Az elképesztően sok, közel 30 millió Instagram-követővel rendelkező, bájos Chiara Ferragni Olaszország legnépszerűbb influenszere. Nem csoda, hogy esete nagy port vert fel.
Ferragni 2022 decemberében jótékonysági akciónak bélyegezve azzal népszerűsített egy karácsonyi édességet, hogy az árából befolyt összeget egy torinói gyermekkórház javára fordítják majd. Az olasz versenyfelügyelet nagyjából 380 millió forintnak megfelelő bírságot szabott ki a hivatásos vásárlásösztönzőre, miután kiderült, hogy a sütemény gyártója Ferragni buzdítása előtt már átutalt a kórháznak egy egyszeri 50 ezer eurós tételt. A nő ugyan bocsánatot kért félrevezetett követőitől, de a büntetés ellen fellebbezett – ahogyan azt a MediaFuture, a legújabb kommunikációs szakmai kiadvány is megírta.
Az AGCOM (Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni) olasz hírközlési hatóság az esetből tanulva, hosszas előkészület után új irányelveket dolgozott ki. Ezek előírják, hogy mostantól az influenszereknek is minden reklámtartalmat egyértelműen jelezniük kell, különben akár 600 ezer eurós (körülbelül 230 millió forint) pénzbírsággal is büntethetik őket. Emellett rájuk is kiterjesztették a többi médiumra érvényes szabályokat, vagyis tartózkodniuk kell az álhírkeltéstől, a diszkriminatív vagy a rasszista tartalmaktól.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés