A teniszkönyök a múlté, a mai gyerekeknek SMS-nyaka van

Zanza!

Dr. James Carter, egy gerincmasszással is foglalkozó szakember világított rá arra, hogy a képernyők feletti görnyedés és az ezzel járó elváltozások járványszerűen terjednek a fiatalok körében - írja a Daily Mail. Az ausztrál szakember szerint a tünetek már a hétéves gyerekeknél felfedezhetőek, és az SMS-nyak hosszútávon szorongást, depressziót és gerincvelő károsodást is okozhat.

Az ausztrál szakember észrevette, hogy az utóbbi években ugrásszerű megnövekedett azoknak az embereknek a száma, akik a mobiltelefonok okozta gerincelváltozások miatt keresik fel, ráadásul a páciensei fele iskoláskorú fiatal. A jelenséget egyértelműen az órák hosszat lefelé nézés váltja ki, ami persze akár olvasástól vagy éppen az iskolapadban görnyedéstől is lehetne, de ő úgy véli, a fiatalabbaknál egyértelműen a mobiltelefon okozza. "A normális görbület helyett a páciensek nyaka pont ellenkező irányba görbül, ez pedig degeneratív elváltozásokhoz, nyak - és hátfájáshoz vezethet, de sokak fejfájásának a hátterében is ez áll. Néhányan pedig elvesztik az egyensúlyukat, ha arra kérjük őket, hogy járjanak lábujjhegyen vagy a sarkukon" - mondta Carter.

Egy átlagos okostelefon használó napjában 4 órát tölt azzal, hogy a képernyőjét nézze, ami évente több mint 1400 óra görnyedést jelent, ez pedig olyan elváltozásokhoz vezethet, ami később csak műtéttel korrigálható. Az elváltozás kihathat a közérzetre is, szorongó és depressziós lehet tőle, ráadásul a vérnyomásra és a pulzusszámra is kedvezőtlen hatással van. Dr. Kenneth  Hansraj amerikai orvos pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a fej súlya jobban terheli a gerincet, ha lefelé néz. Míg átlagban 4-5 kiló egy fej ha rendes testtartásban néz, a gerincére eső terhelés 12-27 kilónak is megfelelhet, ha a testtartása nem megfelelő.  

Megoldás a torna és a jó  képernyő beállítások

Az orvos szerint viszont rendszeres mozgással és egészséges életmóddal a negatív hatások csökkenthetőek. Fontos lenne, hogy keveset nézze a képernyőt, főleg ha az ágyban fekszik vagy ül, mindig szemmagasságban legyen a monitor a munkahelyén és napközben többször is mozgassa át a nyakizmait. 

Blogmustra