SZÜNIDŐ

Tisza-túra utolsó nap: dolgokat néztünk

Divany.hu 2014. július 18., péntek 16:09

Mi abban a jó, hogy Tisza-túránk utolsó éjszakájára már csak pálinkák maradt? Hát, mert így tesztelhettük, hogy egyféle alkoholtól tényleg nem lesz annyira másnapos az ember, mint többfélétől. Nem is ébredtünk morcosan, pedig már hétkor kivert minket a nap a sátorból, már aki sátorban aludt, ugye. Némi gyors mártózás a hideg vízben és némi habozós napozás után újra szétszedtük a sebtiben felállított sátrainkat, biciklire pattantunk és elmentünk a plázába, ami egy piac volt és éppen zárt.

Aztán bevásároltunk utolsó filléreinkből, és a megszerzett élelmet rögtön el is fogyasztottuk a bolt előtt, majd újult erővel tekintettük meg a világ legmázlistább városkájának (Szatmárcsekének) a temetőjét, ahol minden egykori lakó boldog, szeretetteljes házasságban élt, míg meg nem halt.

És hogy ezután mi történt? Hát, már nem sok minden, mivel haza kellett jöjjünk. Mi ebből a tanulság? Induljon túrázni barátokkal vagy kollégákkal, a Tiszában biztosan nem fog csalódni. És hogy vízitúrázni jó!

Tisza-túra: vadkempingezés csirkepörkölttel

Divany.hu 2014. július 17., csütörtök 13:19

És még mindig a Tisza-túra, ami hiába tűnik végtelennek, valójában tényleg csak háromnapos volt, így a korábban leölt csirkét is viszonylag frissiben tudtuk elfogyasztani. A videó elején látható jelenet egy soha le nem forgatott, egyéb kereskedelmi tévékben látható, amatőr valóságshow próbál lenni, mert hát, minek szépítsük, mi sem vagyunk (sokkal) jobbak a deákné bizonyos vásznánál.

Utolsó napunkat ennek fényében ismét tiszai evezéssel és sátorbontással/állítással ütöttük el, két résztvevőt kivéve,  akik a szabad ég alatt töltötték az éjszakát, bár ez a videóból nem derül ki. Ahogy az sem (szerencsére), hogy az este végére nem maradt pálinkánk.

És hogy mit ettünk? Valamivel jobbat, mint korábban, egy igazi különlegességet: csirkepörköltszerűséget tarhonyával, de hogy honnan volt tarhonyánk, azt soha nem fogjuk már mi sem megtudni, nemhogy önök. A természet lágy ölén aludni márpedig menő, pláne ha nem túl hideg a Tisza. Jelen esetben az volt, mi mégis jól tudtuk magunkat érezni, nézzék csak:

Távolról sincs vége, olvasson még »

Tisza-túra: a sátorverés is extrémsport

Divany.hu 2014. július 10., csütörtök 15:45

Tudjuk, hogy szinte hihetetlen, de még mindig tudunk érdekességet mutatni a díványos Tisza-túráról, amit ugyan három nap alatt letudtunk, de igen sűrű három nap volt ám. A Tiszán és Túron evezés mellett ételeket és italokat teszteltünk, állatot öltünk, malmot látogattunk, sőt még a sátrat is magunk állítottuk – mert igen, vannak, akiknek ez már majdnem olyan extrémsport, mint a helikopteres síelés.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Evezés a Túron: extremitás a köbön!

Divany.hu 2014. július 6., vasárnap 14:01

Az idő csak úgy repült, már vízitúránk harmadik napját indítottuk a túristvándi kempingben, némi rokkantjógával, rántottával és „ma tuti, egy kortyot sem iszom" felkiáltásokkal, amiket általában a szénsav felpezsdülésének megkönnyebbült hangja kisért. Leosztottuk a hajókat, kamerásokat, sőt még méregdrága mikroportot is kaptunk, majd lecammogtunk a kemping kertjének végébe, ahol a Túr folydogált szinte láthatatlan tempóban.

Rögtön lelőjük a poént: a Túr nem rejtegett nagy meglepetéseket, viszont egy hajót leszámítva elnémított mindenkit a szépsége, ám a felszínén való evezés egy másik fajta (nem birtokolt) technikát igényelt volna. Így aztán ismét eltartott egy darabig, mire teljesítettük a távot, és halál éhesen beestünk a túristvándi vizimalomba. A felvételeken tisztán kivehetően ismét csak cammogtunk, ráadásul a hajót is át kellett küzdeni a fák lombja alatt, meg egy kidőlt fa felett is, úgy, hogy negyedmillió volt mindannyiunk zsebében. Mikroportban mérve, persze. De ha valamiért, hát a Túr miatt tuti érdemes evezni menni, mutatjuk is:

Távolról sincs vége, olvasson még »

Tisza-túra: amikor a vega konzervpacalt eszik

Divany.hu 2014. július 4., péntek 10:28

Nálunk eggyel szerencsésebb túrázók nagy bográcsban főznek maguknak minden földi jót, ámde valakinek a piszkos munkát is el kell végeznie. Így történt, hogy szerkesztőségi kiruccanásunk második napján, rögtön evezés után, vad vággyal estünk neki a már megénekelt sólet melegítésének és közben még arra is szakítottunk időt, hogy megnézzük, milyen gyújtóssal érdemes próbálkozni, ha nem kíván a túrázó társaság a finom pörköltjéhez túl sok rőzsét gyűjteni.

A gyújtósok égtek, a sólet fogyogatott, káposzta meg már rég nem volt, hideg viszont annál inkább –így elvonultunk kempingünk konyhájára tesztelni a húzósabb dolgokat, úgymint pacal és pálinka. A végére azért kiderült, nincs durvább pálinka a pacalnál.

Négy óra alatt 13 kilométert kínlódtunk le a Tiszán

Divany.hu 2014. július 3., csütörtök 09:16

Tisza-túrán járt szerkesztőségünk, ahol meglepő módon nemcsak vagyonokért szereztük be a csirkét vagy egykedvűen teszteltük a sóletet, hanem eveztünk is. Ahogy lepakoltunk, már rohantunk is a Tiszabecsre, ahonnan hiába volt közel, nem lehetett átmenni a túlpartra, mert ott már Ukrajna volt. A kitűzött táv állítólag nem lett volna vállalhatatlan, mindössze huszonnégy kilométert kellett volna leeveznünk, de erre teljesen alkalmatlanak voltunk, hiszen már közeledett a nap a völgyben, és különben is egyre hidegebbre fordult az idő.

Mentségünkre szolgáljon, sokunk életében tényleg először látott kenut, na. Ahhoz képest egész jól boldogultunk, és különben sem hajtott minket a tatár, csak a wannabe vidéki gondolta úgy, hogy ez egy teljesítménytúra lesz. Esze egyedül a mi pink csizmás divatbloggerünknek volt, mert hiába öltözik az ember tetőtől talpig viharruhába, ha aztán átázott cipőben evickél hosszú órákon keresztül.

Óriási mázli, hogy a négy óra alatt közelebb kerülhetett hozzánk (a) Béla, aki nemcsak az evezés csínját-bínját ismerte, hanem a Tiszába ásításról (fulladásról) is elrettentő sztorikat mesélt. És hát így eveztünk mi:

Távolról sincs vége, olvasson még »

Tisza-túra: Így szerezzen saját csirkét vidéken!

Divany.hu 2014. június 28., szombat 16:17

Előfordult, hogy konzervet kóstoltunk kalandos Tisza-túránk során, de azért a három nap alatt rendes ételre is vágytunk – így lett túránk egyik legfontosabb pontja az élelemszerzés, ami (kettő helyett végül) egyetlen darab élő csirke beszerzését és leölé(eté)sét jelentette. A művelethez többen pesties picsogással nem asszisztáltunk, de persze aztán a vízparton töltött éjszakánk alkalmával mindannyian mohón fogyasztottuk el a belőle készült tarhonyás ételt, ami a sólethez képest énekelt.

Szóval addig nem volt különösebb problémánk a feladattal, amíg csak megtekinteni kellett a kisállatokat, a csirke beszerzése is csak pillanatnyi zűrzavart okozott – nem úgy a leölés. Az eseményekből Szőke András-filmrészletet kovácsolt az élet, valahogy így:

Megmutatjuk, hogyan vízitúrázunk mi

Divany.hu 2014. június 28., szombat 14:35

A Dívány multikultis zenésszel kiegészült szerkesztősége nekivágott egy mindössze háromnapos Tisza-túrának, amibe mepróbált mindent belesűríteni, hogy önök tanulhassanak a hibákból. Írtunk már arról, hogy milyen ruhákat vittünk, arról is, mennyire borzalmas volt a sólet, amit ettünk, most viszont megtudhatja, mennyit szerencsétlenkedett hétfős társaságunk, míg végre megtaláltuk a helyünket a festői környezetben.

Nézze meg az ajánlót, aztán kövesse sorozatunkat, ami bemutatja a mindig trendi divatújságírót, a wannabe vidékit, a nagyszájú kritikust, a vega zenészt, a rezignált bloggert és a celebek helyett végre a természetet megörökítő fotóst, amint ráébrednek, csak akkor lehetne jobb a Tiszán túrázás, ha több ideig tartana. Vigyázat, a videó nyomokban elégedettnek tűnő főszerkesztőt is tartalmaz!

A Tisza-túra során egyébként megtudtuk azt is, hogy vidéken az élet sokkal nyugodtabb, mint a nagyvárosban, hogy a régióban minimum egy üveg pálinkával illik várni a betérőket, és hogy a csirkét nem szabad forrázni, mert akkor lejön a bőre. És az is kiderült, hogy aki vitorlázáshoz van szokva, nem képes egyenesen kormányozni egy kenut.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Van 100 ezer forintja? Küldje külföldre táborozni a gyereket!

Sáfár Zsófia 2014. június 26., csütörtök 18:26

Akik emlékeznek még a kalandos kirándulásokra, a tóparti tábortüzek és a számháborúk hangulatára, azok biztosan szeretnék, hogy gyerekük is átélhesse a közösségépítő programokat, mondjuk egy nyári táborban. Külföld az úticél? Elsőként azt érdemes a gyerekekkel tisztázni, hogy tanulmányi kirándulások, sportolási lehetőségek, nyelvtáborok, esetleg csereprogramok érdeklik-e őket, aztán ha ez megvan, már neki is állhat keresni a lehetőségek között. Hogy megkönnyítsük a dolgát, összeszedtünk hat külföldi tábort, és bár egyik sem hiperolcsó, még mindig a kedvezőbb kategóriába tartoznak. És életre szóló élményt nyújtanak.

Távolról sincs vége, olvasson még »

A gazdag gyerek okosodik, a szegény lemarad nyáron

pp 2014. június 25., szerda 14:51

Kutatások bebizonyították, hogy míg a jó családból származó gyerekek okosodnak, fejlődnek a nyári vakáció idején, addig a hátrányosabb helyzetű gyerekekre épp ennek az ellenkezője igaz. A legrosszabb helyzetben élő gyerekek olvasási, szövegértési képességei csak romlanak nyáron, tovább növelve a lemaradásukat az átlagtól.

A gyerekvédelmi szakmában dolgozók – hivatásosok, önkéntesek egyaránt – ezért nagyon fontosnak tartják, hogy a legszegényebb gyerekek is minél több olyan programon vehessenek részt, ahol az idejüket hasznosan töltik el, eközben élményeket szereznek, és a későbbi sikeres élethez fontos képességeik – pl: bizalom – is fejlődhetnek.

ageofhope tabor6
Fotó: Age of Hope alapítvány

Ennek fényében meglepő, hogy a szegény gyerekek nyaraltatásával foglalkozó alapítvány egyik pályázatát azzal az indokkal utasították el, hogy csak cigánygyerek van a csapatban, ez pedig szegregáció, így nem kaphatnak támogatást. Holott azon a környéken, ahonnan a gyerekek érkeztek volna, nemigen lakik más, és az alapítvány külböző táboraiban összesen nagyjából ugyannyi cigány és nem cigány kisgyerek fordul meg.

Seress Virág gyermekvédelemben dolgozó pszichológussal és Tóth Ákossal, az Age Of Hope Alapítvány vezetőjével beszélgetünk szegregációról, pályázatokról, nyaralásról.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Konzerv májasok tesztje: olcsón is kap nosztalgiát

Divany.hu 2014. június 24., kedd 13:25

Ahogy azt már egy korábbi cikkünkben említettük, a konzervek kihagyhatatlan kellékei egy sátorozásnak, kirándulásnak, egy túra során ugyanis ez a legegyszerűbben elfogyasztható étel. Nemrég vízitúrán jártunk, ahová a sóletek mellett konzerv májasokat is vittünk magunkkal, majd egy részüket visszahoztuk a szerkesztőségbe, hogy kulturált körülmények között vizsgálhassuk meg őket. Öt tesztelő vett részt a kóstolásban, a legjobb akár huszonöt pontot is kaphatott volna. De nem kapott.

De még mielőtt nekiugranánk az értékelésnek: tudták, hogy rövid felmérésünk alapján a Szegedi Paprika Zrt. uralja a piacot? És, hogy a májpástétom és a májkrém nem ugyanaz, még akkor sem, ha ugyanott foglalnak helyet a hipermarketek polcain?

Távolról sincs vége, olvasson még »

Klasszikus fasírt és társai kirándulásokra

Katucikonyha 2014. június 23., hétfő 14:11

Ha arról van szó, hogy valamit csomagolni kell a gyereknek/családnak az utazásra, sokunknak egyből a fasírtfélék ugranak be. Egy nap utazást kibír, könnyen és maszatolás nélkül ehető akár útközben is, nem utolsósorban pedig mindenki szereti.

Az egyik legjobb kirándulós kaja, előre elkészíthető, mehet két szelet kenyér közé, de néhány paprikával és paradicsommal is nagyon finom. Az apró golyócskák egy szemvillanás alatt el szoktak fogyni, az egyben sütött viszont kevésbé macerás, és szendvicsnek talán alkalmasabb. A sajt elhagyható, de én az egyben sütöttbe mindenképp tennék, csuda jó, ahogy belesül a masszába és rápirul a tetejére.

Golyóformában és egyben sütve is
Fotó: Katuci
Távolról sincs vége, olvasson még »

Csak ennyit várnak el kötelezően egy tábortól

Edicsek 2014. június 22., vasárnap 10:34

Hosszú, gyötrelmes keresgélés után végre kiválasztották a gyereknek a legmegfelelőbb tábort, és még bele is fér a költségvetésbe – na de honnan tudhatja, hogy a kölöknek tényleg jó helye lesz, normális helyen alszik-e vagy csak tud-e majd fürdeni? Mint mindennek, a táboroztatásnak is van szabályrendszere, megnéztük, miket rögzítenek benne. Már most szólunk, ettől nem lesz sokkal nyugodtabb.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Gyorsan fogyó sós aprósütik utazáshoz

Piszke 2014. június 21., szombat 16:43

Nyár van, utazunk, csomagolunk, és a biztonság kedvéért kajával is készülünk. A népmesei hamuba sült pogácsából kiindulva jöhetnek ilyenkor a különféle sós aprósütemények, pogácsától az apróperecen át a kiskiflikig. Mutatjuk.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Mit pakoljon a kezdő, ha vízitúrázni megy?

km 2014. június 20., péntek 14:33

Aki sosem járt még vízitúrán, nagy gondban van a pakolásnál, ha egyszer mégis sátorozni indul a Tisza mellé: mégis mit szokás ilyenkor felvenni? Vízhatlan vagy könnyen száradó cuccokat kell pakolni? Vajon kell kétszer annyi zokni, ahány nap? Elég egy bikini három napra vagy kell kettő? Az időzítés se segített rajtunk, az időjárás-előrejelzés szerint ugyanis 5 és 30 fok között bármennyi lehetett, illetve esőre is kellett számítani. A csapadékot végül megúsztuk, de éjjel tényleg nem volt több 5 foknál, napközben pedig többször a hőguta kerülgetett bennünket.

Megmutatjuk, milyen ruhákat pakoltunk a háromnapos vízitúrára, és azt is elmondjuk, mi volt ezek közül teljesen felesleges – a sátorozás egyéb kihagyhatatlan tartozékairól pedig ide kattintva olvashat.

Távolról sincs vége, olvasson még »

A legjobb dunántúli ökocélpontok az országban

etelka 2014. június 19., csütörtök 18:52

Az elmúlt években egyre többet hallani az ökoturizmusról, de sokaknak nem teljesen egyértelmű, hogy mit is takar a fogalom. Hippiként táborozást? Esőerdőmentést? Esetleg teljes bioságot a nyaralás alatt is? Akár mindhárom belefér a kategóriába. A megboldogult Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium korábban így fogalmazott: „Az ökoturizmus egyúttal egy szemléletet is jelent, amely a turizmus valamennyi formájának fenntarthatóvá tételét célozza, hogy a turizmus járuljon hozzá az ökoszisztéma megőrzéséhez, vagy helyreállításához, és ne járjon negatív hatásokkal a természeti és kulturális erőforrásokra.”

Az ökoturizmus tehát alapvetően a természetbe irányuló turizmus, amely segít megőrizni a helyi értékeket, megpróbálja csökkenteni a turizmussal járó negatív hatásokat, és edukációs szerepet is betölt. Az egyre trendibb pihenésformára nemzeti fejlesztési stratégiát is kidolgoztak, országszerte gyarapodik az ökoturisztikai célpontok száma.

13+1 dolog, amit rakjon el, ha sátorozni megy

Becca 2014. június 18., szerda 12:45

Még sohasem volt sátorral táborozni, nyaralni, és fogalma sincs, hogyan induljon útnak? Nem baj, segítünk. Összegyűjtöttük azokat a legfontosabb dolgokat, amikre biztosan szüksége lesz egy kempingezés során – akár egyedül kel útra, akár családostul. Persze, a sátorozás történhet normád körülmények között is, de sokkal élvezetesebb, ha kényelemben, biztonságban érezheti magát, és ki tud kapcsolódni. Ehhez pedig az kell, hogy minden meglegyen, ami ezt biztosítja, és ne kelljen semmi miatt sem aggódnia. Szóval, ha egy békés táborozást tervez, a következőket semmiképpen se hagyja otthon, ha meg notórius aggódó, és szeret szenvedni, akkor inkább el se olvassa az alábbi listát.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Hasznos tábort keres a gyereknek? Megtalálta.

Becca 2014. június 17., kedd 12:32

Sem gyerekem, sem táborozási tapasztalatom nincs, de azt azért még így is sejtettem, hogy pár ezer forintnál garantáltan többe kerül egy egyhetes táboroztatás. Ám azt, amit az ismerős szülők meséltek, álmomban sem gondoltam volna: vagyis, hogy egy szimpla hétnapos táborért simán leakasztanak 40-50 ezer forintot is. Igyekeztem hát olyan  keresni, amikben tényleg lekötik a gyereket értelmes programokkal, jó a szállás, az étel, egyszóval, amire érdemes egy rakás pénzt kiadni. Mert ugye, ha már perkál a szülő, legalább olyanért fizessen, ami tényleg hasznos a gyereknek, és nem mellékesen, ahol jól is érezheti magát. Íme a lista azokról a táborokról, amik a szokványos elfoglaltság mellett valami újat is nyútjanak.

shutterstock 136184756
Távolról sincs vége, olvasson még »

Sóletteszt: a poloskás korianderestől az ehetőig

etelka 2014. június 16., hétfő 14:49

Ezúttal rendhagyó módon külső helyszínen teszteltünk, pontosan 250 kilométernyire Budapesttől, a Túr partján. Amikor nem eveztünk, akkor konzerveket kóstoltunk, mert hát egy túra során az a legkönnyebben elérhető étel. Elsőként sóleteket ettünk végig, hét különbözőt.  A konzerveket bográcsban melegítettük fel, miután eltüntettük róluk az azonosításra alkalmas jelöléseket, és mindegyiket megszámoztuk. Tesztelőink között volt 22 éve vegetáriánus, az olasz konyhán szocializálódott gourmet, és sóletet viszonylag gyakran készítő is.

Volt olyan konzerv, amely sertéshússal készült – ami, ugye, önmagában is ellentmondás, mivel a sólet hagyományos zsidó étel, ők pedig nincsenek jóban a sertésekkel –, akadt közöttük marhahúsos és csípőskolbászos verzió is. Fűszeres Eszter (akit autentikusnak tekintünk sólet témában) sok hússal készíti a sóletet, nála a marhaszegy mellett kerül bele libacomb, velős csont, de van, aki libanyak és tojás nélkül nem tudja elképzelni a sóletet. Mondjuk én.

Sajnos a konzervek nem emelkedtek ilyen gasztronómiai magasságokba, pedig ebben a tartósítási módszerben pont az a jó, hogy adalékanyagok és tartósítószerek nélkül szinte bármi hosszú életűvé válhat hőkezeléssel – így elméletileg akár egy Michelin-csillagos étterem főztje is landolhatna a dobozban.

Mi ilyen csodára nem voltunk felkészülve, de arra sem, ami következett. Hat bátor jelentkező, egy evezéssel telt nap végén, éhesen, fáradtan és megviselten vetette magát rá a sóletekre. 5 pont volt az adható maximum, mínusz pontot nem fogadtunk el. A maximálisan elérhető pontszám 30 volt, ezt azonban senki nem tudta megszerezni.

Távolról sincs vége, olvasson még »

A legolcsóbb nyaralás: táborok felnőtteknek

etelka 2014. június 15., vasárnap 09:13

Azt gondolta, csak a gyerekek mehetnek nyári táborokba? Akkor nagyot tévededett. Szerencsére nemcsak mi, hanem a szolgálatók is felismerték, hogy néha egy hét akív kimozdulás jót tesz az embernek. A felnőtt táborok tematikusak, a nagyszámú ezoterikus elvonulás mellett találhatunk sporttáborokat, de kézműves, böjti és elvonulós is létezik.

Egyre több helyen van mód a gyerekünkkel együtt táborozni, aminek megvan az előnye, meg persze a hátránya is – mindenesetre elég menő dolog a gyerekkel együtt tanulni vitorlázni vagy lovagolni. Mert, ugye, nem baj, ha van közös élmény, és este elmesélhetik egymásnak, milyen izgalmak történtek. Ráadásul a kisebbek így nem szenvednek apa vagy anya hiányától.

Ha pedig onnan nézzük, hogy akár már 40 ezer forintért is kap egy heti szállást, kaját és az érdeklődésével egybevágó programokat – hát, akkor ennél olcsóbb nyaralást nehéz találni.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Nasik táborozáshoz: durván csokis keksz és társai

Ötvös Zsuzsanna 2014. június 14., szombat 09:54

Az egyik legegyszerűbb édes nassolnivaló, amit a táborozni induló gyerekeknek csomagolhatunk. A keksz gyorsan megvan, egyszerű elkészíteni, és hosszabb ideig eláll, még melegebb időben is.

Amivel pedig biztosan nem lehet melléfogni, az a csoki csokival kombó – a durván csokis keksz biztosan gyorsan elfogy majd a pakkból! Az egészségesebb vonalon mozgóknak pedig házilag készült zabfalatokat mutatunk.

Csokiskeksz4
Fotó: Ötvös Zsuzsanna
Távolról sincs vége, olvasson még »

Idén a kalandtábor a sláger

Dívány 2014. június 13., péntek 09:49

Bár még csak most kezdődik az igazi nyár, már most lehet tudni, hogy mik az idei tábortrendek. A Taborfigyelo.hu 400 táborozó és szüleik bevonásával mérte fel, hogy mik a 2014-es év slágerei, hol táboroznak a gyerekek, valamint mennyit költenek a szülők gyerekenként egy táborra. A portál szerint a későn ébredők sem csúsztak le az idei szezonról.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Ezt küldje a gyerekkel az egyhetes táborba

Koncz Andrea 2014. június 5., csütörtök 09:13

Lassan vége a sulinak, ami gyakorlatilag ez egyet jelent a nyári, táborozós időszak kezdetével. Ide pedig, különösen, ha ottalvós táborba küldi a gyereket, egy rakás holmi kell – na de valójában miből mennyit pakoljunk, hogy elég legyen? Összeszedtük, mit érdekemes elküldeni.

A mit csomagoljunk kérdését azonban rögtön megelőzi a mibe csomagoljunk kérdés. Ehhez hasznos előre tájékozódni, mennyit kell majd cipelniük a saját cuccukat, és milyen terepviszonyok közepette. Minden normális tábor szervezője rutinos már ebben a kérdésben, a tanácsukat érdemes megfogadni.

shutterstock 146708702
Fotó: Shutterstock

A gurulós bőrönd a legkényelmesebb megoldás, ha nem túl sokat kell a pakkal mászkálni, és azt is főként civilizált viszonyok között. A bőröndös felállás előnye az is, hogy amellett a gyerek még kényelmesen vihet magával egy kishátit is, amibe pakolhatja a szükségeseket, ha napon belüli programra mennek.Ha lehet választani, a 4 kerekű bőrönd mindig könnyebben gurítható, mint a 2 kerekű.

Ha viszont erdőben, mezőn, földúton, netán hegynek föl kell elérni a szállást, akkor marad a túrahátizsák. Egy heti cuccukat túrazsákban viszont csak a nagyobbak bírják el, ezt a felállást 12-13 éves kor alatt csak egészen kivételesen erős, teherbíró, stramm gyerekek esetében fontolnám meg.

A bőröndre, hátizsákra érdemes valamilyen formában monogrammot tenni.

Blogok, amiket olvasunk

STÍLER 13 dolog, amire jó még a hullámcsat

Nem is gondolnád, mennyi mindenre jó még ez a kis hullámos fémdarab. Tuti tippet hullámcsatra, a frizuránkon túl.

HATÁTÁTKELŐ Milyennek látom Amerikát egy év után?

Panni egy év után reflektál saját első benyomásaira, így kiderül, tényleg mindenki barátságos, de a barátot itt nagyon nehezen adják, a környezettudatosság nem erősségük, viszont a stressz sokkal kevesebb.

FILMVILÁG 2017 legpocsékabb filmjei - eddig

Melyek voltak 2017 első felének legjobb filmjei? Összeültünk hárman, és megbeszéltük. Voltak átfedések a listáinkban, de nem annyi, amennyire számítottunk, sőt néhány filmmel kapcsolatban véresen komoly vita alakult ki. Podcast.