Az Atlanti-óceán közepén borultak fel a magyar hajósok – interjú Havasi Gergővel

magyar hajó egyenruha
Olvasási idő kb. 15 perc

Havasi Gergő és Szabó Norbert egy új magyar világrekord reményében vágott neki a több mint 5 ezer kilométeres evezésnek, ám expedíciójuk egyetlen éjszaka alatt rémálommá vált. Egy hatalmas hullám felborította hajójukat, életveszélyes helyzetbe sodorva őket a végtelen vízen. Havasi Gergő, a Magyar Honvédség sportszázadának katonája a Díványnak mesélte el lélegzetelállító történetüket.

A magyar hajós mélyen aludt, amikor a fejénél lévő kabinajtón át hirtelen bezúduló hideg víz villámként rázta fel álmából. Szemei felpattantak, és minden érzékszerve azonnal kiélesedett. Rögtön tudta, hogy baj van, a hajót ugyanis úgy dobálta a tenger, mint vihar a levelet. A következő másodpercben egy nagyobb hullámra siklottak, amely keresztbe fordította, majd azonnal fel is borította őket. A kabinban teljes sötétség uralkodott, miközben a víz egyre emelkedett.

Hajszálon múlt a magyar hajósok tragédiája

Lélegzett, érzett, minden bőrfelületével észlelte a hideget, minden apró neszt hallott, a víz lötyögését, a hajótest recsegését. A sós víz íze most nem émelyítő volt, hanem az életösztön, a félelem és az adrenalin keveréke. Tapogatózott, próbált mentőmellényt vagy bármilyen fényforrást találni, de hiába. Ekkor tudatosult benne, hogy

meg kell tennie azt, amiről remélte, hogy soha nem lesz szükség: ki kell nyitnia a kabinajtót a víz alatt, és a sötétségben felúsznia a felszínre, bízva abban, hogy nem sodródik el a hajótól.

Egy mély levegővétel után megfogta a két nyitófület, határozott mozdulattal elfordította őket, és a beömlő víz nyomásának ellenszegülve kipréselte magát az ajtón, majd a felszín felé tört. Elkapott egy kötelet, és minden erejét összeszedve felmászott a tótágast álló hajóra.

A festésre váró hajótest még Magyarországon
A festésre váró hajótest még MagyarországonHavasi Gergő

Odafönn végre rátalált társára, akivel többszöri próbálkozás után, nagy nehézségek árán sikerült visszafordítaniuk a félig elmerült hajótestet. Azonnal megkezdték az irányban tartást, a kabinból a víz kipumpálását és egy rögtönzött viharhorgonnyal a sodródás lassítását. Hat órán át küzdöttek, ami szinte félórának sem tűnt. A helyzet többször is teljesen kilátástalanná vált. Félt, de tudta, hogy az egyetlen esélye az, ha cselekszik. A mozdulatai ösztönösek voltak, de közben minden pillanatban tudatosan jelen volt. A gondolat, hogy itt és most akár meg is halhatnak, letaglózta.

A szeretteire gondolt. Arra, hogy újra látni szeretné őket. De a legnehezebb pillanat az volt, amikor leadták a veszélyjelzést, amelyről tudták, hogy az ilyen helyzetek esetére általuk megjelölt hozzátartozók is értesítést kapnak.

Ez volt az első pillanat, amikor elgyengült, és könnyekben tört ki. Otthon csak annyit láthattak, hogy vészhelyzet van az óceán közepén, 2180 kilométerre a szárazföldtől.

Még mindig az események hatása alatt van

Amikor Havasi Gergő mesélni kezdett, lerítt róla, hogy még mindig az elszenvedett sokk hatása alatt áll. A szavai néha elcsuklottak, hosszabb szüneteket tartott, mintha még mindig a viharban lenne, és próbálná összerakni a történteket. A keze kissé remegve mutatta, hogyan állt a hajó, az ujjai ösztönösen kapaszkodó mozdulatokat tettek, mintha még mindig egy kötélbe kellene fogódzkodnia a túléléshez. A tekintete a távolba révedt, ahogy újra átélte azokat a gyötrelmes órákat. Időnként megrázta a fejét, mintha el akarná hessegetni a kínzó emlékképeket: a történet láthatóan még mindig fogva tartotta. Jobbnak láttam nem is a baleset körülményeivel kezdeni, hanem visszakanyarodni a kezdetekhez.

Miért vágtál neki ennek a veszélyes útnak?

Már gyerekként is kalandvágyó, nagyon eleven, aktív srác voltam. Nem volt konkrétan a fejemben, hogy én át szeretném átevezni az óceánt, de tudtam, hogy szeretnék ebben az egyszeri és megismételhetetlen életemben valami olyat csinálni, ami különleges, ami magában hordozza azt a végtelen lelkesedést és energiát, ami meghatároz. Ez a lelkesedés akkor sem hagy alább, ha negatívan közelítenek meg, vagy esetleg csalódás ér. Bizonyítani szeretném, hogy az, amit érzek, az ott van bennem. Hiszem, hogy okkal kapom a belső megerősítést, és ezt át akarom adni. 20 éve kajakozom, életem a sport.

De miért pont a tenger?

Az egyik kajakos ismerősöm keresett meg azzal az ötlettel, hogy evezzük át az Atlanti-óceánt. Rögtön beleegyeztem a felkérésbe, és ezzel be is zárult a kör. Ebben minden benne van: sport, kitartás, bátorság, motiváció a magam és mások részére, az élet értelmén való töprengés, hit, szeretet, emberi kapcsolatok, közösségépítés, összefogás, célkitűzés, barátok és a család, meg a hazaszeretet. Mert Magyarországot képviselhetem. Úgy gondoltam, ha ez sikerül, akkor megvalósulhat az, aminek érzem magam: egy férfi, aki arra világít rá, mennyi mindenért adhatunk hálát, milyen rengeteg örömben osztozhatunk. Aki elmegy, és felfedezi a világnak és saját testének-lelkének távoli elérhetetlen részeit. Kicsit mesehőskarakter, de én színesben látom a világot. 

Saját kezű munkák a hajón
Saját kezű munkák a hajónHavasi Gergő

Hogyan lehet egy ekkora kalandra felkészülni?

Volt benne sok izgalmas, várakozással teli pillanat, és persze voltak napok, mikor úgy éreztem, citromba haraptam. Nehéz volt egyedül felépíteni a projektet. Az „egyedül” alatt a fizikai részét értem, hiszen a támogatók nélkül és sok-sok ember segítsége és munkája nélkül nem tudtam volna elindulni erre az expedícióra, vagy legalább háromszor ennyi idő alatt hoztam volna össze. Rengeteg szervezés, rengeteg utazás, belföldön is külföldön is.

Kellett valami előzetes tudás?

Nem végeztem hajós iskolát. Nehéz volt az információt megszereznem és mások tapasztalataira támaszkodnom, ami hol támogató és segítő szándékkal érkezett, hol pedig engem rivális szerepbe helyezve akadályoztatással és lebecsüléssel állított szembe. Kihívás volt a rendszeres edzések és versenyfelkészülés, egyetemi előadások és mindennapi munkavégzés mellett prezentációt összerakni, eszközöket beszerezni, a hajót építeni: csak a vázát kaptuk készen, de rengeteg plusz munka volt vele, hogy használatra alkalmas legyen. Az utazást és a szállítást szervezni, támogatókat találni, leülni cégvezetőkkel szembe, és arra kérni őket, hogy bízzanak bennem, hogy lássák és érezzék: minden akadály csupán egy megoldandó feladat számomra, és én soha nem adom fel. 

Mi volt a legnehezebb?

Azok szemébe nézni, akik nem hittek bennem és abban, hogy ez egy megvalósítható dolog, és közben nehéz volt azok szemébe is belenéznem és próbálni megerősíteni őket, akik féltettek, és csak remélték, hogy ez egy megvalósítható dolog lesz. És emellett én sem vagyok fából,

bennem is bujkált rengeteg kérdés és félelem, de a hitem vitt előre.

A 40 naposra tervezett expedíció ellátmánya
A 40 naposra tervezett expedíció ellátmányaHavasi Gergő

Mikor túl voltatok a szervezésen, mi várt még rátok?

Eredetileg tavaly november végére terveztük az indulást. Egészen az indulás pillanatáig voltak bizonytalanságok. Még az utolsó napokban is napelemeket szereltünk, a belső műszerek villanyszerelése zajlott, az életmentő eszközök beszerzése volt a napi feladat, és a határidők miatt is aggódtunk, hiszen például a PLB (személyi vészjeladó) 4 hét alatt érkezett meg Magyarországra. A Starlink műholdas vevőegység szintén hetek múlva érkezett volna meg, a forgalmazó cégtől pedig hetekig nem kaptunk választ, így Panamából kellett hozni egyet. Rengeteg felszerelés és az élelmiszerek beszerzése majd bepakolása húzódott el hosszan. Nagyon hálás vagyok a Magyar Honvédségnek, hiszen nélkülük nem tudtuk volna az eszközöket időben beszerezni. Sokat köszönhetek a hivatásomnak és az elöljáróimnak, büszke vagyok, hogy egy ilyen összetartó közösség tagja lehetek.

Végül hogy hidaltátok át a késedelmet?

Az utolsó pillanatban egy másik autót kellett keresnünk, amivel ki tudjuk vontatni tréleren a hajót Spanyolországba, hogy ott kompra szálljunk vele, és elérjük az expedíció startkövét, Tenerifét. Ez nagyon nagy érvágás volt az utazás tekintetében. Autót nem volt könnyű találni, és emiatt lemaradtunk a kompjegyekről, mivel azokat csak az autó rendszámára és az utasok konkrét adataira lehet megvásárolni. Ezért csak egy hónappal később tudtunk kiutazni. De mindig a jó helyen és a jó időben érkezik a segítség, ekkor az Olajshop karolt fel minket: biztosította az autót, és támogatta a kiutazásunkat, sőt, az autó és az utánfutó hazaszállítását is ők intézték, hiszen mi akkor már az óceánon eveztünk. December 28-án tudtunk végül elindulni, ami először háromnapi autóutat jelentett Budapestről Huelvába, majd onnan komppal 1500 kilométert tettünk meg Teneriféig másfél nap alatt. Mivel a hálókabin ára már nem fért bele a költségvetésünkbe, ezért a földön aludtunk.

Az kemény lehetett. Az indulás is ilyen fapados volt?

Az indulás előtti napokban a hajó belsejében vizet találtunk, és ki kellett daruval ismét emelnünk a hajót, hogy megtaláljuk, hol szivárog be a víz. Ez nagyon aggasztó volt, de megleltük a probléma forrását. Ez sok időt és energiát elvitt. Egyeztettem Szilágyi Zolival, aki itthon hajóépítő, de még az átevezés közben is tartotta velünk a kapcsolatot. Miközben a daru a levegőben tartotta a hajót 2-3 méter magasban, én épp a hajó belső rekeszeit kentem ki kétkomponensű ragasztóval, amikor

legnagyobb meglepetésemre édesanyámat láttam meg a belső kisablakon keresztül, amint széles mosollyal egy magyar zászlóval integet.

Nagyon örültem neki, hiszen úgy tudtam, hogy nem tud kiutazni az indulásunk napjára betegség miatt, de most ott állt lent, én pedig visszaintegettem neki, de folytattam a munkát, mivel a daru órabére ketyegett, és a ragasztó is száradt. Még most is könnybe lábad a szemem, amikor felidézem azt a néhány percet, ami óráknak tűnt akkor. Szerettem volna megölelni azonnal, de muszáj volt előbb végezni a feladattal. 

Mások is ott voltak elbúcsúztatni titeket?

Sok Tenerifén élő magyar is megtisztelt minket, és kijöttek az indulás pillanatához. A kikötőben voltunk reggel 8 órakor, és minden készen állt. Már szinte vágni lehetett a feszültséget. Előzetesen kértem Filó László lelkipásztor barátomat, hogy az indulás pillanatában hadd hívjam fel egy közös imádságra. Lélegzet-visszafojtva álltunk Norbival ketten a hajón, kihangosítva szólt az ima értünk, és körülöttünk karnyújtásnyira a mólón álltak a szeretteink, barátaink és a helyi magyarok. Megható és felemelő pillanat volt. Majd jött a búcsú. Az utolsó kézfogások, az utolsó ölelések és szavak. Édesanyám odalépett hozzám, és már nem tartotta vissza a könnyeit, csak annyit mondott: ígérd meg hogy visszajössz! Szinte összenyomott az az érzés: megígértem neki, hogy minden rendben lesz, de valójában én is csak reménykedni tudtam ebben. A párom, Klaudia néhány lépéssel távolabb húzott, és egymás csuklójára remegő kézzel felkötöttük a karkötőket, amiket erre a pillanatra készített, hogy

ha megszakadna egymással a kapcsolat az óceánon, ez emlékeztessen minket, hogy összetartozunk.

Azután már tényleg indulni kellett. Rögzítettük a start időpontját, és ellöktük magunkat a stégtől. A többiek parton kísértek minket, és integettek, szurkoltak, míg teljesen eltávolodtunk a kikötőtől. Néhány óra múlva már a sziget is alig látszott, evezni kellett és bízni abban, hogy hosszú hetek múlva a túloldalon várnak majd ránk.

A hajó vízre emelése
A hajó vízre emeléseHavasi Gergő

Milyen érzések voltak benned az út során?

Négyórás váltásokban eveztünk. Amikor pihenő időben voltam, igyekeztem feltöltődni testileg-lelkileg. Enni néhány falatot, inni és hidratálni magam, nyújtani, masszírozni az izmaimat, valamint néhány szót váltani a szeretteimmel, barátaimmal, ha a lehetőségek engedték. Ez sajnos elég korlátozott volt. Evezés közben sok időm volt befelé fordítani a figyelmemet. Gondolataim tengerén is párhuzamosan haladt a hajó, ha élhetek ezzel a hasonlattal. Sok mindentől függ az óceánon az ember élete. Számos olyan dolog van, amibe kint a nyílt vízen bele lehet halni.

Mire gondolsz?

Odakint hiányzik az egyik legerősebb szükségletünk, a biztonság. Szinte nullára csökken az ember biztonságérzete, és ha ez az állapot hosszú ideig fennáll, akkor egy teljesen más tudatállapotba kerülünk, hosszabb-rövidebb időre. Találkozunk önmagunkkal. Ledőlnek az egó, a megfelelés, az elvárások és elfogadás iránti vágy keltette falak, és csak mi maradunk, meztelen, igaz és valódi önmagunk formájában.

Ebben a tudatállapotban felerősödnek a kontrasztok, felerősödik, hogy mi az, ami én vagyok, és mi az, amit szerepként veszek fel.

Volt lehetőségem megismerni mélyebben önmagamat. Tudtam beszélgetni önmagammal és ezáltal, ha úgy tetszik, a Jóistennel. Hiszen az isten bennünk lakik. Örökké foglalkoztatnak a kérdések, mit tegyek az életemben, miért születtem meg, mi az én dolgom a világban. Szeretnék jobb ember lenni, eredményeket elérni, fejlődni. Ezért sokszor nem élem meg azt, ami körülöttem van. Talán nem veszem észre a jobbért való rohanásban, hogy az, amim van, már épp elég jó. Az én felismerésem az, amit hazahoztam erről az útról, hogy hű leszek önmagamhoz, és azt fogadom el, ami kedves a számomra, és nem áldozom saját magam és az időm azért, amire valójában már nincs rá szükség, mert tökéletes, ahol vagyok.

Havasi Gergő az evezőknél
Havasi Gergő az evezőknélSzabó Norbert

Csak épp akkor nem volt tökéletes, amikor a viharba belefutottatok...

A borulás előtti este felerősödött a szél, mondtam is Norbinak, hogy viharhorgonyra kellene állunk. Többször kellett már javítani a viharhorgonyunkat, és aznap sem működött. Este 10-ig kint szenvedünk a fedélzeten, estünk-keltünk, a kötelek teljesen összegabalyodtak, kész káosz volt. Aggódtunk, mi lesz, ha nagyobb szükség lesz rá. De a szél normalizálódott, és már túl fáradtak voltunk. Olyannyira, hogy még a telefonomat sem tettem be a vízhatlan tokba, a fejlámpát és az elektronikus eszközöket sem raktam töltőre, nem készítettem a kapcsolótáblához, ahogy szoktam. A fáradtság úrrá lett rajtam, és nagyon gyorsan elaludtam.

Amikor pedig felriadtál, már késő volt helyrehozni a bajt?

Ahogy a hajó fokozatosan stabillá vált, a vihar is enyhült, de így sem folytathattuk az utat. Külső és belső fény, AIS-rendszer, működő viharhorgony és vízkészítő nélkül, az előrejelzések szerint egyre rosszabbra forduló időjárásban a további haladás túl kockázatos lett volna. Ezért döntöttünk úgy, hogy leadjuk a vészjelzést, és megszakítjuk az utat. Ez az életet jelentette az egó és a teljesítmény hajszolása helyett. Tudtuk, hogy otthon megbélyegzés vagy támadások érhetnek emiatt, de

az egyetlen helyes döntést hoztuk meg: élni akartunk. Ha újra felborulunk, már lehet, hogy nem lesz második esély.

A nyílt tengeren nullára csökken a biztonságérzet
A nyílt tengeren nullára csökken a biztonságérzetSzabó Norbert

Hogy menekültetek meg?

Felvett minket egy 300 méter hosszú óriási hajó, amin 14 napot töltöttünk. Közben volt időnk feldolgozni a traumát és a kudarcot, bár ezzel még itthon is van dolgom, hiszen az érzések élénken élnek mennem. A fedélzetén töltött első nap estéjén tudtam csak felvenni a kapcsolatot a szeretteimmel, akik addig 16 órán keresztül nem tudtak rólunk semmit. Idegtépő és borzasztó nehéz időszak lehetett nekik is. A kereskedelmi hajón mindenesetre mindent biztosítottak a számunkra, hogy épségben partot érjünk, hálásan köszönjük a Berge Rosa teljes legénységének az együttérzést és a támogatást. És persze mindennek dacára különleges élmény marad minden egyes időszaka ennek az óriási kalandnak. Hálás vagyok a Jóistennek, hogy végig velem volt, mert ha ő nem fogja a kezem, ma talán nem mondhatnám el ezeket neked. Hálát érzek és motivációt, hogy újra nekivágjak.

Hogy újra nekivágj? Ezt komolyan mondod?

Bennem továbbra is él az elhívatás arra, hogy átevezzem az Atlanti-óceánt. A hajó felborulásának maradt bennem lenyomata, de ezt előnyömre fordíthatom, és ezekre a tapasztalatokra is támaszkodhatok ezek után. Más energiákat szeretnék magammal hordozni a következő utam során. Kizárni mindent, ami negatív, és hangsúlyosabbá tenni mindazt, ami megerősít. Nem gondolom, hogy csak az azonnali sikert kellene követnünk, pont erről szól a kitartás.

Jó néhány történet mutatja, hogy ha igazán akarunk valamit, akkor elérhetjük. Remélem, az én történetem is erről szól majd.

A kitartásról és az újrakezdésről szólt annak a budapesti színésznőnek az élete is, aki másfél éve előadás közben szenvedett súlyos balesetet. Vele készült interjúnkat ide kattintva olvashatod.

Oszd meg másokkal is!

Ehhez a cikkhez ajánljuk

  • világom
Gene Hackman nagyon gyanús körülmények közt hunyt el: vizsgálat indul
Gene Hackman nagyon gyanús körülmények közt hunyt el: vizsgálat indul

A rendőrség annak ellenére vizsgálódik Gene Hackman ügyében, hogy nem gyanítanak idegenkezűséget.

február 28., 08:36

  • világom
84 éves férfira támadt az álarcos rabló, de ilyen reakcióra nem volt felkészülve
84 éves férfira támadt az álarcos rabló, de ilyen reakcióra nem volt felkészülve

Egy idős férfi nem hagyta, hogy egy álarcos kirabolja, hihetetlen módon állította meg.

február 28., 16:46

  • világom
Életveszélyes most ebben az országban tartózkodni: azonnali távozásra kérik a külföldieket
Életveszélyes most ebben az országban tartózkodni: azonnali távozásra kérik a külföldieket

A gyorsan romló biztonsági helyzet miatt nincs más megoldás, mint az azonnali távozás.

4 órája

  • világom
Ilyen a világ leghosszabb alagútja: 57 kilométeren át száguld benne a vonat
Ilyen a világ leghosszabb alagútja: 57 kilométeren át száguld benne a vonat

A japánok, ha csak egy hajszállal is, de csupán ezüstérmesek ebben a versenyben.

február 27., 16:46

  • világom
Drónokat küldtek a világ legmagasabb épületéhez: elképesztő dolog történt
Drónokat küldtek a világ legmagasabb épületéhez: elképesztő dolog történt

A világ legmagasabb épületén kívül már eddig is sok érdekeset adott a világnak ez a hely, s ez most megint valami különleges.

február 28., 14:00

  • világom
A sivatagban bukkantak rá 500 év után az elveszett portugál hajóra
A sivatagban bukkantak rá 500 év után az elveszett portugál hajóra

Az aranykincsek segítettek beazonosítani a hajót.

február 28., 06:30

  • világom
Egyszerre ijesztő és csodálatos látvány Budapest elfelejtett kolumbáriuma
Egyszerre ijesztő és csodálatos látvány Budapest elfelejtett kolumbáriuma

Szívszorító látvány fogadja a budapesti Farkasréti temetőbe érkező látogatókat.

február 28., 08:50

  • világom
Sírhoz vezet a titkos Da Vinci-alagút, melyről évszázadokig nem tudott senki
Sírhoz vezet a titkos Da Vinci-alagút, melyről évszázadokig nem tudott senki

A történészek régóta sejtették, hogy létezik a Leonardo da Vinci által felvázolt titkos alagút.

február 28., 05:46

  • világom
Sokakat sokkolt a Ryanair: erre készülnek 2025-ben
Sokakat sokkolt a Ryanair: erre készülnek 2025-ben

Nagy változások jönnek 2025-ben a Ryanairnél.

február 27., 18:30

  • világom
Észak-Korea hosszú idő után először engedett be külföldi turistákat
Észak-Korea hosszú idő után először engedett be külföldi turistákat

Nemzetközi összetételű turistacsoport juthatott be a Koreai NDK-ba.

február 27., 10:36

  • világom
Az iPhone-ok nagyon durva szóval cserélik fel Donald Trump nevét
Az iPhone-ok nagyon durva szóval cserélik fel Donald Trump nevét

Az iPhone gyártói ezzel magyarázzák a Donald Trump neve kapcsán felmerülő hibát.

február 27., 14:00

  • világom
Van egy magyar falu a világ közepén: neve is erről árulkodik
Van egy magyar falu a világ közepén: neve is erről árulkodik

A magyar falu lakói máig büszkék származásukra, bár nem beszélnek a nyelvünkön.

február 26., 08:20

  • világom
Ilyen volt az ókor legbefolyásosabb nőjének arca
Ilyen volt az ókor legbefolyásosabb nőjének arca

Egy lelet árulkodhat az ókor egyik legismertebb királynőjének arcáról.

február 28., 18:30

  • világom
Ebben a 10 városban a legnagyobb a radioaktív sugárzás a világon
Ebben a 10 városban a legnagyobb a radioaktív sugárzás a világon

Rengeteg hely van a világon, ahol radioaktív sugárzás érhet. Ez a 10 legveszélyesebb.

február 26., 07:26

  • világom
Ha megnézed ezt a videót, te sem akarsz többé tengerben fürdeni
Ha megnézed ezt a videót, te sem akarsz többé tengerben fürdeni

Ijesztő videó terjed a neten a tengerről.

március 1., 06:30

  • világom
Ebben a városban minden épület és autó fehér
Ebben a városban minden épület és autó fehér

Az, hogy minden autó fehér, nem a legfurcsább dolog ebben az országban.

február 26., 06:30

  • világom
Ilyen nőnek lenni Észak-Koreában
Ilyen nőnek lenni Észak-Koreában

Észak-Koreában a férfiak havi két dollárt kapnak munkájukért, így az életben maradásához szükséges minimumot a nők teremtik elő - a feketepiacon.

március 1., 09:05

  • világom
Drágulhat a magyarok kedvenc nyári itala: ez az oka
Drágulhat a magyarok kedvenc nyári itala: ez az oka

Még nem tudni pontosan, mennyivel.

február 27., 09:06

  • világom
Róma ikonikus látványosságának történetét mindenki rosszul ismeri
Róma ikonikus látványosságának történetét mindenki rosszul ismeri

Már a neve is félrevezető a római látványosságnak.

március 1., 11:10

  • világom
Országos vészhelyzetet hirdettek a bankrendszert is érintő áramszünet miatt
Országos vészhelyzetet hirdettek a bankrendszert is érintő áramszünet miatt

A rendkívüli vészhelyzet kijárási tilalmat jelent az éjszakai órákban.

február 26., 09:36

  • világom
Nyugdíjba ment egy macska, a brit külügyben dolgozott
Nyugdíjba ment egy macska, a brit külügyben dolgozott

Néhány évig élvezte a nyugdíjas éveket a brit külügy macskája, de most mégis visszatér a munkához.

február 26., 14:00

  • világom
Interjút adtak az űrben rekedt asztronauták: ezzel töltik a legtöbb időt
Interjút adtak az űrben rekedt asztronauták: ezzel töltik a legtöbb időt

A NASA meghibásodott Starliner űrhajójának asztronautái kihasználják a nem tervezett lehetőségeket.

február 26., 10:36

  • világom
Ez lehet a világ legveszélyesebb tengere: aki bemegy, nem úszhatja meg élve
Ez lehet a világ legveszélyesebb tengere: aki bemegy, nem úszhatja meg élve

Ahogy a baj, úgy gyakran a veszély sem jár egyedül, főleg ezeken a partszakaszon.

február 26., 08:50

  • világom
Ez az ország teli van lakatlan nagyvárosokkal: kísérteties itt élni
Ez az ország teli van lakatlan nagyvárosokkal: kísérteties itt élni

Nagyszabású városépítési projektek, vadonatúj otthonok, amelyekből csak a lakók hiányoznak. Ebben az országban 65 millió lakás áll üresen.

február 27., 08:50

  • világom
3 hajókatasztrófát is túlélt a Titanic egyik alkalmazottja
3 hajókatasztrófát is túlélt a Titanic egyik alkalmazottja

Túlélte a Titanicot és mellette még két másik hajókatasztrófát, ismerd meg az elsüllyeszthetetlen nőt.

február 26., 18:30

  • világom
Rémálom 10 ezer méter magasságban: pilótát csípett meg pók
Rémálom 10 ezer méter magasságban: pilótát csípett meg pók

Aki alleriás a pókra, vagy iszonyodk tőle, annak különösen veszélyes lehet egy ilyen csípés.

február 27., 05:46

  • világom
Ferenc pápáról és az utódjáról is szólhat Nostradamus egyik jóslata
Ferenc pápáról és az utódjáról is szólhat Nostradamus egyik jóslata

Ferenc pápa kórházban van, Nostradamus pedig előre megjósolhatta mindezt.

február 26., 20:00

  • világom
A mélytengeri Mona Lisa több százmilliós kincshez vezette a búvárokat
A mélytengeri Mona Lisa több százmilliós kincshez vezette a búvárokat

A tenger mélye gyakran nemcsak különleges állatokat, de mesébe illő kincset is rejt, íme erre egy jó példa.

február 26., 16:00

  • világom
Ezt a Kaposvárt ne Somogyban keresd: tőlünk 8000 kilométerre találod
Ezt a Kaposvárt ne Somogyban keresd: tőlünk 8000 kilométerre találod

Ez nem az a somogyi Kaposvár, amelyet minden magyar ismer.

február 26., 15:10

Érdekességek