ŐSZ 2013

A fejhallgató az idei szezon legmenőbb kiegészítője

2013. szeptember 27., péntek 11:17

Sokkal jobban szól, kényelmesebb, ráadásul jobban is néz ki, mint egy egyszerű fülhallgató. Manapság hál' Istennek egyre többen ruháznak be fejhallgatóra, minthogy havonta, jobb esetben háromhavonta új fülhallgatót vegyenek. Három fejhallgatót teszteltünk hogy rájöjjünk, melyik szól a legjobban és melyikhez lehet a legkönnyebben felöltözni: vajon a Beats by Dr. Dre, a Sennheiser MOMENTUM On Ear, vagy az Urbanears Plattanja viszi a pálmát?

Beats by Dr. Dre / solo

Ár: 85 ezer forint

Értékelés: 10/8

Dr. Dre Eminem utáni legnagyobb biznisze kétségkívül a stúdióhangzást ígérő Beats fejhallgató-generáció. Azt állítani, hogy pontosan úgy hallhatjuk az zenét, ahogy azt megalkotója a stúdióban, elég merész, Dr. Dre viszont nevével is garantálja. A Beats-mánia Amerikából indult, méghozzá úgy, hogy minden celebnek kikiáltott élsportoló, énekes, rapper és színész nyakába aggattak egyet, a pontos listát elég szépen összefoglalja ez a videó. Személy szerint utálom, ha valamit ilyen erőszakos kampánnyal sulykolnak a fejembe, tesztelni éppen ezért elég magas elvárásokkal teszteltem az állítólag legjobb hangzással bíró fejhallgatót.

A dobozt kibontva kemény borítású, cipzáros matt fekete tokban találjuk a fejest két kábel (iPhone és audio kábelek), kézikönyv és egy piros törlőkendő társaságában. A fejhallgató mindenképpen helytakarékos, hiszen eredeti mérethez képest fele akkorára lehet összecsukni, ami tényleg praktikus ötlet volt a gyártóktól. A Beats váza bár műanyag hatását kelti, mégsem abból készül: fegyveralumínium vázból, fényesre polírozott fekete burkolattal dobják piacra, fülkagylóit párnázott bőrrel vonják be, ami a kényelmes viseleten kívül a zajszűrést is garantálja, melegebb időben viszont veszélyes is, hiszen könnyen alá lehet izzadni. Mindegyik fejeshez piros zsinór jár, ami bizony nem minden színárnyalathoz passzol, így optimálisabb lett volna színekhez külön-külön passzoló zsinórokkal előállni.

A fejeseket a szivárvány szinte összes árnyalatában be lehet szerezni: sötétkék, lila, bíbor, méregzöld, fekete és fehér - csak hogy megemlítsünk párat a kínálatból. Öltözködni azért nem túl egyszerű hozzá, hiszen a fejes kialakítása elég sportos és bumszli, így inkább a laza hétköznapi szettekhez ajánlott, azokkal viszont tényleg jól passzol. Érdemes inkább egy alapszínt, mondjuk feketét vagy fehéret választani, ezeket sokkal egyszerűbben lehet párosítani fekete bőrdzsekihez vagy farmerhez. Ha viszont főként kiegészítőként használná, válasszon egy feltűnő színt, ami nem csak ruháihoz, hanem az arcához is passzol.  


Tipp:
Mivel a fejhallgatók elég drágák, igyekezzen hosszútávon gondolkodni. Attól, hogy most nagyon bejön önnek a neon pink, két év múlva lehet, rá se bír majd nézni. Elsősorban hangzás alapján válasszon fejhallgatót, aztán jöjjön a kinézet.

A Beats inkább a laza, bőrkabátos - bakancsos - tornacipős szettekhez illik.
A Beats inkább a laza, bőrkabátos - bakancsos - tornacipős szettekhez illik.
Fotó: Polyvore / www.polyvore.com

A fejhallgató érdekessége, hogy ha a kábelt az egyik kagylóhoz csatlakoztatjuk, a másik automatikusan kimeneti módba kapcsol, így másokkal is megoszthatjuk, amit épp hallgatunk.
A
mikrofonnal és zeneszámvezérlővel ellátott vezeték direkt vastagabb és puhább az átlagnál, így sokkal könnyebb kibogozni, ha esetleg összetekeredik. Hosszú hajnál viszont nem túl praktikus, főleg, hogy maga a fejhallgató is csukható: többször is azon kaptam magam, hogy nem egy hajszálam ottmarad a levételnél.  

Hangzás terén azért tényleg odatesz a Beats, hiszen eleve stúdiókban vagy klubokban való erős igénybevételre tervezték: a mély hangokat jól kiadja az erős basszustartomány, így filmeknél még a háttérzajok is erősen érvényesülnek. Messze a hip-hop, rap és pop dalok, vagyis a megalkotó, Dr. Dre ízlésvilága szól a legjobban a fejesen , a basszus néha már túlságosan is mélynek mondható, ezért telefonálni elég érdekes vele.

Sennheiser - MOMENTUM On Ear

Ár: 59 ezer forint

Értékelés: 10/9

Első ránézésre nem is fejhallgatónak, sokkal inkább kiegészítőnek tűnik a német márka legújabb designer fejese. Akinek ismerős a Sennheiser az tudja, hogy a főként hangtechnikai eszközeiről ismert brand világéletében a minőségi hangzást helyezte előtérbe a kinézettel szemben. Azt viszont mostanra nekik is be kellett látniuk, hogy mivel a design egyre fontosabb tényező a piacon, elő kell rukkolniuk valami látványossal és minőségivel is egyszerre. Éppen ezért megalkották az első, divat terén is igazán up to date fejhallgatójukat, a MOMENTUM On Eart.

Letisztult és menő a dizájnja a MOMENTUM On Earnek, de a hangzás sem utolsó.
Letisztult és menő a dizájnja a MOMENTUM On Earnek, de a hangzás sem utolsó.
Fotó: Dívány.hu

Már a csomagolás is a németek precizitásáról árulkodik: keményített fedelű, cipzáros tokban, azon belül pedig külön pamutzsákban találjuk az esetünkben rózsaszínben tesztelt fejhallgatót. A tokok hasznosak, hiszen így garantáltan sérülésmentesen lehet majd tárolni a nem éppen olcsó fejest, amihez alapból két kábel is jár: egy audio és egy, speciálisan az iPhone-okhoz kifejlesztett, távvezérlő headset, így ha valamelyik megtörne, nem kell kínlódni a pótlásával. A kábeleket külön, csak a fejhallgató egyik kagylójához kell csatlakoztatni ami előnyös, hiszen nem lóg az auránkba a teljes kábel, illetve meghibásodás esetén sem kell a teljes berendezést cserélni.

A fejesek dizájnját abszolút az aktuális trendekhez igazodva alkották meg a tervezők: a 2013-as kollekciót letisztult színek, a zöld, kék, rózsa és csontszín teszik ki, az utóbbi hetekben még feketével,
tűzpirossal és sötétbarnával is megtoldották a kínálatot. Maga a fejhallgató is elég kicsi, nem kelt bumszli, eszkimó jelleget viselőjének. Mivel a színeket metál-ezüsttel ötvözték, ezért gyakorlatilag mindenhez mennek, sportosabb, bőrdzsekis, de akár csinosabb összeállításhoz is bátran fel lehet venni. Érdekesség, hogy a MOMENTUM On Ear kampányban azzal a KELE Clothinggal kollaborált a német márka, amit nemrégiben maga a Vogue Italia titulált az egyik legíégeretesebb magyar tehetségnek.

A Sennheiser a nőies szetteknél is megállja a helyét, nem kell miatta átvariálnia a ruhatárát.
A Sennheiser a nőies szetteknél is megállja a helyét, nem kell miatta átvariálnia a ruhatárát.
Fotó: Polyvore / www.polyvore.com

Egy majdnem hatvanezer forintos befektetésnél az ember elvárja, hogy ne csak külsőleg, hanem szerkezetileg és hangzásilag is a topon legyen egy fejhallgató. A MOMENTUM On Ear fülpárnáit azzal az Alcantara-textillel vonták be, amit általában Porschék és Maseratik üléshuzataként használnak, tapintásra kifejezetten puha érzetet kelt. Az viszont furcsa, hogy az átlagosnál kisebb kagylók már-már túlságosan erősen illeszkednek a fülünkre, ami olyan szempontból jó, hogy a külvilág zajából tényleg semmit sem érzékelünk, huzamosabb hallgatás után viszont könnyen elzsibbadhat a fülünk.

A fejest gyakorlatilag darabjaira szedve lehet tisztítani: a lehúzható fülpárnákat mosógépben 30 fokon kell mosni, a fejpánt kárpit bevonata pedig nedves kendővel tisztítható. A Sennheisert azoknak ajánljuk, akik egy külsőre letisztult, mégis mutatós, hangzásilag erős fejhallgatót keresnek, referenciákat még itt is lehet olvasgatni róla.

A strapabíró fejhallgató többek között ezt is kibírja.
A strapabíró fejhallgató többek között ezt is kibírja.
Fotó: Dívány.hu


A december végéig tartó kampányidőszak alatt a gyártó 5 év garanciát biztosít a termékre, amit megtalálhat bármely Extreme Digital illetve Apple Premium Resellernél, de nagyobb Media Marktokban is beszerezhető.

Urbanears -  Plattan

Ár: 17990 forint

Értékelés: 10/7

A teszt harmadik, egyben utolsó alanya az Urbanears - Plattan fantázianévre keresztelt fejhallgatója. A teljesen letisztult, egyelőre öt különböző színben beszerezhető fejesben (kék, szürke, fehér, fekete, piros) külön szimpatikus, hogy nem tűzdelték tele márkajelzéssel, így első ránézésre talán meg sem állapítható, melyik brand birtokolja. A Plattant ügyesen kísérletezte ki az Urbanears, hiszen nem csak a zenében, de a divatban is érdekelt hallgatóközönséget célozza meg. A megfizethető árkategória és az egyszerű, mégis trendi kivitelezés sokak számára az ideális fejhallgatóval egyenlő, amit az Urbanears még jó hangzással is megkoronázott.

Alapszínek közül válogathat a vásárló.
Alapszínek közül válogathat a vásárló.
Fotó: Urbanears / www.urbanears.com

A három fejes közül kétségkívül az Urbanearst lehet a legkönnyebben beilleszteni a ruhatárunkba: mivel semmi csicsa és fém felület nem borítja, ezért gyakorlatilag bármihez felvehetjük, ami a fejhallgató színéhez passzol. A gyártó gyakorlatilag csak olyan alapszíneket dobott a piacra, amik öt év múlva is garantáltan divatban lesznek, úgyhogy akár szürkét, akár feketét választ, nem fog mellélőni. Sapkára húzva is nyugodtan felteheti, így legalább fülmelegítőként is jó használatot tesz.

A fejhallgatót egyébként hasonló dobozban kínálják, mint a Sennheisert vagy a Beats-et, védőtok mégsem jár hozzá. Praktikus viszont, hogy tenyérnagyságúra össze lehet hajtogatni, így könnyen hordozható. A kagylókat kívülről gumírozott felülettel borították, úgyhogy a tok nélküli karcolódásért sem kell aggódni. Magát a fejpántot széles textilszövetből szabták ki, ami teljesen kényelmes, és még a hosszú hajat sem húzza. Magába a vezetékbe külön mikrofonos headsetet is építettek, telefonálni kifejezetten jó rajta, bár az igaz, hogy a párnák elsőre nem a legkényelmesebbek: sokat bajlódtam hajlítgatással és nyújtással, hogy kényelmesen terüljön el a fülkagylómon.

Az Urbanearshez annyira könnyű felöltözni, hogy elérte a kiegészítő státuszt.
Az Urbanearshez annyira könnyű felöltözni, hogy elérte a kiegészítő státuszt.
Fotó: Polyvore / www.polyvore.com

Hangzásilag más nem lehet rá mondani, mint hogy rendben van: nem fogunk olyan morajló basszushullámokkal találkozni, mint a Beats vagy a MOMENTUM On Ear esetében, de ez egy 18 ezer forintos fejhallgató esetében nem is várható el. Az Urbanears igazából egy egyszerű, jól kinéző, közben jól is szóló fejes, ami kielégíti a zenéhez csak hobbi szinten állók igényeit. A fejhallgatót a T-mobilnál, nagyobb Media Marktokban, illetve az Extreme Digitálnál is be lehet szerezni.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta