Nem sokat tudunk környezet kulturális életéről

Zanza!

A 25-29 év közötti korosztály tájékozottabb környezete kulturális eseményeit illetően, az idősebbek azonban nagyobb intenzitással vesznek részt ezekben, sőt, még költeni is hajlandóak rá - többek között ez derül ki a Kultography.hu nem reprezentatív felméréséből.

A most indított kulturális portál kérdőíves módszerrel vizsgálta, hogy milyen állapotban van a magyar lakosság a kulturális tájékozottságot illetően. Az eredmény nem túl biztató, de a feltett kérdésekre adott válaszok néhány meglepetést is tartogattak.

A huszonéves korosztály, bár a legtájékozottabbnak bizonyult, a magukat annak valók szerény 20%-kal is nyerni tudtak. Ugyanez az arány a 30-37 éveseknél 15,8%, a 38-45 éveseknél pedig már csak 9,1%. Mint kiderült, a kortárs programokat illetően a fiatalok (15-37) egyharmada (34,4%) mondható naprakésznek, viszont a 38 évesnél idősebbek nagy része (67%) szinte semmit nem tud a modern művészeteket bemutató lehetőségekről. A klasszikus programok tekintetében az arány ennél kiegyensúlyozottabb, korcsoporttól függetlenül a válaszolók 42 százaléka van tisztában az ilyen események kínálatával.

A kultúra fogyasztási módjára nézve még mindig a könyvolvasás áll az élen, ezt a megkérdezettek 83,1 százaléka említette, ezt követi a mozi (58,5%), a koncert (50,8%), a színházi előadás (50%), illetve az esti tévénézés 47,5 százalékos aránnyal.

Összességében elmondható, hogy a magyarok havonta egyszer szánnak időt (és átlagosan 5-10.000, a 25 év alattiak azonban csak 2-3000 forintot) valamilyen kulturális tevékenységre, és általában hétvégén jutnak csak el moziba vagy egy kiállításra, hétköznap jellemzően nem kulturálódnak.

Blogmustra