Diéta Napló: Önkínzás nélküli siker

Zanza!

Néhány trükkért érdemes a mediterrán országok konyhájában körülnézni. Az olívaolaj a szívünket is védi, a friss zöldségek és natúr joghurt pedig jó diétás alapanyag. Dietetikusunk szerint a fogyókúra sikerének egyik titka, hogy ne tegyünk önsanyargató fogadalmakat. Diéta Napló, 8. rész.

tippek2__mainAz igazán tartós, egészségügyi kellemetlenségektől mentes fogyás lassú. Ehhez persze kitartás, türelem és elszántság szükséges, különben az első hetek sikertelensége vagy a kezdeti fogyás megállása hamar kedvét szegheti a lelkes életmódváltónak. Zsuzsa példája mutatja, hogy koplalás és önsanyargatás nélkül is érhetünk el eredményeket.


1. rész: Zsuzsa nem akar koplalni, csak lefogyni nyárra
2. rész: Táplálkozási napló: marhaszelet a lélek tükre
3. rész: Zsuzsa felfalta a hűtőt
4. rész: Az élet szalonna nélkül
5. rész: Végre leadta az első kilókat
6. rész: Táplálkozási trükkök
7. rész: A vietnámi papucsos futás előnyei


Nincs is jobb hely a friss, szezonális finomságok beszerzésére, mint a helyi piac. Jó ötlet, ha egyszerre mindig csak annyi zöldséget, gyümölcsöt pakolunk a kosarunkba, amennyit tényleg meg is eszünk. Így
nincs veszteség, minden elfogy és nagyobb a motiváció az elkészítésükre is, hiszen a kisebb
mennyiség hamarabb el is készíthető. A nyári kínálat láttán talán érdemes minden nap
kilátogatni, hogy legalább fél kiló zöldség és/vagy gyümölcs kerüljön valamilyen formában az
asztalra (leves, saláta, főzelék, egytálétel, mártás, frissen préselt levek).

A rendszeres cipekedés még a lábakat is formálja, akár csak a vietnami papucsban futkosás.
Az sem lebecsülendő, bár csak jó minőségűben érdemes flangálni, különben a bokarándulás
eléggé visszavetheti a lendületet.


Mediterrán népek konyhája

Érdemes némi trükkért, praktikáért a mediterrán népek konyháján is körülnézni. Az extraszűz olívaolaj
a szívünket is védi, a friss zöldségekből, natúr joghurtból készült salátaöntetek némi teljes kiőrlésű pirítóssal pedig egy könnyed uzsonna vagy vacsora alapja is lehetnek. Óvakodjunk azonban a készen
vett mártásos salátáktól, hiszen ezekben igen sok cukor, zsíros tejföl, majonéz és egyebek
bújhatnak meg, amitől nem lesz éppen „diétás" a keverék.

Sokan panaszkodnak arra, hogy nem képesek egy vagy két adagot főzni semmiből sem, még akkor sem, ha nem egy egész olasz famíliát kell jóllakatniuk a főztjükkel. A megoldás, ha mégsem akarunk a konyhai mérleggel vesződni, ha a túlméretes ellátmányt adagonként lefagyasztjuk. Ahogy Zsuzsa is tette a zöldborsólevesével. Több legyet egy csapásra, hiszen nem érzünk késztetést a maradék elfogyasztására, nem dobjuk ki, ha már meguntuk és milyen jól jön majd a vésztartalék, ha éppen nem volt időnk, lehetőségünk főzni.

 

Kísértések és ellenszerük

Nem élhetünk, ehetünk mindig úgy, ahogy az a nagy könyvben meg van írva, időről-időre különböző kísértések nehezíthetik a hőn áhított alak elérését. Meghívás egy lagziba, ételkóstolóval egybekötött sajtótájékoztató, hétvégi kiruccanás, ahol nem sérthetjük meg a háziakat és még sorolhatnánk. A legjobb megoldás, ha nem állunk teljesen ellen, hanem egy kicsit áldozunk az élvezetek oltárán. De nem kell ám végigenni a teljes menüt, kérjünk fél adagot, tényleg csak kóstoljunk, de ne lakjunk be minden elénk tett étekkel.

Így nem lesz hiányérzetünk, nem válunk a társaság beszédtémájává sem. Nem érdemes megfogadni, hogy soha többet semmi édességet, túl zsírosat nem eszünk, mert egyrészt nem biztos, hogy meg tudjuk ezt tartani, másrészt csak felesleges frusztrációt okoznánk magunknak, ami igazán nem éri meg. Az önmérséklet persze kemény dió, de érdemes próbálkozni.

Inkább tartsuk magunkat egy rendszerhez, amiben helye van a bűnözésnek is, de csak mértékkel és ésszel (tudva, hogy hány heti „munkánk" veszne kárba, ha elvesztenénk az önkontrollt).
Mindenkinek más a ritmusa, másképpen reagál a szervezete a változásokra, remélem, Zsuzsa
kitartása további kilókban és centikben mérhető és a debütálása a kedvenc tunikában sem
sokat várat magára.

Blogmustra