Átvett kép az angol Vogue szeptemberi címlapja

Cara Delevingne idei harmadik Vogue címlapja csak egy átvett kép.
Cara Delevingne idei harmadik Vogue címlapja csak egy átvett kép.Vogue UK

Nem fektetett túl nagy energiát szeptemberi címlapjába a brit Vogue: a kultikus lapszámhoz az immáron Nicolas Ghesquière keze alatt futó 2014-es Louis Vuitton őszi-téli kollekciója által inspirált amerikai Vogue-editorialból vettek át egy képet, amit a divatház és a szakma egyik kedvence, Mario Testino fotózott.

A magazin a modellválasztást illetően sem erőltette meg magát: Cara Delevingne háromszor is szerepelt már az angol verzió címlapján, egyszer 2013 márciusában, majd idén januárban, most pedig a szeptemberi számot is sikerült megfognia. Mutatjuk, melyik képébe szerettek bele az új Kate Moss-nak annyira, hogy a szerkesztők végül lusták voltak újat fotózni.

A szeptemberi lapszám nemcsak a Vogue, hanem az összes divatmagazin szempontjából fontos: a szeptember a divat januárja, ilyenkor kezdődik az 'új év' és köszönt be a nagy változás, már ami a trendeket illeti. Egy-egy magazin akár milliós tételeket is beleöl egy igényes, mesterien megtervezett címlapképbe, ahogy azt a The September Issue-ban Anna Wintour, az amerikai Vogue főszerkesztője és a divat pápája is hangsúlyozza.

Éppen ezért állunk érthetetlenül a magazin angol verziójának címlapválasztása előtt, ami nem más, mint az amerikai verzió egyik nyári editoriáljából átvett, hatvanas éveket idéző képe. A fotósorozatot Mario Testino lőtte még júliusban az amerikai kiadvány számára, következtetünk legalábbis abból, hogy Delevingne-nek nem csak a ruhája, de a sminkje és a haja is teljesen ugyanúgy néz ki a brit címlapon, mint a múlt havi editorial képén.

Delevingne tetőtől talpig 2014-es őszi-téli Vuittonban.
Delevingne tetőtől talpig 2014-es őszi-téli Vuittonban.Mario Testino - Vogue US

A modell bőr- és selyem kombinációjú ruhát, feltűnő övet, Louis Vuitton monogramos táskát és bokacsizmát, vagyis az őszi-téli kollekció kulcsdarabjait viseli a képeken, ami a Vogue címlapon bár csak mellkastól felfelé látszódik, mégis egyértelműen ugyanaz. Az ugye pedig nyilván nonszensz, hogy ugyanaz a magazin egy hónappal később ugyanabban a tematikában fotózza le napjaink legkeresettebb modelljét, mint amit testvérlapja már lelőtt az előző hónapban. 

Ciki az átvett szeptemberi címlap?

A nemzetközi kiadványok egyébként gyakran átvesznek egymástól jelentősebb anyagokat, de a szeptemberi lapszám esetében ez azért mégis meglepő. A Vogue amerikai változata 2007-ben teljes dokumentumfilmet forgatott a szeptemberi szám fontosságáról, és bár a brit verzió idén abból a szempontból mindenképpen jelentős, hogy lapszámot döntött (460 oldal, ezt a címlapon orbitális betűkkel fel is tüntetik), mégis értetlenül állunk azelőtt, hogy a címlapot miért nem vették komolyan. Ebből igazából két dolog is következhet: a szeptemberi szám folyamatosan veszít a presztízséből (amit erősen kétlünk) vagy arról van szó, hogy ősztől tényleg mindenhol szembejön majd Nicolas Ghesquière Louis Vuitton kampánya.

Szeptembertől biztosan kiderül az igazság, most viszont ön is szavazhat a témával kapcsolatban: mit gondol, hanyagságból vett át a magazin egy friss editorialt a kultikus lapszámhoz, vagy van valami céljuk vele?

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek