A magabiztosság tanulható: 6 tipp, hogyan fejleszd ezt a képességed

GettyImages-1277215720
Malina Adrienn

Légy magabiztos, nyitott és határozott! Hányszor kapunk ehhez hasonló utasításokat, persze mondani könnyű, talán még tudjuk is, mit kéne csinálni, de végrehajtani sokkal nehezebb. Köztudott, hogy akiről sugárzik az önbizalom, az könnyebben veszi az akadályokat, sikeresebb a munkában, talán még a párkapcsolatában is.

Az önbizalom vagy épp annak hiánya nem egy velünk született képesség, nincs a génjeinkbe kódolva, éppen ezért nem kell beletörődni, ha félénkebbek vagyunk. A magabiztosságot bármikor lehet fejleszteni, nincs életkorhoz vagy társadalmi helyzethez kötve. Ha úgy érzed, neked nincs is rá szükséged rá, akkor eláruljuk azt a fontos tényt, hogy a pozitív, magabiztos kisugárzás vonzza az embereket. És ki ne szeretne sikeresebb lenni?

Nem könnyű megtalálni az „arany középutat”, hiszen az sem jó, ha nincs, de az sem, ha túl sok önbizalommal rendelkezik valaki. A magabiztosság két fontos eleme az önbecsülés és az énhatékonyság, jó hír: mind a kettő fejleszthető.

Egy kicsit mindig feszegesd a határaidat, így kialakul az önbizalom és a magabiztosság
Egy kicsit mindig feszegesd a határaidat, így kialakul az önbizalom és a magabiztosságKlaus Vedfelt / Getty Images Hungary

Húzd ki magad és mosolyogj!

Az már félsiker, ha magabiztosnak látszol. Nem biztos, hogy annak is érzed magad, de legalább felveheted ezt az álcát. Húzd ki magad, emeld fel a fejed, nézz az emberek szemébe, és néha mosolyogj is, amikor a helyzet engedi. Így máris magabiztosabbnak fogsz tűnni, az emberek keresni fogják a társaságod, és új lehetőségeket kaphatsz. Maradj addig ebben az álcában, amíg a valódi magabiztosságod teljesen ki nem épül.

Beszélj lassan!

Nemcsak az a fontos, hogyan jársz, hogy nézel ki, hanem az is, miként beszélsz. A hadaró emberekről legtöbbször az a benyomás, hogy túl izgágák, zavarban vannak, nem képesek koncentrálni. Emellett a gyors beszédet nehezebb megérteni, és ha visszakérdeznek, akkor az újabb ok az elbizonytalanodásra. Ekkor jön a „Jajj, miért nem értették, hogy mit mondtam?” gondolat.

Hordj színeket!

Ha eddig a téli-nyári ruhatárad többnyire fekete darabokból álltak, akkor ideje változtatni rajta. Nem kell teljesen mellőzni ezt a színt, de érdemes valamivel megtörni a kissé zord hatást. Ma már nincs olyan szín, ami ne lenne divat, kéktől a zöldig, lilától a narancsig. Ugyanakkor köztudott, hogy a piros szín a magabiztosság jele, szenvedélyről, érzelmekről és öntudatosságról árulkodik. Ha vörös színt viselünk, máris határozottabbnak tűnhetünk, miközben azt sugalljuk: „Nyugodtan szólj hozzám, mindenre nyitott vagyok.”

GettyImages-1314480567
Az önbizalom tanulási folyamat eredménye Hinterhaus Productions / Getty Images Hungary

Egy kicsit mindig feszegesd a határaidat!

Ha mindig ugyanazt csinálod, az nagyon kényelmes helyzet, viszont nem visz előbbre, és nem érzed azt, hogy fejlődni szeretnél. Minél többször lépsz ki a komfortzónádból, annál többször találod magad olyan szituációban, ami új kihívást jelent, de megoldod, és jön az érzés: „Nahát, erre is képes vagyok!” Lehet, hogy nem jársz mindig sikerrel egy-egy ilyen kilépés során, de vedd úgy, hogy ez egy tanulási folyamat, és később majd hasznos lesz. 

Ne hanyagold el a mozgást!

Az önbizalomhoz az is hozzátartozik, hogy a test rendben legyen. A legtöbb ember akkor érzi a magabiztosságot, ha jól érzi magát a bőrében és elégedett a külsejével. A sport rengeteg pluszenergiával tölti fel az embert, így nemcsak fizikailag, de mentálisan is jobban érezheted magad. Ráadásul ki ne szeretne megszabadulni néhány pluszkilótól, amit már akár napi 20 perc mozgás is segíthet.

Légy igazi!

Ne akarj másnak látszani, mint aki vagy. A közösségi médiában el lehet filterek mögé rejteni az arcot, de a valóságban nem érdemes. Keresd meg az előnyeidet, értékeidet, kezdj el hinni magadban és abban, hogy amit csinálsz, az jó. Ha te hiszel, mások is hinni fognak benned.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra