#ÉLETEM

Kávé vagy alvás? Kávé és alvás!

2015. november 1., vasárnap 10:32 |

Mire jó a kávézás? Felpörget, nyilván. És a napközbeni szunyókálás? Szintén. Ráadásul mindkét tevékenység hatását megsokszorozhatjuk azzal, ha egyszerre végezzük őket. Oké, elsőre elég furán hangzik, hogy a délutáni kávé után még szunyókáljunk egy kicsit, de a kutatások szerint ez a módszer jobban javítja a koncentrációt, a memóriát, és többet dob a szubjektív feltöltöttség-érzésünkön, mint bármi. Jöjjön a "coffee nap" tudománya. 

Tudjuk, hogy a délutáni szunyókálás csodás dolog, mert nemcsak kipihentté tesz napközben, nemcsak az éjszakai ellazulást segíti, de ha heti háromszor csináljuk, harmadára csökkenthetjük vele a szívbetegség kockázatát. Persze szunyókálni is mértékkel érdemes: egyszerre 20-30 percnél nem érdemes többet pihenni. Ez jelen esetben azért nagy mák, hiszen ha a kávézás után közvetlenül lepihenünk, a koffeinnek éppen 20 percre van szükség ahhoz, hogy kifejtse a hatását szervezetünkben.

A kávé egyébként többféleképpen is pörget. Egyrészt az ébrenlét során termelődő, agyműködést lassító adenozinra hasonlít, így annak receptoraira is képes rácsatlakozni, ezzel gátolja a fáradtság érzéséért felelős adenozin hatását. A koffein másik trükkje, hogy az adrenalin termelést segíti, ami mind fiziológiai, mind mentális szinten élénkít minket. 

shutterstock 256151713

A Vox csatornáján nemrég publikált videó szerint számos kutatás bizonyította már, hogy ha betolunk egy kávét, majd szunyókálással "kitakarítjuk" adenozint, akkor a koffein hatékonyabb csatlakozik a receptoraihoz. Emiatt pedig fittebbek és kipihentebbek leszünk, mintha csak pihentünk vagy csak kávéztunk volna. A kutatók szerint akkor sincs baj, ha nem tudunk ilyen gyorsan elaludni, az is elég, ha kávézás után csak pihenteti a szemeit.

Sok sikert kívánunk a kísérletezéshez, reméljük a főnöke is támogatni fogja új életmódját. Mindenesetre azért küldje el neki ezt a cikket.   

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta