Vége a USE unusednak

Zanza!

Mintegy 13 évnyi működést követően a USE unused két alapítója, Tóth András és Godena-Juhász Attila a drasztikusan megváltozott divatpiaci környezet miatt a márka megszüntetése mellett döntött. A USE utolsó kollekciója június 30-ig elérhető a Sas utcai showroomban.

Egyelőre még nem igazán értjük és nem is nagyon fogtuk fel, mi történik, de egy nemrég befutott sajtóközlemény szerint a USE unused-nak vége. Pár hónapja még ott ültünk a márka 2017-18-as őszi-téli kollekciójának bemutatóján: akkor még nem sejtettük, hogy ezek a darabok már nem kerülnek gyártásba. Áprilisban még ezeket a ruháikat ajánlottuk nyárra – most pedig az a helyzet, hogy valószínűleg ezekből is csak pár megmaradt darabot vásárolhat meg, ha szeretne, azt is csak június 30-ig.

A USE márkát a később önálló karriert kezdő Füzes Eszter, Tóth András és Godena-Juhász Attila alapította 13 évvel ezelőtt. Számos hazai és nemzetközi sikert könyvelhettek el már az induláskor, Magyarország és Európa vezető divat- és életmód magazinjainak címlapján és vezető divatanyagaiban szerepeltek kollekcióik. A USE talán legnagyobb sikere a 2016-os riói nyári olimpia magyar sportolóinak tervezett formaruhája, amelynek mind a hazai, mind a külföldi sajtóban nagy sikere volt. De ne feledjük a USE Bag töretlen sikerét se: a szuperjó minőségű és fazonú táskák is eltűnnek sajnos a USE-zal együtt. A 10 éves márkát még pop-up bolttal és nagy sajtónyilvánossággal ünnepelte a USE, most pedig eltűnnek – elnézést, de tényleg nehezen fogom fel, mi történik.

A tervezők saját döntése, hogy nem folytatják tovább a márka működtetését. Ennek oka elsősorban az európai textilipar válságos helyzete illetve a piaci szegmens szerkezetének átalakulása. Az elkövetkezendő időszakot pihenéssel töltik, hogy aztán újult erővel fogjanak saját ötleteik megvalósításába.

„Az utóbbi öt évben rengeteg változáson ment át az európai könnyűipar, aminek főként az Ázsiában elérhető olcsóbb gyártás és anyagok az oka, amellyel képtelenség lépést tartani. Emellett a kortárs tervezői piac is rendkívül felhígult, rengeteg márka van jelen, a kiélezett versenyben kizárólag úgy maradhat talpon egy márka, ha működését alapjaiban átgondolja, gyártási folyamatait átszervezi. Nem szerettünk volna ekkora kompromisszumot kötni, így jobbnak láttuk befejezni munkánkat a USE-ban. A tőlünk megszokott és elvárt magas minőséget és a szezonról szezonra történő folyamatos megújulást ugyanis már nem tudtuk volna vásárlóink számára a jelen működésünkkel biztosítani” – mondta Tóth András, a márka kreatív vezetője.

A USE unused június 30-ig Sas utcai showroomjában tartja végkiárusítását, ahol a márka összes még elérhető darabja kedvező áron vásárolható meg. A végkiárusításról további információk a márka Facebook oldalán elérhetők.

Blogmustra