Tóth Bori díjat nyert luxusruháival Moszkvában

Tóth Bori alig több, mint egy éve intett búcsút a TOTHBORI márkának, hogy egy új couture márkával, a Maison Marquise-zal (a márkinő háza) vegye fel a versenyt a nemzetközi piacon. Első exkluzív, francia eleganciához igazodó, 'Marquise Noir Collection & Hokusai Collection' névre keresztelt kollekciójával tavaly debütált Kelet-Európa legrangosabb divatbemutatóinak helyszínén, a moszkvai divathéten.

A magyar tervezőnő tehetségét mi sem bizonyítja jobban, hogy idén a XV-XVII. századi japán lakk dobozok szín- és mintavilága ihlette „Maison Noir” elnevezésű kollekciójáért a The Best Couture Collection díjjal jutalmazták Moszkvában. Az új márkáról, a sikerekről és a jövőbeni terveiről megkérdeztük Tóth Borit.

Szeretnénk gratulálni a Moszkvában elért sikerekhez és a The Best Couture Collection díjhoz. Hogy érzed, milyen volt a mezőny?

A díj, amit kaptunk, különdíj volt, melyet a moszkvai Fashion TV ítélt nekünk. Kollekciónk elismerése az orosz piacra lépés komoly támogatása volt. Ennek a díjnak komoly ereje van kint, és megnyitott számunkra olyan kapukat, melyek meghatározóak lesznek a márka orosz jelenlétét és fejlődését illetően.

Mikor otthagytad a saját nevedet viselő márkát, már akkor sem rejtetted véka alá, hogy új befektetőt keresel a luxus vonalhoz húzó MAISON MARQUISE márkához. Könnyű volt befektetőt találni?

A feladat, azt gondolom sokkal inkább az, hogy az ember tudja mit akar, és nagyon erősen higgyen benne. Csak ezek a pozitív és tudatos energiák tudnak olyan embereket bevonzani, és meggyőzni arról, hogy együtt akarják veled csinálni, vagy támogassanak, akiknek módjában áll pénzügyileg ezt megtenni, máskülönben elmennek melletted. Azt gondolom, hogy a legfontosabb, hogy az ember magában és saját erejében higgyen, minden ezután jön:a márkakoncepció kialakítása, a célzott közönség belövése, a lehetséges piacok megtalálása, hogy csak néhányat említsek a feladatok közül.

A korábbi csapatodból mindenki követett téged az új márkához, vagy volt egyfajta szeparálódás házon belül?

Elmondhatom, hogy minden szinten új „szakmai életet” kezdtem. Új élet, új emberek. Én ezt vallom, és ez minden esetben beigazolódott eddig az életemben. A hűség és a megbízható lojalitás munkatárs-alkalmazott szinten nagyon relatív dolog. Sokat tanultam a tapasztalataimból, és sokkal körültekintőbben válogattam meg a most velem dolgozó szakembereket.

A jövőben tervezitek más országban is prezentálni a kollekcióitokat, vagy egyelőre az orosz piac meghódítása a cél?

Az orosz piacra folytatjuk a márka bevezetését, hiszen a díj óriási lökést adott korábbi terveinkhez. Hozzájárul emellett a további, más külföldi országokba való eljutásunkhoz, méltatásunkhoz is. A MAISON MARQUISE márka európai kulturális gyökerei fontosak a világ más, e kultúrát mércének tartó részein. Márkakoncepciónk egyik alappillére ez, és hiszek benne, hogy kollekcióink szépsége, minősége és különleges hangvétele elismerést és üzleti sikert eredményez a világ más részein is.

Milyen kollekcióra számíthatunk tőletek a következő szezonban?

Következik a nyár, az élénk színek, „lángoló anyagok”, és légies romantika időszaka. Következő kollekciónk is e vizuális jegyek mentén készül. Tervezem őszi kapszula kollekcióinkat is, melyek hordozni fogják a MAISON MARQUISE legfontosabb márkajegyeit: bő-applikációk, grafikus minták, selymek, csipke és finom szövetek. Gyönyörű kabátok és „kis feketék” lesznek a kollekció alapdarabjai.

Oszd meg másokkal is!
Mustra