Így éld túl a karácsonyi zabálást: 5 tipp, hogy ne dőlj ki

GettyImages-1286935829

A karácsonyi menü gyakran nehéz fogásokból áll, amelyek megterhelik a gyomrot. Főleg úgy, ha mindig felbukkan melletted egy rokon, hogy szedjél még egy kicsit.

Ha az ünnepek során mindig feszítő gyomorral végzed, van néhány dolog, amit megtehetsz azért, hogy a nagy zabálások hatásait könnyebben átvészelhesd – persze azon túl, hogy kicsit kevesebbet eszel. Lássuk, mit tanácsolnak a szakemberek.

1. Akkor egyél, amikor aktív az emésztésed

Az emésztés kora délután, 12 és 15 óra között a legaktívabb, ezért lehetőség szerint ebben az időszakban egyél többet. Este viszont már ne nagyon fogyassz nehéz fogásokat, mert megterhelhetik a gyomrod, illetve zavarhatnak a nyugodt pihenésben is.

2. Egyél okosan

Karácsony reggelén érdemes valamilyen könnyű, kiegyensúlyozott reggelivel indítanod a napot, hogy mire eljön az ünnepi lakoma ideje, teljesen megemészthesd. A korgó gyomor ugyanakkor rossz tanácsadó lehet, ezért amikor asztalhoz ülsz, próbálj némi önmérsékletet mutatni.

A lényeg, hogy lassan egyél.

Ezt úgy is elérheted, hogy két falat között leteszed a villát, hogy néhány szót válts szeretteiddel. Nemcsak ők, hanem a gyomrod is hálás lesz érte. Ha lassan eszel, a gyomrod fokozatosan kitágulhat, így az étel nem fogja annyira megterhelni. Ha viszont pillanatok alatt felfalod a tányérod tartalmát, azon kaphatod magad, hogy a délután nagy részét a kanapén vegetálva töltöd, ahelyett hogy a barátaid és családtagjaid társaságát élveznéd.

Az ínycsiklandó ünnepi fogásokból akaratlanul is többet eszik az ember
Az ínycsiklandó ünnepi fogásokból akaratlanul is többet eszik az ember10'000 Hours / Getty Images Hungary

3. Készítsd fel a gyomrod

A zabálás következményeinek csillapításában az is segíthet, ha étkezés előtt 20 perccel megiszol egy nagy pohár vizet, ami serkenti az emésztést és növeli a teltségérzetet. Hasonló hatást érhetsz el a gyömbérteával is.

4. Utána dőlj le egy kicsit

Méghozzá a bal oldaladra. Ha így töltesz 10-15 percet, a gyomrod olyan pozícióba kerülhet, amitől könnyebben kiürülhet. A jobb oldaladat viszont hanyagold, mert fennáll a veszélye, hogy a gyomorsavad a nyelőcsövedbe kerül.

+1. Dolgok, amiket ne csinálj

Ha jót akarsz magadnak, illetve a gyomrodnak, akkor az alábbiaktól tekints el:

  • Ne igyál hideg vizet a karácsonyi ebéd mellé.
  • Ne nézz tévét evés közben.
  • Ne egyél állva.
  • Ne egyél kenyeret az étkezés elején, mert nehéz megemészteni és gyorsan eltelít.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

 

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. 
Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.

Mentes Anyu szakácskönyve 2 ide kattintva már rendelhető!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra