TEJBEN-VAJBAN

Mi a baj a magyar cukrászdákkal?

2008. május 6., kedd 15:00




Régóta gondolkodom, hogy mi a baj a magyar cukrászdákkal, mert bárhogy is nézem, mindegyikben van valami, ami nem stimmel. Itt most eltekintenék a mindenféle sarki helyektől, ahol a szuperfinom krémestől kezdve a romlott sütiig mindent ki lehet fogni, inkább koncentrálnék az úgynevezett nagy múlttal rendelkező, híres cukrászdákra. Nagy cukijáró vagyok, de meggyőződésem, hogy itthon bizony nem nagyon értik a cukrászda lényegét az üzemeltetők, mintha még mindig azt gondolnák, hogy az ember tényleg csak hétvégén, ebéd után jár cukrászdába, hogy az egész heti gyári munka után, felvegye a topánt meg a pöttyös ruhát, és megegyen egy szelet sütit.

Nézzük például rögtön a Szamost. Számos jó pontot kiédemel, a sütik jók, frissek, finomak, nekem mondjuk túlzottan édesek és nagyon drágák, de ez már más kérdés. Számos létesítményük van szerte a városban, minden tökéletes is lenne, egy valamit leszámítva, hogy szinte semmilyen délelőttre való dolgot nem árulnak. Én például történetesen az egyik Szamos mellett lakom, szívesen beülnék néha reggelizni, van újság, van napos terasz, kellemes a hangulat, túlteszem magam azon a tényen, hogy a kávé nem túl jó, de mivel reggelire nem szeretek édes dolgot enni, választhatok a pogácsa és sajtos croissant között, de csak ha elég korán érkezem, mert általában el szokott fogyni.

Én nem azt mondom, hogy süssenek rántottát, de egy-két lazacos, májas szendvicset összedobhatnának. Amikor Madridban laktam, lenyűgöztek a cukrászdák, amik természetes, szerves részei voltak a városnak és az életnek, fiatalok és öregek találkozóhelye, és a legutolsó eldugott helyen is nagyobb volt a szendvicskínálat, mint nálunk bárhol, pedig hozzáteszem, hogy ott aztán minden sarkon lehet reggelizni. Rájöttek, hogy a helyben sütött pogácsákat és mazsolás kalácskákat simán ketté lehet vágni, és tele lehet tömni fonom cuccokkal. Nem értem nálunk ez mért nem működik, értem én, hogy tradíció, meg nagy cukrász família, de ha Harry Potteres tortát tudnak sütni, akkor a szendviccsel is meg lehetne bírkózni. Nemrég például nagyon finom mazsolás kalácsot vásároltam a Szamosban, két napig azt reggeliztük itthon, sajttal, sonkával, aztán megyek vissza, hogy vegyek még, mire közlik, hogy azt csak ünnepre sütik, legközelebb karácsonykor lesz. Pedig eladták belőle az összeset, mi ez, ha nem korlátoltság?

Aztán ott van Auguszt. Ott már apró szendvicskék is vannak, persze ott is csak akkor, ha jó időben érkezünk, azt azonban nehezen értem, hogy engedheti meg magának egy cukrászda, hogy heti két szünnapot tartson, de hogy egy ilyen szép, vonzó és különleges kerthelyiségel, mint amilyen a Sasadi úton is van, mért zárnak be vajon hatkor? Még csak április van, de máris volt pár olyan nap, amikor simán el lehetett ücsörögni a levegőn estig is. Amúgy én ezt a cukit szeretem a legjobban, nagyon jók a sütik, nem is túl édesek, így nem is mondok sok rosszat róluk.

Aztán van ugye a Daubner. Érthetetlen, hogy egy ilyen jól menő cukrászda nem volt képes több üzletet nyitni a városban, ragaszkodnak ahhoz az egyetlen, rossz aurájú, kicsi helyhez, ahol még parkolni sem lehet, és ha történetesen helyben szeretne az ember fogyasztani, akkor vagy a falat bámulja állva, vagy mint nyáron szokás, leül kintre, a járdaszegélyre. Pedig mindennél jobb süteményeik és kelt tésztáik vannak, árban is versenyképesek, mégsem lépnek tovább.

Pedig ha egy család beül egy cukrászdába, nagy az esélye, hogy apuka szendvicsezne, anyuka kávézna, kisgyerek meg tortázna. Ráadásul egy ilyen városban, ahol nagy kihívás reggelizni, igazán szükség lenne  arra, hogy a cukrászdák tovább lépjenek, és felvállalják ezt a funkciót, ha már egyszer úgyis kinyitnak reggel nyolckor.

KOMMENTEK

  • 2008.05.07 00:05:24ddevil

    Akkor neked nem cukrászdára, hanem reggelizőhelyre van szükséged, nem?

  • 2008.05.07 00:34:58oneandonly

    igen, sajnos szerintem sem több/jobb cukrászdára, hanem jó pékláncokra lenne szükség, mint pl. Bécsben, ahol 100 méteren belül találsz legalább egy Ankert vagy Der Mannt vagy Ströck-öt.. Budapesten ha az a perverz ötlet jutna eszedbe, hogy croissant-t reggeliznél, minimum jó fél órát kell érte gyalogoljál (és akkor sem biztos, hogy croissant-t kapsz, valami kifliforma, száraz péksüti sokkal valószínűbb..). Türelmetlenül várom, hogy ez változzon..

  • 2008.05.07 08:04:51múvemáccsó

    szerintem meg igazi reggeliző hely kéne, pontosabban :



    TOJÁS BÁR



    itt lehetne kapni 100 féle tojást (a tükörtől a buggyantottig), kávé, tej, kakaó, szenya, francia pirítós.



    csak lehet hogy a magyar nép nem reggelizős, csak útközben nyammogós (az is a "metro pékség" miatt terjedt volna el? ...hmmm)

  • 2008.05.07 08:33:59rincewind

    Szerintem nem az hogy reggelizőhelyre van szüksége, hanem kifakadt rajta a reformláz. Sajnos ez a reformláz igen sok környezetemben lévő emberen megjelenik, gyakran magamon is, ilyenkor mindenféle eseményekre, helyekre, dolgokra találok ki számomra úgy tűnik jobbító ötleteket, sokszor én is külföldi hasonló példákból merítve erőt. Aztán mindig belátom, hogy ez egy betegség, bennem van a hiba. Sokkal jobb lavírozni a békebeli kádári biztonságban.

  • 2008.05.07 09:02:41cena

    Budapesten nem mennék cukrászdába. Drágák és eléggé közepes színvonalúak az ún. jónevű cukrászdák is. Aki nagyon jó minőségű/mennyiségű sütire, szandvicsre, ropogtatnivalóra és mellé szép környezetre vágyik, utazzon Szegedre, ahol még mindig figyelemreméltó cukrászdakultúra van.

  • 2008.05.07 10:50:07Los Alamuszi

    Alapvetően van igazság abban, amit mondaszz, de nem biztos, hogy ezt a cukrászdáknak kell teljesíteni. Pl., ha a Daubner nem akar több boltot, akkor hadd ne csináljon ;-)))

    A reggelizőhelyekről csak annyit, hogy emlékszem, boldogult lyánykoromban voltak tejbüfék, amik aztán viharos gyorsasággal bezártak. Talán nem volt igény rájuk? Ugye, azért, mert szerintem, meg még két másik ember szerint lenne, nem biztos, hogy valóban rentábilisan lehet az ilyemsit üzemeltetni. Illetve, szerintem lehetne, de tuti, hogy nagyon meg kellene nézni hozzá a helyet. Pl. két konkrét tejbárra emlékszem, egyre a Tompa utcában, egyre meg a Klinikáknál az Üllői úton. Ez utóbbi a SOTE hallgatókra épített, ami a mai árakkal lehet, hogy nem élne meg.

    Amúgy, Prágában volt még nagy kultusza a reggelizőhelyeknek (Lahůdky), ahol rendes kávét ugyan nem (mert azt akkoriban a csehek még nem ismerték), de mindenféle salátát (majonézest), szendvicseket, péksüteményeket árultak.

    Na, a hétvégén voltunk, és ezek is bezártak, még az is, ami a koleszunk mellett volt, és anno gyönyörűen megélt a diákokból.

    De talán a helyzet nem lesz ennyire rossz örökké: nézzétek csak meg a kávéházakat, azok is teljesen eltűntek, és azért valami megint kezd visszaszivárogni (apropó: ott is lehet, lehetett reggelizni, pl. ott ránottákat, palacsintákat is csináltak. Ööö, mondjuk, ez utóbbi megint prágai emlék az egyetemi évekből)

  • 2008.05.07 11:08:34jdgirl

    Szerintem nem lenne kifizetődő egy reggeliző hely. Mindenki rohan reggel, inkább vesz vmit, és útközben bekapja. (200-ért princess-t). Lehet reegelizni az amerikai mintára készült kávézókban, van már belőle jónéhány a városban, de ott egy latte meg egy süti kb 1000 Ft. Ezért lenne, sztem, logikusabb, ha cukrászdák bővítenék ki a tevékenységüket. Ott a kv is, süti is, szendvics is olcsóbb.

  • 2008.05.07 11:10:06dubb

    szerintem a Daubnerben speciel pont az a jo, hogy csak egy uzlet van. persze, nagy a tomeg meg minden, de altalaban a halozatosodas botranyosan lerontja a minoseget (lsd. nagyi palacsintazoja, ami mara mar ehetetlen), a Daubnerert meg igazan kar lenne. maradjon ilyen finom, es hajlando vagyok sorba allni!

  • 2008.05.07 11:25:29CarrieBradshaw

    Az August megvan, a Szamos megvan, de hol ez a Daubner?

    Jelzem: az August Kossuth Lajos utcai boltjában az volt a botrányos, hogy nem volt wc..., nem tudom, hogy azóta javult-e a helyzet, mert évek óta nem voltam...

    A Hauer is bezárt az Oktogonnál...

  • 2008.05.07 11:39:47hozzászóli

    Témához kapcsolódó kérdéseml lenne: mi a baj a magyar fagyival?????



    Hogy lehet, hogy Olaszországban tudnak jó, mi több kiváló fagyit (most nem jégkrémről, parféról beszélek)készíteni, itthon meg egyszerűen nem megy.



    Tisztelet a kivételnek (Soltvadkerti cuki, Daubner egy két fagyija) de most komolyan, nem teszik bele itthon az alapanyagot, nem olyanok a gépek, vagy mi van??? Annyira nem lehet bonyolult feladat szerintem.



    Amúgy árban itthon ugyanott vagyunk és kétségtelen, hogy így is fogy, de ha egy tényleg olasz szintű fagyizót nyitna valaki, akkora sor lenne előtte, mint régen a GUM áruház előtt:))

  • 2008.05.07 11:46:51nele

    reggelizőhelyek: én sem értem teljesen az okokat, de hiányuk biztosan nem kizárólag csak pénz kérdése. Andalúziában, amely gazdaságilag nem sokkal fejlettebb nálunk, reggelenként tömve vannak a churrososok. Isteni paradicsomos olívaolajos pirítóst ettünk kávéval-forró csokival ott tavaly, nem turistahelyen, kettőnk reggelije került kb. 4 euróba. Berlinben minden pékségben van egy kis sarok, ahova letesznek legalább egy-két kis asztalkát, vagy ilyenkor persze már a teraszon is reggelizhet az ember. Van a közelünkben egy kávéház (Manolo, U-Bhf Eberswalder Str., nagyon ajánlom), amely egyszerre reggelizőhely (szendvicsek), kávéző (mindenféle kávé és csoki), cukrászda (nem német jellegű sütik) és esténként bár (alkohol). Azt hiszem, ilyesmire gondolt moda liza...

  • 2008.05.07 11:48:33nele

    valami még eszembe jutott: nem összefügg az ilyen helyek hiánya azzal, hogy a közösségi terek építésére sz*t az utóbbi években-évtizedekben mindenki, a politikusoktól a szemetelő kisemberig?

  • 2008.05.07 11:51:01nele

    azért a magyar sütiket meg kell dicsérjem. A fülemen jönnek már ki az unalmas Bienenstrichek, Streuselkuchenek, Donauwellék...

  • 2008.05.07 11:57:31Bedi

    Hadd használjam ki az alkalmat, hogy megemlékezzem a pesti oldalról is: Zila a Szarvascsárda téren.



    Simán beleillik a Daubner/Auguszt sorba, vagy inkább a sor elejére.

  • 2008.05.07 12:05:08Gladia Delmarre

    Nekem nagyon tetszett moda liza cikkje, és pont azért amit említett, én Olaszországban, hollandiában voltAM ilyen helyeken, nagyon bejöttek. Pont azért kéne a cukrászdáknak vállalniuk a szendvicses-kávés-reggelizős befektetést, amit említettetek: mert önmagában nem áll meg egy reggeliző tejbár (a nevében is benne van, h csak 1 rövid napszakra korlátozódik a látogatottsága), és önmagában egy cuki sem biztosan jövedelmező befektetés. Délelőtt kevés süti fogy, viszont fogyna a szendó, tojás, tejeskávé, tea mittomén. Délután, meló után meg vihetnék/ehetnék raklappal a sütiket, fagyikat. Én így csinálnám:-))

  • 2008.05.07 12:13:50Erika Zangolna

    A Nándorit tudom a fentiek mellett ajánlani. A Bakáts téren van, nagyon picike, drágább, mint a Daubner, és ráadásul a nyitvatartása sem a legjobb, de a sós és az édes sütemények fantasztikusak. Ja, leülni 5db hikedlira lehet a fal mellett, szóval nagy családi sütizésre sem alkalmas.

  • 2008.05.07 12:14:18Erika Zangolna

    hikedli :D hokedli

  • 2008.05.07 12:45:27Dee_

    Gondolom azért nem csinálják, mert akkor ugyanolyan feltételeknek kell megfelelniük, mint egy étteremnek. Egy cukrászdában nem lehetnek bizonyos élelmiszerek, meg van határozva a hűtő állapotától kezdve a vécéig minden, de ha más jellegű ételeket adna, külön macera és sok engedély, papír, pénz... Még bizonyos szeszes italok sem lehetnek egy cukrászdában, hiába öntené mondjuk az ember egy fagyikehelyre...

  • 2008.05.07 12:53:45CarrieBradshaw

    Hahó! Hol a Daubner? Ki akarnám próbálni....

  • 2008.05.07 13:02:40nightcoder

    Daubner = II, Szepvolgyi ut 50



    Egyebkent a ruszwurm kifejezetten jo cukraszda - ha nem a legjobb - , csak sok a kulfoldi, kicsi, es az ember nem a varon at jar dolgozni :(

  • 2008.05.07 13:12:36woodstock

    Daubner Cukrászda Kft. 1025 Budapest, Szépvölgyi út 50.

  • 2008.05.07 13:15:01woodstock

    jégbüfében reggeliztem néhanapján, mert a kávé remek s mivel a tejszínhab nem műanyag, hanem eredeti....pogácsa sem rossz, viszont nem leülős :(

    Barátosnémmal is indultunk reggelizni a minap s csak 1 lehetőség volt a meki, ami ugye...

  • 2008.05.07 13:37:50roomba

    Nagyon egyetértek a cikk írójával, mert tényleg még a jobbnak mondott cukrászdákkal is mindog akad valami probléma.

    Nem tudom volt-e már valaki az új helyre költözött Horváth cukrászdában Újpesten? Nagyon design-osan lett kialakítva, bár még én is csak kívülről az üvegfalakon keresztül láttam. A régi helyen ott sem voltak szendvicsek, viszont isteniek a sütemények, de pocsék a kiszolgálás. Az eladók mosolyogni, köszönni, és szépen szólni se tudtak. Remélem a design mellett erre is odafigyelnek jobban az új helyen.

    Hmmm reggelizők, szerintem is szükség lenne rá itthon, mert nem mindenki a gyorspékdékben akarja felkapni a reggelire valót.

  • 2008.05.07 13:38:55sziszmo

    Zila és Daubner! Az egyik mellett dolgozom, a másikhoz közel lakom. A Daubner finomabb, a Zila meg összességében jobb, leülős, igényes, szép. Persze mindkettő drága, átlag ember nem engedheti meg magának minden nap...

  • 2008.05.07 13:42:02Voyager

    Az tény hogy a legtöbb cukrászdába magyarországon be sem teszem a lábam két okból: vagy az átlag magyar cukrászda ami ehetetlen mű izű valamiket gyárt ami minden csak nem sütemény. A másik fele már fancy-bb, a sütik is jobban néznek ki a hely maga sem lenne rossz de a sütik még mindig színvonalon aluliak, se ízük se bűzük.



    Egyetlen hely van ami megüti számomra a színvonalat, s képes vagyok szó szerint átautózni a városon érte és az a DAUBNER! Persze nem lenne rossz ha lenne még belőle máshol is de ugyanakkor valszeg az a minőség rovására menne. Szerintem hihetetlen jól csinálják, mindig sok sütijük van, torta is van elvihető, isteni minden, eddig semmiben nem csalódtam pedig elég "finnyás" vagyok és az eladók is gyorsak hatékonyak. Remélem sokáig fognak még működni és tartják a színvonalat akár annak a rovására is hogy nem lehet leülni (bár az új részben már le lehet) meg stb.

  • 2008.05.07 13:44:14AdriBorb

    A Cziniel cukiban /Nánási út/ naggyon finomakat lehet reggelizni, igaz, eléggé borsos áron...A cukrászdákban a kávé minősége külön vita tárgyát képezhetné, mert még mindig nagyon kevés olyan hely van, ahol igazán finom a főzött kávé...

  • 2008.05.07 13:51:21Attilajukkaja

    Kedves Moda Lisa!



    A Daubnernek sajat kiepitett parkoloja van a vendegek szamara es nagyon kulturalt sutizoje asztalokkal, szekekkel. Mindket helyre a Pusztaszeri uti oldalarol lehet bemenni. Egyszer probald ki. Naluk finomabb pogacsakat sehol nem lehet kapni!

    Tenyleg sorbanallas van, de en is mindig szivesen beallok, mert irto gyors es profi a kiszolgalas.

  • 2008.05.07 14:20:34ribizli

    Az Óbudán lakók szerencsések, nekik nem csak a Daubner van elérhető közelségben, hanem Emil is. Utóbbi nyitott üzletet a volt orosz laktanya helyén épült lakótelepen, nem kell már Vörösvárig zarándokolni. Nem tudnék dönteni, Daubner vagy Emil jobb-e. Bár kétségtelen, hogy a saját ízlésemnek (édesség, halmazállapot, stb.) leginkább megfelelő sütik a konyhámban készülnek sk. :)

  • 2008.05.07 14:21:10galiba

    Hozzászóli, én igenis tudok 1 db helyet Budapesten (Budán közelebbről), ahol nagyon jó a fagyi - igaz, olasz a tulaj. Nem árulom el, hol van, mer' sorállás lesz :-)

  • 2008.05.07 14:21:51Mákvirág

    Moda Lisa!



    Lehet, hogy tévedek, de cikked illusztációja épp a Horváth Cukiban készült. ott ahol van kerthelység (két cukijuk is van, immáér mindkettô kerthelységgel) az újban pedig gyermekmegörzô is.

    Hetente kétszer kenyert is sütnek, és van reggeli is.

    Amit te hiányolsz, az szerintem a kávézók, presszók és pékségek feladata.

    Az esti nyitvatartással és a Daubner kritikával egyetértek!

    V.

  • 2008.05.07 15:22:31hozzászóli

    Galiba, ki vele, hol az a hely? lécci, lécci, lécci:)

  • 2008.05.07 15:32:06mrssolis

    A Dérynében lehet reggelizni.

  • 2008.05.07 15:35:43galiba

    Na jó, úgyis közeledik a gyereknap: Moszkva tér közelében, Csaba utca legelején, házszámot nem tudok. Ha a Moszva tér felől jössz, az utca bal oldalán. Kicsi üzlet, csak fagyi és kávé van, pici a leülős rész. Szoktak mindenféle fagyiversenyeket nyerni. Tulaj és neje egymás között olaszul nyomja.



    Idén még nem jártam arra, mert elköltöztem, de tavaly még verhetetlen volt (kivéve persze Olaszo.).

  • 2008.05.07 15:36:52Yumi

    Hollósy cukrászat :) Budaörsön van egy nagy, az IBS közelében egy kevésbé méretes (mondhatni kicsi), és a nagy kedvenceim a házi torátik. Fahéjas almatorta, szedertorta és társaik. Reggelihelyzetről nem tudok egyelőre, de majd érdeklődöm, bár egyik sem esik útba a munkahelyem felé :)

  • 2008.05.07 15:46:47Dmilla

    Ó, hiszen ott van a Rózsa bisztró a Mátyás király téren!:)

  • 2008.05.07 15:48:28Dmilla

    Az nem csak cukrászda, étterem, bár, szupermarket, internet café, hanem kitűnő reggelizőhely is:) És mindenkinek útbaesik munkába menet:)

  • 2008.05.07 15:50:39gastro, missing in action

    A Déryné nem cukrászda....



    a Daubnerben ugyanaz a reggeli süti, mint a napközbeni, szendvics nuku...



    Szamosban sem nagyon van szendvics..



    Az az igazság, hogy kevés cukrász vállalja a reggelik készítését:

    1. nincs rá külön konyha ( a sütik is reggeltől készülnek általában, és egy hagymás-tojással el is lenne cseszve a termelőben a "hangulat" - szagok!!)

    2. nincs rá külön ember! egy cukrász ezt rangon alulinak tartja!

    3. összvissz 5-10 darab szedvics fogyna ezeken a helyeken (arra nem fektetnek be általában a tulajok...)

    4. sajnos nem egy reggelizős nép (otthon igen...) a magyar, de ez szoktatás kérdése, max. egy szendvicsre van általában idejük a betérő embereknek...

    5. Mi pl. 10-kor nyitunk...

    6. Persze 7-kor vagy 8-kor kellene, de a személyzet , ugye megintcsak...nem termeli ki a reggeli a plusz bérköltséget...sajnos..

  • 2008.05.07 15:52:49gastro, missing in action

    galiba

    hát az a kézműves fagyizó, amiről beszélsz -- szerintem elég szar, de hát izlések és pofonok...

    fagyiban: Daubner, Vári cuki, Pataki, meg mi (:-D) vagyunk a jók:-DDD

  • 2008.05.07 15:54:35gastro, missing in action

    ha meghal az öreg Daubner, meghal vele a cukija is...

    egyébként túl van értékelve sütifronton, de a sósak és a fagyija, az tényleg überfasza!

  • 2008.05.07 16:06:47galiba

    Kedves Gastrophil, saját magadon kívül meg vagy elégedve bárkivel/bármivel is?



    Én mondjuk a Patakit ezer éve ismerem, tekintve, hogy a környékre való vagyok, fagyijuk szerintem egy erős közepes, sütijük is, viszont legalább jó drága. És akkor a felszolgálókról még nem is tettem említést.

  • 2008.05.07 16:14:54os2_fan

    hozzászóli

    Szerintem Artigiana Gelati

    Csaba utca 8.

  • 2008.05.07 16:52:42csb

    A Csaba utcai tenyleg nagyon klassz fagyizo. Jo volt az Oktogonnal a regi Vajassutemenyek boltja, epp elkezdtek molnarkas finom szendvicseket gyartani, mikor berlovaltas kovetkezteben az egesz hangulat eluszott.. Ugyan leulni nem lehetett, de ok volt a kave, a tejszinhab, a sutemenyek... nyiljanak mar ujra ki! Es ott volt az Operanal a Spagetti ice... es a Liszt F teren a Rosa fagyizo - ugy tunt, borsos araik ellenere megeltek.



    Szendvics: peklancoknal neha egesz jok vannak, es pl. a Koruton a Wesselenyi utcanal le is lehet ulni reggelizni, kavezni.

    A Bakats térit szerintem minden öröm nélkül vezetik, vagy csak nagyon rosszkor tértünk be épp a hétvégén, mert 20 p alatt nem sikerült egy kávéhoz jutni .. de pont ott van az új Eckermann.

  • 2008.05.07 17:45:29roomba

    A fagyi a Vári cukrászdában is nagyon finom, és ők is mindig előkelő helyen végeznek a fagyiversenyeken.

    A pogácsájuk is finom szokott lenni, bár utoljára nagyot csalódtam, mert rendszeresen járunk oda évek óta, de amikor utoljára voltam pogit venni egy keddi napon, direkt rákérdeztem, hogy friss-e a pogácsa amire igenlő választ kaptam. Vettem burgonyásat és juhtúrosat is, és amikor hazaértem és rávetettem magam, szinte megakadt a torkomon és elkezdtem csuklani, mert annyira száraz és állott volt. Nagyot csalódtam bennük, most "büntetem" őket és nem megyek egy darabig.

    A Daubnernél ilyen még valóban nem fordult velem elő.

    Ahol még nagyon finom pogácsát lehet kapni az a Király utcában a Király cukrászda.

  • 2008.05.07 19:40:34galiba

    A Királyban a flódni is finom (meg rengeteg kalória, sajna).

  • 2008.05.07 19:56:52Macaroon

    Kedves Liza!

    Mazsolás kalács. Van kenyérsütő géped? Ha nem ruházz be rá.

    Jó marék mazsola (készítettem már mogyoróval is)

    1 tea vaj

    Fél kiló sima lisz

    Fél élesztő

    2,5 dl tej

    Cukor

    Só (mindkettő ízlés szerint)

    Gépbe beleönt édes programot megnyom. Mielőtt sütni kezdené kiborít egy szilkonlapra és megfon. Kicsit még keleszt. Aztán 180 fok körül légkeverésen megsüt.

    ANNYIRA GÁZ, hogy nem találják fel magukat egyesek. Szamos meg kalács...vá!

    Ne haragudj de képes lennél Karácsonyig várni?

    M.

  • 2008.05.07 20:00:34Macaroon

    Fagyi: na ezen úgy felbsztam magam a napokban. A Ráday körül melózóm, imádom a fagyit konkrétan azt szoktam álmodni, hogy fagyit válogatok (no comm meg is látszik)...

    Ráday

    Nádor: kurva finom, 200 egy gombóc. (szerintem ez drága ha esetleg minden ebéd után számolod)

    Új fagyizó kenős izé: én szeretem, de az is közel 200 és a csaj olyan üreges gömböt kanalazott nekem, hogy nem hogy 5, de szerintem még 3 deka sem volt.

    Marad a régi jó házi fagyi a Ráday túloldalán, ezer éves de minden évben ugyanolyan jó! 130-ért.

  • 2008.05.07 20:07:10Macaroon

    Még fagyi: vki azt mondta nekem, hogy jó a spagettiice. Na az vmi botrányosan szar.

  • 2008.05.07 20:13:05Macaroon

    Daubner E80. Mindent visz.

    Szerintem.

    A Szlovák útit hogy hívják? Oda is ki szoktam menni néha végén...az amerikai csokitorta vmi elképesztően jó annak aki szereti a keserű csokit...

  • 2008.05.07 20:53:35Macaroon

    Igen a Vári!

  • 2008.05.07 21:01:20esclave de boulot

    Budapesten elo francia ismeroseim mind ki vannak akadva az ottani cukraszdakon. Azt mondjak az egyetlen jo sutit a Gerloczy kavehazban kapjak (asszem olyan 900 Ft koruli aron). Ajanlgattam nekik en is Szegedet, de azt mondjak akkor mar inkabb atmennek Becsbe, ott garantalt a jo cukraszda. :) Szoval az en problemam nem is a szendvicsek hianya, hanem a normalis sutik hianya. Mind tuldiszitett, tul kremes, tul edes. Miert nem tudnak kevesebb fajtat de jobbat csinalni?! A legnagyobb csalodas szamomra a Lukacs volt, ahol 1250 (!!!!!!) ft-ert kozepes sutit ettunk.

  • 2008.05.07 21:03:06esclave de boulot

    Hehe en is a Raday korul dolgoztam, szerintem fagyi szempontjabol a kenos jobb mint a Nador. A Nador sutijei is botranyosak, annal meg az Ulloi uti kis hagyomanyos, cukraszdanak alig nevezheto intezmeny is jobb.

  • 2008.05.07 21:12:20Sue

    Szerintem meg a magyar cukrászdák nagyon jók. Én ki nem állhatom pl. azokat a süteményeket, amelyeket a németeknél kapni. Egyet sem tudtam még megenni. Kevés fajta van, azok is vagy földízűek vagy túl édesek...az amerikai sütemények közül szeretek jó párat, az ott van a magyar mellett nekem, emellett Fro-ban ettem még jót, de máshol nem nagyon...de ez azon múlik, hogy ki mit szeret. Szerintem a sütemény mindenhol drága, nagyon durva árak vannak.

  • 2008.05.07 22:23:14os2_fan

    Macaroon

    Nekem is nagy kedvenc az E80 torta, de Augusztnál sokkal jobb, mint a Daubnernél SZVSZ, ráadásul ez eredetileg is az ő receptjük.



    Csomó tudatlan ember elszörnyed a név hallatán, pedig semmi köze az E kezdetű ételadalékokhoz. Auguszt Elemér bácsi 80. születésnapjára készítették először. Az Eszterházy torta azonban a Szamosnál a legjobb.

  • 2008.05.07 23:03:45pause

    ö

    ebreszto

    cukraszda

    cukraszsutemeny ,fagyi,max kave

    reggelizni otthon kell teraszon napsutesben

    amugy oh,Kismandula a Nagyerdon

    ja,Debrecen:D

  • 2008.05.07 23:59:46bonyolult

    ó, Eszterházy by Szamos... :))

    Tényleg max az javíthatna még rajta, ha picit kevesebb cukrot tömnek bele.

    A Svábhegyen, a nagy kerthelyiséggel - képesek bezárni nyári estéken?!



    Viszont a Körtéren nehogy elkövessétek azt a hibát, hogy beültök a cukiba.

  • 2008.05.08 11:08:19hegyilany

    Daubner szerintem is tul vam sztarolva. Nalam az Auguszt a kiraly. Augusztek meg a sutihez valo mandulat, lekvarokhoz a gyumolcsot is maguk termesztik. Ezt nevezem kezmuves cukraszatnak.

  • 2008.05.08 11:14:53hegyilany

    Sopronban a Lover koruton van meg egy fagyizo, a Hosszu-Balogh, amire nemigen lehet rosszat mondani. Gyerekkorom oda odajarunk es nem adjak alabb a minoseget. Sot. (Mar az onmagaban csoda, ha evtizedeken keresztul nem kurvul el egy cukraszda.)

    Elsoosztalyu fozott fagylalt, isteni.

  • 2008.05.08 13:13:44gastro, missing in action

    hegyilany

    persze a Daubner bácsi meg maga főzi be a lekvárokat (ez nem vicc, tényleg)

    Augusztnál is vannak finom dolgok, de ott sem minden szuper... Ezek annyira szubjektív fogalmak, hogy még, de bírom, amikor itt megy a győzködés, hogy kinél a faszább, ez, meg az..

    Valaki itt emlitette a Lukács cukrászdát, hogy átlagos sütit evett 1250 pénzért.. Hát, pedig a csokival ott bánnak az egyik legkörültekintőbben: ha jól tudom Amadei csokit használnak (nem tortabevonót, mint a magyar cukrászdák 95%-a: Daubner, Auguszt, Szamos ebben egyremegy...) és azért is kerülnek annyiba a torták, sütik.. Nem a magyar pénztárcatulajoknak nyitották - ez van!:-)

    Azt tudom még, hogy a Páva Cafeban (Four Seasons Gresham..) viszont a Valrhona a menő csoki...

  • 2008.05.08 13:21:13gastro, missing in action

    csb

    a vajassütemények boltját egyébként korábban jópárszor bezáratta az ANTSZ, nem véletlenül! A jó fagyi nem a Vajasban van/volt, hanem a mellette lévő Butterfly fagyizóban....



    az E80 egyébként tényleg finom torta....

  • 2008.05.08 14:28:40húsgombóc

    Legfinomabb Eszterházyt a veszprémi Kismackóban vettünk, szülinapra.

  • 2008.05.08 14:59:22gastro, missing in action

    én meg a bivalybasznádi Kákalakimakka cukiban ! dejó volt...

    baszki tényeket irjatok, mitől volt finom pl. az az Eszterházy?! Hány rétegű volt? Volt-e liszt a tésztájában? Vajaskrém volt, vagy tán főzött?! Honnan állapítottad ezt meg... stb., stb.



    Egyébként reggelikről volt szó: tudom ajánlani a Bécsi kávézót a Rózsakertben pl.... Saját baguett (mélyhütött osztrák import...)

    a sütik is finomak....jó nem olcsó, de hát a hely, és a beszálitott aruk alapára megadja miért...

  • 2008.05.08 18:31:25esclave de boulot

    Gastrophil draga, jo lett volna talalni a Lukacsban csokis sutit, de csak kb 3 fele gyumolcsos volt, azok meg kis tulzassal is csak kozepesek voltak...Amugy vettem ott darabos csokoladet es az tenyleg jo volt. Multkor vettem a Gerbeaud-ban Sachert, az sem volt ott a topon. De legalabb nem volt tul draga (egy jo ideje nem emeltek arat, szoval mostansag 600 ft egy sutiert nem olyan egbekialto lenyulas mint par evvel ezelott).

  • 2008.05.09 01:14:30gioia

    Nele:Veled teljesen egyetértek, én BW-ben élek és a könyökömön jönnek ki az általad említett deutsche sütemények.De jó lenne ide egy igazi cukrászda, itt csak pékség és fagyizó van minden sarkon, de én nem vagyok oda spagetti-eisért stb , én igazi krémes sütiket akarok!!!Mint pl. Balatonfüreden a Bergmann, nem ismeritek?Elég drága hely ,de isteni süteményeket lehet ott kapni.Reggeliztetést egyébként a kávézóknak kéne csinálniuk meg a pékségnek, mint itt No-ban és más nyugati országban.Csak a különbség az, hogy itt a munkanélküli is megteheti, hogy néhanapján reggelizni járjon, otthon meg nem.És ezért valószínüleg Mo-n ez nem akkora biznisz.

  • 2008.05.09 09:18:45Macaroon

    Tegnap félálomban eszembe jutott a szegedi főtéri cukrászda és tényleg!!! Ott voltak szenyák, saláták, kisebb kaják, POHÁRKRÉMEK (iszonyú finom volt), koktélok minden. Ha arra jártok MINDENKINEK nagyon ajánlom.

  • 2008.05.09 14:23:25drszaszp

    Bevallom én is nagy Auguszt rajongó vagyok! S mint ilyen jól ismerem a kínálatot náluk. Jó hír a reggelizni vágyóknak, hogy a Farkasréti üzletükbe most vezették be a quiche-eket, ami reggelire isteni! Én eddig cukkiniset és sonkásat ettem, csak ajánlani tudom. Már a kerhelyiség is megnyílt, állati klassz és hangulatos. Ami a csoki felhasználást illeti, hát az biztos, hgy nem étbevonó. Meg kell kóstolni a Jupitert meg az XC-t, az biztos, hgy valami jó csokiból van!

    Amúgy tudtommal a Daubnernak vannak gyerekei akik továbbvihetik a céget.

  • 2008.05.09 14:30:19drszaszp

    Amúgy szerintem a legnagyobb baj a magyar cukrászdákkal az, (mint annyi mindennek itt, kis hazánkban, hogy nem ragaszkodnak a hagyományaikhoz. A magyar cukrászatnak nagy hagyományai vannak, csak manapság már mindent porból csinál mindenki, mert tartósabb, egyszerűbb. A mai napig nincs jobb az igazi vajnál és a tojásnál, tejszínnél, de mindenki csak margarint használ mert az csak 400.-/kg nem pedig 2000.-/kg mint a vaj. :-((((

    Szar alapanyagokból nem lehet jó süteményt készíteni. Hiába áll peckesen a krémes, ha visszapattan róla a villám. Miért nem csinál senki hagyományos krémest? (csak az Auguszt) Csak a pudingos, zselatinos vackot árulják mindenütt... Sajnos.

  • 2008.05.10 12:21:54Macaroon

    HAGYOMÁNYOS KRÉMES: (isteni) a Baross utcai templom mögötti kis cukiban, még neve sincs, de a volt pasim apja, aki a Gellért főszakácsa volt fénykorában csak onnan evett! Dűl borul, mert nincs benne zselatin! A barackos papucs és a sajtos pogi is mindentvivő ott, hja és a búrkifli! FELTÉTLENÜL próbáljátok ki, nagyon kevesen ismerik, pedig 7végén mindig tele van. Az Auguszt hol van?

  • 2008.05.10 14:17:45gastro, missing in action

    Krémes?

    Budai krémes a Szamosokban

    Meg van még hagyományos krémes a hüvösvölgyi régi buszvégállomáson kialakitott cukrászdában, az, meg olyan, mint a Ruszwurmé!

  • 2008.05.10 14:19:19gastro, missing in action

    Macaroon

    Az igazi Auguszt a Fény utcai piac mellett van. Egy másik Auguszt, de azt a lánytestvér viszi: az meg a Farkasréti téren, a temetőnél a régi Sasad vendéglő helyén..

  • 2008.05.11 12:29:38Szelíd hangorkán

    Nos, jelentem, én Sasadon lakom, 3 cukit ismerek a környéken. Auguszt a Márton Áron téren (volt Farkasréti tér), a Böszörményi úton van a Szamos, és a legjobb mind közül a Rigó Jancsi szintén a Böszörményin, a Királyhágó térhez közel. Ennek van egy külön péksége is a Királyhágó tér és a Németvölgyi út sarkán. Olcsók, mégis minőségben teljesen megbízhatóak. Ja, és ez is nagy múltú, ha úgy vesszük, 50 éves is elmúlt már.

  • 2008.05.11 17:25:28bagolybagoly

    Valahogy a hazai fagyi tényleg kriminális. Minden évben teszek két jószándékú kísérletet, aztán megszilárdul bennem az elhatározás, hogy csak jégkrémet!

    Sütiben nem vagyok valami nagy gourmand (így írják?), nekem a cukrászdában inkább a kávé a fontos, ugyhogy kezdődhet a kövezés, de én a csúnya rossz franchise multi McCaffe-t részesítem előnyben.

  • 2008.05.11 19:03:04ani54

    Lehet, hogy Bp-en nincs jó cukrászda? Sokat járom az ország keleti részeit. Szerintem a legjöbbak Nyírbátor (Csekő), Miskolc (Falánk Fanny - Reggelizni is lehet :)), Debrecen (Mandula), Soltvadkert (Korona), Kunhegyes (a szakiskola tan cukrászdája), Gyula (100 éves)és nem utolsósorban Verpeléten (a kovácsműhely mellett) A sütik és a fagyi egyaránt fantasztikusak!

  • 2008.05.11 20:19:50gastro, missing in action

    Kávé= Illy

    a többi csak ezüstéremre jó...

    az Illynek saját ültetvényei vannak és minden évben ugyanolyan a minőség!



    ani54

    akkor ezekszerint Budapesten nem voltál jó cukrászdában... De tényleg mi a jó?! Mi számít jónak? Egyébként valaki emlitette a Bergmannt Füredről...sok cukrász őt tartja az etalonnak Magyarországon....

  • 2008.05.12 08:45:05kisgombacsik

    reggelizni budapesten a fent említett helyeken kívül is csomó helyen lehet, nevek nélkül a liszten 2 helyen is, a szabadság téren, a bazilikánál...

    ja meg nem erősített információm szerint a daubner nemrég eladta az öreg...

    már nem az övék.

  • 2008.05.12 14:05:59gastro, missing in action

    2008.05.12 08:45:05 kisgombacsik



    igen ezt már én is hallottam, beszéltek 1milliárdról is (nameg az ellenkezőjét is), ami max a telek miatt érne hasonló összeget, bár egy péntek alkalmával van ott 6-7 milliós (!) bevétel is! igaz van kb. 80 alkalmazottja, de nekem gyanús, hogy el fog pusztulni az a cuki előbb-utóbb :-S... Egyszerüen silányodni fog a minőség, ha az öreg leveszi a kezét róla :-S

  • 2008.05.23 14:55:46drszaszp

    A probléma az, hogy alig lehet manapság igazi fagylaltot kapni. Szinte elvétve találni olyan helyet, ahol még tényleg főzik a fagylaltot, nemcsak némi vízzel higított porokból készült hideg valamit kapunk. Hihetetlen de fagylalt versenyeken is gyakran használnak már porokat, pasztákat. Sőt büszkén vállalják, s állítják, hogy a porfagyi felveszi a versenyt, egyesek szerint egyenesen finomabb mint az igazi.

    Egyre uniformizáltabb világunkban, egyre jobban hozzáigazodunk a nyugati trendekhez, ami bizonyos mértékig szükséges, de mégis inkább azt szeretném, ha nem csak az „egyen” és „műanyag” süteményeket tudnák a hazánkba látogatók megkóstolni, hanem mindazokat a hagyományosan készített süteményeket és fagylaltokat, amik a magyar cukrászatokat jellemzik. Fantasztikus múltja és hagyománya van a magyar cukrászatnak, nem szabad hagyni, hogy a nyugatról beáramló cukrászati alapanyagok átvegyék az uralmat. Ezek ugyan valóban leegyszerűsíthetik a cukrászok munkáját, de akárhogyan is szépítjük a dolgokat, az ízhatás nem ugyanaz.



  • 2008.05.23 14:56:42drszaszp

    Ez kamu. Nem adja el. Imádja csinálni. És van egy fia meg egy lánya is akik ott dolgoznak...

  • 2010.11.11 21:14:57emilie8

    Kedves Kommentelők !(Ez szól mindenkinek, aki rendelkezik saját véleménnyel)

    Létfontosságú lenne most a véleményetek ! Cukrászdát készülünk nyitni, 2emeletes lenne, a hely már megvan. Stilisztikailag a vintage stílus dominálna. A finom, szép és gusztusos sütemények mellett nagy szerepet kapna a cukrászda történelme, a kávéink, egyes kiemelt különleges süteményeink történelme, melyet kiállítás formájában tekinthetnek meg vásárlóink az emeleten. Rengeteg dologban gondolkodunk, rengeteg dolgot nem találtunk még ki és rengeteg dolog lehetne másképpen is ! A cukrászdát Nektek csináljuk, ezáltal a Ti véleményetek az, ami engem most érdekel. Bárki, aki kedvet érez ahhoz, hogy kommentárjával, véleményével segítse a cukrászda megalakulását ill. fejlődését, bárki aki részt szeretne venni, örömmel fogadjuk!;) Írok egy e-mail címet, amelyre mindenki kifejtheti a véleményét ebben az egyáltalán nem megkötött témában: regina.illes@rotte.hu
    Tehát, mi az ami létfontosságú egy cukrászdában?Mitől lesz ez a kedvenc cukrászdád?Milyen gyakran és miért jársz cukiba?Hogyan oldjuk meg az egyszerre FINOM, nem mű és TARTÓS, nem túltartósítószerezett ételeket!Egyéni tapasztalatok, tanácsok, megítélések,meglátások,személyes kritikák! .. Minél többet !:)Nagyon sokat segítetek, köszi!

  • 2010.11.11 21:38:22kyskalacs .

    emilie8 jó ötlet. a vintage klassz, de mégis hanyas évek kb.?
    én heti egy alkalomra szavazok.
    legyen kellemes az atmoszféra+ halk szép zene.

  • 2010.11.11 21:52:37kyskalacs .

    ...most látom hogy 2.5 éves hir ez :)

Blogok, amiket olvasunk

CsP Mit adott a válás? Az életemet

Levélírónk elsősorban a tegnapi posztolónknak kíván üzenni, a saját példáján keresztül.

Két Cica Kapros lazacleves spárgával

A kapros lazaclevest korábban egy étlapon láttam, de végül nem azt rendeltem, ezért időnként eszembe jutott, vajon mivel készült.

MedIQ iDoo: A személyi edző app

Kihagyhatatlan az iDoo nevű, magyar fejlesztésű alkalmazás, ami bemutatja, hogyan végezzük az adott gyakorlatot.

Otthonkommandó Csináld magad: fűszerszárítás

A nálunk provanszi fűszerkeverék néven ismert Herbes de Provence-ot alkotó összes fűszernövényt megtermelhetitek erkély- vagy ablakládában is.
Ajánlok blogbejegyzést

T-Home Játszd újra!

Újraforgatott filmjeleneteket zsűriz Kálloy Molnár Péter a T-Home pályázatán.
h i r d e t é s

OnGo beszámolók

  • Olaszország
    Olaszország Maradandó élményekkel és emlékekkel jöttünk haza, amit senki nem vehet el tőlünk....
  • Franciaország Teljes holdtölte az első este a tengernél! Gyönyörű látvány!...
  • Marokkó Egy szónak is száz a vége, fantasztikus utunk volt, kár lett volna kihagyni....

Hirdetés

Hirdetés