SZÜLŐSÉG

Minecraft töriórán? Miért ne?

2015. december 30., szerda 11:05

Oktatás témában sokszor eléggé lehangoló hírek érkeznek, de szerencsére időről időre felbukkannak olyan ötletek, fejlesztések, és főleg tanárok, akiktől az ember rögtön visszanyeri a hitét, hogy még sincs minden veszve. Korábban már írtunk Bognár Amáliáról, arról a történelem-magyar szakos tanárról, aki nemhogy tiltotta, hanem egyenesen biztatta a diákjait, hogy használják az óráin a mobileszközeiket.

Most pedig még egyet ugrott fölfelé az izgalmas tanítás létráján, és elkezdte az iskolások kedvenc játékát, a Minecraftot használni az óráin. A tapasztalatait a Tanárblogon írta le, és úgy megörültünk neki, hogy összefoglaljuk.

Bognár Amália abból tapasztalatából indult ki, hogy a gyerekek sokkal gyorsabban és hatékonyabban tanulnak meg minden olyan dolgot, ami tényleg érdekli őket. A Minecraft (tudják, a számítógépes LEGO) pedig, mit szépítsük, a legtöbb gyereket érdekli. Elkezdett kutakodni a neten, és egy csomó magyar és külföldi példát talált arra, hogy mások hogyan alkalmazzák a programot a tanórákon. Matematikaórán az alapműveletekben és a téglatestek tulajdonságainak megértésében segít, fizikából például a függőleges gyorsulást lehet bemutatni rajta, biológiából pedig a genetika témakörében kalauzolják el a segítségével a gyerekeket. Angolórán pedig a chat ablakon keresztül tárgyalták meg a gyerekek, hogy mit csináljanak. 

Na de hogyan lehet egy építős játékkal magyart, történelmet tanítani? Hát úgy, hogy létrehozták azt a világot, amiről tanultak. Például felépítették Nándorfehérvár ostromát. Ehhez ismerni kellett a környezetet, ki hol áll, milyen a zászlaja, milyen környezet veszi körül őket, szóval jó sok mindent kellett tudni róla, de aki részt vett a munkában, az alighanem meg is jegyezte ezeket hosszú időre.

Magyarból ugyanezt csinálták, felépítették a János vitéz környezetét, sokan éppen a mobiltelefonjukon dolgoztak. Kamuzni nem lehetett, ahhoz, hogy valaki bele tudjon szólni a játékba, ismerni kellett a szóban forgó fejezetet, tudni kellett vizualizálni a helyszínt, a szereplőket.

Bognár Amália szerint a Minecraft nagyon jól és sokrétűen használható az oktatásban, és jól lehet vele motiválni a gyerekeket, és emellett a már korábban megismert és vonzó környezetben az új ismereteket is sokkal könnyebben el lehet elsajátítani.

Az pedig ma már szinte közhely, hogy sokkal könnyebb megtanulni, és sokkal tovább megmarad az a tudás, amit az ember élvezettel és érdeklődéssel szerzett meg.

Az eredeti cikket itt olvashatják el.         

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta