Zanza!

A tünetmentes Kylie Minogue Ralph Lauren kendővel, Milla Jovovich pedig Hilfiger táskával igyekszik hozzájárulni az emlőrák gyógyításához.  Az utóbbi években elterjedt, hogy a divatszakma képviselői karitatív tevékenységet folytatnak, és nem utolsósorban magukat népszerűsítik ezzel.

kylieA nemzetközi divattervezők körében az utóbbi években kezdett általánossá válni, hogy jótékony célú kampányokban vesznek részt. Az egyik legismertebb kezdeményezés Ralph Lauren nevéhez fűződik, aki 1994-ben alapította a Fashion Targets Breast Cancer nevű alapítványt, miután barátja, Nina Hyde, a Washington Post divatrovatának szerkesztője emlőrákban meghalt.

Mást nem viselnek, csak kendőt

miller

Az alapítvány az Egyesült Királyságban is működik Breakthrough Breast Cancer névvel, és a kezdetek óta körülbelül 11 millió fontot gyűjtött össze az ismert Target logós pólói, blúzai eladásából. Az idei kampány arcai a betegségen átesett, néhány éve tünetmentes Kylie Minogue, a második terhessége idején fotózott Claudia Schiffer modell, és Sienna Miller színésznő, akik a fotósorozatban mindössze a logóval ellátott kendőt viselik. Ezek eladásából befolyt összeg meghatározott részével támogatják az emlőrák gyógyítását célzó kutatásokat.

A jótékonysági divatkampányokhoz nem elég egy ismert divattervező, az akció lényege, hogy nemzetközi hírességek adják hozzá az arcukat, testüket, ismertségüket, vagy bármit, ami a személyes brandjük része. Korábban Kate Moss, Naomi Campbell, Jerry Hall, vagy a keresett modellből színésznővé - a kritikusok szerint - visszalépett Lily Cole is vállalt már szerepet a kampányokban.

A kendővel szinte egyidőben jelent meg Tommy Hilfiger karitatív kiegészítője, amelynek az eladásával - legalábbis az összeg egy részével - a tervező és csapata a Breast Health International nevű szervezetet támogatja. Tavaly a dán Helena Christensen, a kilencvenes évek topmodellje népszerűsítette a nagyjából 95 ezer forintnak megfelelő összegért kapható napsárga nyári táskákat. Idén az ökoharcosként és fotósként dolgozó egykori modell készítette a kampányfotókat utódjáról, Milla Jovovichról és Hilfiger piros retiküljéről.

milla-jovovich

Az AIDS ellenes küzdelemért terveznek

A karitatív kampányokban azonban nemcsak a női egészséget megcélzó akciók a jelentősek. Tavaly ősszel indult a Divat az AIDS ellen című kezdeményezés. Ebben nem ismert designerek terveztek saját kollekciót, hanem a betegség elleni küzdelem jegyében a kampányarcok dobták piacra az általuk tervezett ruhákat. Többek közt Kate Perry énekesnő, Dita Von Teese vetkőzőművész és a Tokyo Hotel zenekar vett részt az akcióban, a sorozatgyártott ruhaterveket pedig a H&M üzletei forgalmazták. Valószínűleg kevesen vannak azok a divatfogyasztók, akik elhiszik, hogy ruhájukat maga Bill Kaulitz frontember tervezte porcelánkezeivel, az esemény reklámértéke ettől függetlenül tetemes.

Korábban Julia Roberts karitatív, az élet fáját ábrázoló pólói is jól fogytak, amelyeket a színésznő Giorgio Armani megbízására „tervezett" és látott el aláírásával. A pólókat körülbelül 20 ezer forintnak megfelelő összegért árusították, eladásukkal a Global Fund for AIDS nevű szervezet gyarapodott.

A divatcikkek jótékony célú értékesítésén kívül a karitatív divat körébe tartoznak a társadalmi célú divatárverések és divatshow-k. A kollegiális erőszak arca, Naomi Campbell volt a főszereplője annak a februári Fashion for Relief nevű show-nak, amelyet a földrengés sújtotta Haiti megsegítésére szerveztek. A divateseményt a New York-i, utána pedig a londoni divathéten is megrendezték. Ígéreteik szerint a jegyeladásból és a bemutatott kreációk elárverezéséből befolyt összeget teljes egészében a katasztrófaövezetben segédkező Care nevű szervezetnek ajánlják fel.

 

Blogmustra