Ezektől a L'Oréal krémektől nem lesz fiatal

Íme a L'Oréal két humbug terméke: a Lancome Génifique és a Youth Code.
Íme a L'Oréal két humbug terméke: a Lancome Génifique és a Youth Code.reklámanyag

Hamis ígéretekkel hirdette Amerikában fiatalító krémeit a L'Oréal – derült ki a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság jelentéséből. A márka két öregedésgátló krémjét is "félrevezető és tudományosan igazolatlan" ígéretekkel reklámozta, mutatjuk, melyik két krémtől nem fiatalodik meg!

A cég azzal reklámozta az USÁ-ban Lancôme Génifique termékét, hogy "klinikailag bizonyítottan gén-fiatalító" hatású, valamint fokozza a "fiatalító proteinek termelését", és már egy hét rendszeres használat után látható az erdmény. A termék hivatalos weboldalán tudományos áttörésnek titulálják a szérumot, mely állítólag "visszaadja a fiatal bőr nélkülözhetetlen esszenciáját". Egy anonim felhasználó pedig azt írja: "ez a legcsodálatosabb termék, amit valaha próbáltam, nem is tudnék élni nélküle."

A L’Oréal a világ legnagyobb kozmetikai cége, alájuk tartozik a prémium-kategóriás Lancôme is, egy tégely Génifique krém kb. 30 ezer forintba kerül. A vállalat saját márkás, Youth Code névre keresztelt krémjétől sem kezdenek zsizsegni génjei, de ez legalább csak 25 dollárba, azaz közel hatezer forintba kerül.

Ezt tíz évig tartó gén-kutatási adatokkal, illetve a nagyon tudományosan hangzó LR2412+Perline P összetevők pixelekben is mérhető bőrkorrigáló hatásával próbálták rátukmálni a vásárlókra. Jessica Rich, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság elnöke szerint "túlságosan szép lenne, ha a kozmetikai termékek vissza tudnák forgatni a gének és az idő keretét, amire nyilván a L’Oréal sem képes."

A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság az amerikai fogyasztói társadalom biztonsági szervezetének tartja magát és kifejezetten a hamis reklámokra utazik; a megállapodás szerint a L’Oréalnak mostantól tilos hasonló reklámszövegekkel hirdetnie a termékeit, kivéve, ha tudományosan tényleg bizonyított azok génekre gyakorolt hatása. 

A kozmetikai cég egyébként 2009 és 2010 között dobta piacra az említett két terméket, de nem ez az első alkalom, hogy kénytelen volt visszavonni olyan állításokat a termékeivel kapcsolatban, melyeknek nincs valóságalapja. 2007-ben Ausztráliában és Angliában is akadtak gondok: a Telescopic szempillaspirált azzal a szöveggel hirdették, hogy 60%-kal hosszabb pillákat eredményez, miközben a termék reklámarca, Penelope Cruz műszempillát viselt a plakátokon.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra