Gyúrj, ha kedves az életed!

Zanza!

Egy ausztrál tanulmány szerint bizonyos esetekben még a futásnál is hasznosabb lehet, ha hetente legalább kétszer súlyokkal is edz valaki.

A Sydney-i Egyetem segítségével lebonyolított kutatás több mint 80.000 felnőtt edzési szokásait és halálozási mutatóit vizsgálta meg az 1994-2008-ig terjedő időszak alatt. A kutatók megvizsgálták többek között azt is, vajon a kardió edzések vagy az erőedzések vannak-e jobb hatással a rákkal összefüggésbe hozható halálesetek számára. A kutatás eredményeit a Science Daily foglalta össze. 

A tanulmány szerint nagyjából 23 százalékkal csökkenti a korai halálozás, és 31 százalékkal a rákkal kapcsolatba hozható halálesetek kockázatát, ha valaki rendszeresen edz súlyokkal. Ez lehet egyébként a saját testsúlyunk is, nem igazán volt különbség ugyanis az edzőtermi edzések és az olyan otthon is elvégezhet gyakorlatok hasznossága között, mint a fekvőtámaszozás, vagy a felülések.

shutterstock 432200833

„Az eredmények azt mutatják, hogy az izomerő növelését célzó gyakorlatok legalább olyan fontosak és egészségesek, mint a futás vagy a biciklizés. Amennyiben tényleg ok-okozati összefüggésről van szó, a rákkal kapcsolatos halálesetek kockázatának csökkentése szempontjából még fontosabbak is.” – állítja tanulmány egyik szerzője, Dr. Emmanuel Stamatakis.

Éppen ezért fontos lenne a szerzők szerint, hogy az Egészségügyi Világszervezet által javasolt heti két erőedzés fontosságát a közegészségügyi irányelvek is kihangsúlyozzák, hisz általában inkább a szintén ajánlott heti két és fél óra kardiózást szokás kiemelni, ha a testmozgásról esik szó. Egyébként azok esetében, akik csak az erőedzésekre vonatkozó előírásokat tartották be, a kardió edzéseket viszont ignorálták, egyértelműen csökkent a rákkal kapcsolatba hozható halálesetek kockázata, azoknál pedig, akik mindkét típusú testmozgás tekintetében jól teljesítettek, az okoktól függetlenül csökkent a korai halálozás kockázata. A szív- és érrendszeri megbetegedések okozta halálesetek kockázatára egyébként nem volt hatással, mennyit gyúrtak a felmérések résztvevői. 

Blogmustra