Néhány héttel ezelőtt a hazai, webshoppal is rendelkező vállalkozók megdöbbenéssel vették tudomásul, hogy egy jogszabályi változás értelmében 2024. március 28. után kötelező lesz a Magyar Posta csomagkézbesítő szolgáltatását is felajánlaniuk vevőiknek az online rendeléseknél.
Vállalkozói körökben nagy zavart okozott, hogy a hír nyilvánosságra kerülésekor még nem lehetett tudni, egyáltalán lesz-e kötelező díjszabás, szükséges-e szerződniük az állami céggel, illetve pontosan milyen feltételekkel kell majd kiajánlaniuk a postai kézbesítést ügyfeleiknek.
Ennyibe kerül a kötelezően előírt kézbesítési díj a postánál
A kormány meghozta a döntést a postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) kormányrendelet módosításáról, és már nyilvánosságra is hozták a feltételeket. A webshopok a korábbi gyakorlat szerint maguk dönthették el, mely cégek szolgáltatásait veszik igénybe az online rendelések házhoz szállításához. A jogszabályi változás ezen a gyakorlaton változtat.
A Magyar Posta Zrt. tájékoztatója szerint 2024. március 28-át követően a kereskedőknek az általános szerződési feltételeknek megfelelően az alábbi árakat kell feltüntetniük weboldalaikon:
- Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 0–10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 10–20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 20–40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.
Egyedi szerződést kötni a cégtulajdonosok számára nem kötelező, a postánál történő regisztráció viszont minden esetben szükséges.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés