesen húsz ruhadarabot mutattak be, nagy sikere volt többek között az Oliver Lamoury által tervezett virágos hippiruhának, Huong Nguyen túlméretezett poncsójának, Rita Cardoso Dos Santos szőrmével kombinált kabátjának, Sarah Shaw kövekkel díszített retro mintás kabátjának, de az abszolút favorit Meng Wu harmincféleképpen variálható kabátja volt a közönség körében, így a fiatal tervező és kollegái a JD William online butikjában is piacra dobhatják majd terveiket a 2016-os őszi-téli szezonban.

„A London College of Fashion által megrendezett Fifty Plus Fashion Week-kel való együttműködés lehetővé tette számunkra, hogy az Egyesült Királyság legjobb feltörekvő tehetségeit generációnk legtapasztaltabb és leginspirálóbb modelljeivel hozzuk össze. A kor nem lehet akadálya a divatos öltözködésnek” – mondta a JD Williamson szóvivője, Ed Watson.

A kollekció tervezése során a YouGov kutatását vették figyelembe a tervezők, melyből kiderült, hogy az ötven feletti brit nők több mint fele önbizalomhiányban szenved az alakját és az öltözködését illetően. A megkérdezett nők csaknem hatvan százaléka gondolja úgy, hogy a divatházak nem törődnek a generációjukkal, míg a kutatásban résztvevő nők több mint a hetven százaléka érzi azt, hogy kihagyják őket a reklámokból.

A kutatásból kiderült, hogy az ötven feletti nők 62 százaléka a hasával, 33 százaléka a felsőkarjával, míg 26 százaléka a combjával nincsen kibékülve. Az ötven feletti nők nem érzik azt, hogy korosztályuk bármilyen szinten is képviselne lenne a televízióban vagy a magazinokban, de a felmérés arra is rámutat, hogy ez a tendencia a tavaly évben minimálisan, de pozitív irányba változott és egyre több ötven feletti nő bukkan fel a magazinokban és a televízióban.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek